Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ilder fundet på Oddervej i Århus(advarsel billeder af død ilder)

Startet af Metnil, 10. Maj 2009, kl. 17:07

Metnil

Hej allesammen..

Er det nogen der kender til en ilder der skulle være løbet væk, evt. i nærheden af Højbjerg i århus?

Jeg fandt (desværre) en ilder i morges på vej til arbejde..

Den lille stakkel var dog blevet kørt ned, og var ikke længere i live  :(  :'(

Jeg forsøgte at kontakte falck for at høre om de ville hente den (det kunne jo være den var chippet)..
Men de har ikk en aftale med Århus Kommune om at hente døde dyr..
blev henvist til politiet og de fik oplysninger om den lille, men ville heller ikke hente den da den ikk lå i vejen (den var blevet flyttet ind til siden)

Jeg synes det så ud som om den havde en rød sele på, men jeg er ikke sikker!
Farven var også svært at sætte en bestemt finger på da den lille stakkel var ret medtaget, Men jeg tror vi snakker Mørk vildtfarvet..
Den var meget mørk brun/sort, men ikke sort som black self.. Sort fødder havde den også..
Der er ikke nogen tvivl om at den lille fyr er et kæledyr.. Den havde levet godt, stor og fin med lækker pels..
Tror bestemt den er savnet et sted..

Ville blive glad hvis i ville holde øjne og ører åbne for om nogen kunne savne den lille..
jeg ville nemlig personligt som ilderejer helst have at vide hvad der var sket med min skat,
også selvom det var dårlige nyheder, frem for at gå i uvished..

På forhånd tak :)

tzari

lyder som en vildilder ;) havde du mulighed for at mærke efter en chip?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Metnil

nej så tæt kunne jeg ikke komme på den.. Men jeg vil dog sige det skulle undre mig at det var en vildilder da jeg er 98% sikker på at den var iførte en rød gå-tur-sele.. ?

Bawa

åh den lille stakkel!!!!!!  :(
jeg kan måske køre forbi på vej hjem fra mine forældre her senere og se om den havde sele på?
hvor henne på oddervej lå den? bare sådan cirka? ..

tzari

Bawa kan du mærke efter chip også ? Skal ligge omkring skuldrene på en tæve burde den være let at finde men sværere på en han. Er det en han så check om han har sit udstyr også  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

åh, jeg er desværre kommet hjem nu  :(
tjekkede ikke efter noget som helst .. men så den ikke havde sele på,
og jeg tog et billede - selvom det var lidt ulækkert ..
kan bare ikke helt bestemme mig for om det er en vild ilder eller ej?
så tænkte jeg ville lade jer se på det også ..
undskyld hvis det støder nogen!!!



billedet er meget uskarpt, for jeg kiggede ikke da jeg tog det ..
hader at se på døde dyr :( bliver så pokkers ked af det!

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

godt du lige fik ændret titlen!
nå okay. så der ingen der savner den,
men det er sgu stadig synd! åhhh altså :'(

Metnil

Bawa: Tak fordi du tog derud og kiggede! Godt det var en vildilder.. Kunne jeg ikk se derfra hvor jeg stod, så måtte jo hellere efterlyse den just in case..

Men det var super du gad at tage derud! Mange tak! :)

Godt der ikk er nogen der savner den, men det er nu stadig synd for den lille stakkel  :(

Bawa

det var så lidt Metnil ..
var bare så bange for der var nogen der savnede den,
at jeg blev nødt til at undersøge sagen! ..

tænk nu hvis det havde været en af mine egne .. uuh  :(

Soelberg`s SUN ferret


Åhhh den stakkels fyr  :(

Ja jeg får det altid mega dårligt når jeg ser døde dyr i vejkanten, især ilder og katte, da det jo nemt kan være nogens kæledyr.

Winther Ilderen

Tænker på om det kan være min Chanel der løb væk sidste sommer, men hvis det er en han er det jo ikke

Anne

Der er et billede af ham længere oppe. han er mørk vildtfarvet, sikkert vild.

Black Diamond

Citat fra: Winther Ilderen Dato  8. Juni 2009, kl. 20:14
Tænker på om det kan være min Chanel der løb væk sidste sommer, men hvis det er en han er det jo ikke

Chanel var da ikke så mørk  :fnis:

Amazing Ferret