Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

ildersikret hjem?

Startet af Jennifer, 1. August 2010, kl. 22:27

Jennifer

Nu har jeg læst frem og tilbage om folks forskellige meninger ang. om en ilder helst skal gå ude eller om det er ok at den er i bur.. personligt ville jeg foretrække at min kunne gå frit.. har hende i bur nu når jeg sover og ikke er hjemme da det hele jo er ret nyt for mig..

Som sagt kunne rigtig godt tænke mig at hun gik ude, men er bange for ikke at få sikret hjemmet godt nok..  :'( altså er bange for at komme hjem og have glemt at sikre noget.. oplevede tidligere idag ved en kæmpe forskrækkelse at jeg har små huller i køkkenet hvilket jeg ikke havde opdaget.. dem fandt hun jo hurtigt og der gik total panik i mig.. fik hende heldigvis ud og nu er døren til køkkenet konstant lukket indtil jeg finder den rigtige måde at sikre det på...

Er overrasket over hvor små huller hun kan komme igennem..  :o
Har i nogle erfaringer med hvordan man virker sørger for at hjemmet bliver ildersikret..

Havde overvejet at starte med et rum af gangen.. og lukke døren til resten at lejligheden.. så har hun da i hvertfald 25 kvm at rende rundt på :)

AlisVolatPropiis

Det er en ok ide at starte med et rum når nu du ikke er så erfaren endnu :) men du vil hurtigt kunne åbne for flere...brug din logik...og når den slipper op...og det VIL den :P så må du holde øje med Anilla og se hvad hun finder på at lave af ballade udenfor logikkens grænser ;) -de overrasker altid en...men er man grundlæggende fornuftig og tænker naturligt lidt ekstra neurotisk, så får man nok forhindret de værste ting :)

Og du er ikke den første der mister en ilder ind under køkkenskabe eller skabe...så fortvivl ej... :D

ting der er gode at tjekke....spring afstand til sofabordet...og fjern alt derfra når du forlader rummet...-hav ikke noget de kan komme til skade på, eller vil græde snot over går i stykker i en meters højde fra gulvet...husk de kan klatre og bruge ting som springbrætter...og tjek om de kan få hovedet i klemme f.eks bag møbler der står op af væggen....vær obs på om de kan få hovedet ind når de står på bagbenene...sætter de sig så på alle fire...og så er afstanden mellem møbel og væg mindre og de sidder i bedste fald fast, værste bliver kvalt.

ingen ting af gummi...de tygger det gerne i stykker og det sidder fast i tarmen....

potteplanter er udmærkede gravemål

og hold alt der kan ædes og drikkes som de ikke må...langt væk...

der er flere ting men ja....prøv dig frem :)

Og søster Anike -Nu Melpomené hilser mange gange :)

Barky

Et andet godt fif er at ligge sig ned på gulvet og se tingene fra ilderperspektiv...

Ellers hvad AlisVolatPropiis sagde... Hehe
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Shamua

Ja som barky siger, kravl rundt på gulvet i kanterne og se nedefra og op. HELT nede fra gulvet. Det er en god ting at gøre i køkkenet, det kan pludselig være et hul som man bare ikke havde regnet med var der.

Et andet sted mine dyr kom ind bag skabene var i skabet under køkkenvasken. Det var et hul til rørene som de lige kunne komme igennem. Så tjek efter det og forsegl det. Vi brugte bare et stykke pap og gaffa tape. Ikke så pænt, men det var jo også bare inde i et skab :)

Vh. Marianne

FerretParadise

Vinduer.
Pas på åbne vinduer, ilderen er et klogt dyr, og kan finde muligheder så den kan komme op i vindueskarmen, selvom vi tror, at det kan den ikke. Den kan feks kravle bagved radiatoren derop, og er jo mega smidig. Så sikre dine vinduer, hvis du gerne vil kunne ha dem stående åbne. Jeg har selv lavet nogle rammer med minktråd, der er foran de vinduer jeg gerne vil kunne åbne. På den måde kan ilderne ikke komme ud af dem, hvis de "ved en fejl" skulle være kommet op i vindueskarmen.
Ann Hillerslev.

Fuske

nogen der har en ide til at ildersiikre kippevinduer?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

hvad er kippevinduer?

Vi har sådan nogle vinduer der kan åbnes både almindeligt og skråt ud. Vi har købt nogle børnesikringer så vinduet kan være låst både nåpr det er lukket og når det er åbnet et smule. Vi har nemlig en der kan åbne vinduer herhjemme.

cibatuchsi

Citat fra: Anne Dato  2. August 2010, kl. 14:16
hvad er kippevinduer?

Vi har sådan nogle vinduer der kan åbnes både almindeligt og skråt ud. Vi har købt nogle børnesikringer så vinduet kan være låst både nåpr det er lukket og når det er åbnet et smule. Vi har nemlig en der kan åbne vinduer herhjemme.
vil tro der meners vippevinduer ;)

Anne

åh ja selvfølgelig :lol:
Jamen hvad ved jeg om vinduer!

cibatuchsi

Citat fra: Anne Dato  2. August 2010, kl. 14:23
åh ja selvfølgelig :lol:
Jamen hvad ved jeg om vinduer!
nok det samme som mig... muhahaha

Fuske

hehehe kippevinduer er vinduer der kan åbnes skråt indad :P eller rettere det kalder jeg de vinduer ;) man kipper dem jo lidt indad ;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

janALDI

okay dumt spørgsmål.
hvad med ledninger ? min første kanin bed aldrig i noget, men min anden ville ikke lade noget være ! jeg måtte have hånden på den 24-7 ellers spiste den alt ! specielt ledninger.

lille_jill

ildere plejer ikke at have den store interesse for ledninger. Men man kan jo aldrig være 100% sikker på den enkelte. Men ildere er jo ikke en gnaver. Bare hold øje det første stykke tid.

Line

Til gengæld elsker min den ene det der velcro som fx sidder om nogle ledninger til mobiler eller bærebare computere. Mener dog ikke jeg har hørt om en ilder der bevidst gik efter at tygge i ledninger, kun om uheld fordi de har haft for meget krudt i rumpen til lige at have styr på både mund og ben  :lol:

AlisVolatPropiis

Ehm.....jeg har en ilder der bevidst går efter ledninger.....han er gummi manisk.....og kan også godt lide cykeldæk osv....de forekommer altså...

Han har dog heldigvis glemt det nu...efter 3 år med alle ledninger klistret til gulv eller væg med pap mellem tape og ledning...samt ledningesamlere..over selv enkeltledninger....

Men jeg ville aldrig lade ham være alene i et rum med ledninger han kunne komme til :) -eller andet af gummi for den sags skyld... :P