Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

stofrester i huset...og rredebygning

Startet af Fuske, 2. August 2010, kl. 12:00

Fuske

Jeg syr  en del og har derforr brugt bløde stofrester som bund i buret samt lavet hængekøje selv (den gider den alså ikke så hellere grave sig ned i stoffet

er der noget jeg skal være obs på ved  stofrester?

og et pudsigt problem... måtte åbne min sofabund (en stofbund der kan lynes op som skjuler meder osv) for at fange Quark da han skulle i bur mens jeg luftede ud

inde i sofabunden blev følgende fundet:
en vaskeklud, 3 sokker, et par stofrester (fleece er foretrukket :lol:) og et par underbukser tiilhørende min mindste dreng

er der redebyggersyndrom i iildere?

for så skal han ikke i nærheden af ungernes sokker de er gode nok til at forsvinde uden ilderhjælp  :fnis:
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

FerretParadise

Ilderen er en tyv !!
Sådan er de bare, de kan finde på at stjæle alt muligt, sokker, trusser, bh'er, nøgler, fjernbetjeninger osv osv, alt hva de kan slæbe afsted med.
Så velkommen til livet med en lille tyv. :lol:
Ann Hillerslev.

Fuske

Citat fra: FerretParadise Dato  2. August 2010, kl. 12:04
Ilderen er en tyv !!
Sådan er de bare, de kan finde på at stjæle alt muligt, sokker, trusser, bh'er, nøgler, fjernbetjeninger osv osv, alt hva de kan slæbe afsted med.
Så velkommen til livet med en lille tyv. :lol:

uhuuu det skal jeg have skkjult for den store han er nemlig expert i atgive andre skylden og en umælende ilder kan jo sagtens have stjåletmors bolsjer på øverste hylde :P
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

De gemmer til dårligere tider. Om vinteren er der jo ikke så meget mad i naturen som om sommeren. Så jeg tror det er derfor de gemmer. Du kan også opleve at han får en lækker godbid men ikke kan spise den og så gemmer den.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Anne

Nogle hvalpe kan finde på at spise stof. Jeg har selv en til pasning for tiden som desværre har haft held til at lave mange huller i ting jeg egentlig troede jeg skulle bruge mange år endnu.

Det er vigtigt at man er lidt obs hvis man har en stofspiser og fjerner de typer stof den går efter, for det kan jo stoppe til inde i maven, og det er ikke så godt!

Namilla

Jeg havde en ilder der fik navnet "frynse", netop fordi han spiste stop... jeg måtte i en periode have hængekøjer af bævernylon, fordi han åd alt andet stof...så jeg ville passe på med stofrester...
Mht tyverierne, så er det ganske almindeligt. De kan også finde på at stjæle kød/mad og gemme det...(kan ikke huske hvilken bruger det var, der havde fundet et par indtørrede partypølser ved en oprydning), så når du nu har børn, så vær ekstra opmærksom på, at de ikke lægger noget fra sig, som ilderen kan stjæle.
De kan i øvrigt stjæle ret store ting...min venindes ilder stjal cowboybukser... Mine egne har holdt sig til sko, men det er nu også træls nok, at skulle lede efter venstre sko hver gang man skal ud af døren (er faktisk blevet nødt til at tage i skole i 2 umage sko engang)

Barky

og så skal du lige vide... At alt hvad der ikke er boltet fast - tilhører ilderen - ifølge ilderen... *hæhæ*

Jeg har aldrig haft så ryddeligt som efter jeg fik ilder.. man lærer at rydde op simpelthen fordi at det ellers forsvinder.. Og selv efter 6 år med ildere - så forbløffer de mig stadig dagligt.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Fuske

Citat fra: Barky Dato  2. August 2010, kl. 17:40
og så skal du lige vide... At alt hvad der ikke er boltet fast - tilhører ilderen - ifølge ilderen... *hæhæ*

Jeg har aldrig haft så ryddeligt som efter jeg fik ilder.. man lærer at rydde op simpelthen fordi at det ellers forsvinder.. Og selv efter 6 år med ildere - så forbløffer de mig stadig dagligt.

hehehe ja min knægt og Quark har også haft deres ture omkring legetøj;)

har sagt at ildere er forbudt på værelserne netop af den grund fordi det simpelthen ikke kan ildersikres ordentligt og har heldigvis ikke så meget nips. det meste har katten vappet ned så det er sent på genrbug i småstumper ugh. skaldoghave sikret mit akvarie da skabet med foder er meget interessant...og sikkertkan åbnes når  han bliver større!
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Barky

Årh ja.. De stakkels mennesker der har ildere der kan åbne skabe... Jeg har set hjem med gaffatape på alle skabe og låger og skuffer i ilderhøjde.. *G*
Men nogen børnelåse burde også kunne klare opgaven..
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

jeg lukker køkkendøren når jeg ikke er derude. Ellers har jeg ildere i skuffer og skabe og på køkkenborde, i vinduet, i håndvasken og ja.. overalt

Fuske

Citat fra: Anne Dato  2. August 2010, kl. 20:58
jeg lukker køkkendøren når jeg ikke er derude. Ellers har jeg ildere i skuffer og skabe og på køkkenborde, i vinduet, i håndvasken og ja.. overalt
det kann jeg desværre ikke idet der kun er en dør i køkkenet udtiil gangenn og ingen ind til stuen :(
Båt båt fra Janni og Quark og Frida