Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

gode nybegynder emner

Startet af Klemoc, 6. April 2014, kl. 02:38

Klemoc

som over skriften siger, har i så nogle emner her inde som ligger og gemmer sig, som i tænker ''Dem BØR man bare læse inden man køber sin første ilder''? :link:

og jeg spørger fordi jeg skriver flere emner på forums, end jeg finder og læser. jeg er en spade til at bruge søge funktionen, og jeg ved sjældent hvad jeg skal søge efter :@

så som sagt. alle de forum emner i mener er rigtig gode. alt lige fra burberegner til til valg af foder. så længe det holder sig inde for emner ''forberedelse til sin første ilder'' og lig.
alt info er godt info, også selvom at jeg allerede har læst om det før. og som sagt i behøves ikke komme med lange forklaringer om alt muligt. hvis bare jeg kan lokke nogle af jer til at bruge den skide søge funktion for mig :fnis:

og lidt undskyld for at jeg forlanger af jer at gøre arbejdet for mig. men fatter altså stadig minus af de der søge funktioner, og samtidig frygter man jo for at man kommer til at lyde lidt som det her emne.
jeg var måløs da jeg så det. og jeg kan næsten ikke forstå at man vandre så hovedløst ind og næsten forlanger en ilder lige her og nu :o og har absolut ingen interesse i at virke sådan på fremtidige avlere som jeg muligvis kommer til at købe ildere fra. men med fare for at komme til at lyde som en gammel plade spiller i hak ''i hate those search functions'' :lol:
Går også under navnet Steffen :)

Barky

Det er svært at komme med korte forklaringer når det kommer til at rådgive folk hvad for et bur de skal vælge, for det afhænger helt af hvordan de bor, og hvor meget ilderen skal være ude af buret.

Hvis det er svært at søge, (jeg har også problemer med det nogengange) så prøver jeg at gå ind i det underfora jeg tror er aktuelt, og så læser jeg trådenes overskrifter igennem! Der kan jeg tit få svar på det jeg søger.

Valg af foder burde vi oprette et emne omkring, det har du ret i. Men mange er uenige, fordi at nogen ildere trives på et foder, og andre vil ikke spise det. Men hvis man går ud fra ilderens behov og følger de få retningslinjer der er omkring valg af foder, så kan man selv læse sig til det rette foder hvis man undersøger ingredienslister og procentfordelinger på pakkerne.

Det ville være nemt hvis det med at holde ildere var ligetil og nemt at beskrive. Men det er det bare slet ikke! *G*
Jeg plejer at henvise til www.ilder.dk og DIF's gode pasningsvejledning. Da den giver svar på mange ting. Når folk så har læst den, så kan de komme med mere konkrete spørgsmål som er nemmere (og kortere) at svare på. *G*
Bla bla bla.... Hilsen Julia