Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Fyld til legekasse?

Startet af Dampii, 7. Oktober 2010, kl. 21:51

Dampii

Jeg har en masse kasser fra da jeg flyttede og tænkte på jeg ville lave noget lege halløj til tøserne som de kan grave rundt i, men ved ikke hvad jeg skal bruge. Havde tænkt på at bruge krøyerkugler da jeg tror de er gode at grave i, men de er meget små så ved ikke om de kan finde på at sluge dem ?`
Nogen der bruger noget andet eller har nogen ideer?

Line

rigtig mange bruger grødris. Dem spiser de ikke.

Shamua

Hvis det er pap kasser du har, kan du også lave noget helt andet. Vi lavede på et tidspunkt nogle huller i  kassen som man så kunne sætte rør i, så de havde rør ind til en hule. De elskede den! :) I starten havde vi lagt sammenkrøllede avispapir i den, hvor vi så kunne putte godbidder i. Så skulle de selv snuse sig frem til godbidden. Senere blev det til en soveplads.

Vh. Marianne

dejligste

Jeg havde en stor papkasse som fyldte med visne blade fra have, det var Jack rigtig glad for.
Ellers har vi også en kasse med grødrig, og det er til fornøjelse for både ham og os :)

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

mette11

Er de der kugler ikke lavet af noget flamingo-ting?? Hvis de er så ville jeg ikke bruge dem...men jeg har også en psykopat-ilder som kan finde på at æde alt...
Man kan købe nogle små kugler til ildere som ikke er farlige hvis de spiser dem...jeg kan selvfølgelig ikke huske hvor!!  :-$ Men det findes i hvert fald...ellers kan man som de andre skriver bruge ting som avispapir, visne blade, grødris osv...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Ja ris skulle være det bedste, men efter årstiden ville jeg nok finde en masse blade lige dem til tørre og så fylde dem i kassen... det plejer mine at sys er dejligt... Tror godt de kan li duften af  " naturen"
Men ville heller ikke turde bruge kroyerkugler, har også en ilder der godt kunne finde på at æde dem..

Dampii

Tak for svarene (:
Havde slet ikke tænkt på at bruge blade, men det er da en genial ide.
Men er det ikke dyrt hvis man skal købe grødris nok til at fylde en kasse?

Sølvsten

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge grødris i en flyttekasse. Du vil blive træt af at de ryger ud. Du kan evt. bruge en gennemsigtig plastikkasse og lave et hul i låget så de kan komme den vej ind. Jeg tror je gbrugte 14 poser grødris til min kasse.

Du kav evt køgbe nogle plastikbolde i BR 100. kr for en pose og så hælde dem i flyttekassen. De bliver ekstra glade hvis du smider godbidder i så de skal finde dem.

Snabeldyr

tror ting fra skoven ville være perfekte
Stealing our hearts, then our sanity

AlisVolatPropiis

Hehe...altså udover at krøyerkugler er noget jeg tror de vil sluge og derfor direkte farligt....så vil jeg viiiirkelig ikke anbefale de små statisk elektriske sataner :lol: de er over det hele....ilderne ville ligne små jule-sne-landskaber...og det samme vil dit hjem efter ti min :lol: ...og de er bare ikke til at støvsuge ordenligt op....

men det er altid rart at skifte lidt...de keder sig jo hurtigt *G* men det er oplagt ligenu at tage en bunke efterårsløv -på en tør dag hvor det ikke er fugtigt :) som de andre siger :) boldbad er også sjove...

Jeg går lidt og tænker på at fylde en kasse med bordtennisbolde... :)

Julbert

Så sent som idag har jeg fyldt en kasse op med tørre visne blade som jeg samlede sammen i vores baggård og det var et hit hos mine to piger i hvert fald.. en billig og nem måde at aktivere dem.
Men ellers har jeg også brugt grødris og dem var de også vilde med, der kunne man rigtig få lov til at grave uden at få skæld ud ;)