Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

transport århus til charlottenlund mod betaling

Startet af ninoberg, 23. April 2010, kl. 12:38

Charlotte

Selvom du lægger dem så tæt som muligt, er der stadig en sprække. Nogle ildere bliver ved og ved og ved når de først har sat sig noget i hovedet. Så du er nødt til at støbe gulvet også så det "tremme-show" du køber står 110% fast. Ellers kommer helt sikkert ud en dag.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Jeg har fliser i bunden af min ildergård. Der er ikke nogen sprækker som er større end 1½cm. og der kan en ilder umuligt komme igennem. Jeg har så 30-50cm. jord ovenpå fliserne og jeg tror simpelthen ikke på at en ilder kan grave sig ned til fliserne, grave ned langs kanten på en flise og løfte flisen op (50x50x6cm. fliser - de er seriøst tunge). Jeg har cement langs kanterne og der er støbt ned hvor nettet sidder fast. Jeg vil vove at påstå at mine umuligt kan komme ud den vej! Hvis du lægger store, tunge fliser på et helt plant underlag og lægger dem helt tæt op af hinanden (og ikke har nogen store træer eller andet i nærheden, hvor rødderne kan skubbe til fliserne med tiden) og støber cement ned langs kanterne og sætter rammerne fast i, så vil jeg mene at du har en sikker ildergård.

Ildere er ganske rigtigt eksperter i at bryde ud, men jeg har i mine snart 13 år som ilderejer aldrig haft en ilder som stak af fra mig! Jeg er hysterisk og overbekymret, men jeg tør godt lade mine rende rundt alene i min ildergård (mine bor ikke derude, men de kan godt få lov til at lege derude uden at være under konstant opsyn).

Nu er der jo også forskel på om der er tale om et bur som de skal bo i 24/7, eller om der er tale om en luftegård, hvor de kommer ud og lege og nok er under opsyn meget af tiden, eller i hvert fald ikke er alene i i længere tid ad gangen.