Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Er alle velkomne på DIF-udstilling?

Startet af SilverDragon, 4. November 2009, kl. 20:57

Black Diamond

Citat fra: Barky Dato  4. November 2009, kl. 23:30
OKAY....!!!! Alle der IKKE vil holde jul med mig bliver RETSFORFULGT!!!

ink min Jehovas vidner familie :dans:

Malene

[besked=Malene]Hvis tråden skal have lov til at fortsætte, skal det foregå i en god tone og personangreb er absolut ikke noget vi gider se på![/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Barky

Jeg vover nakken som den første.

Nu har der ingen beviser været lagt på bordet fra nogen af parterne. Derfor er det nok mest en debat tråd. Både om den aktuelle sag, hvor jeg stadig meget gerne ser at der ingen navne bliver nævnt af hensyn til respekt for alle parter. Men vi som, alm. borgere/brugere kan diskutere vores holdning. På en sund og fornuftig vis. :)

Hvis de bevæggrunde jeg har hørt skulle være årssagen til udelukkelsen af en bestemt person er korrekte. Så er min holdning stadig at det er en OK handling at udelukke.
Og jeg mener stadig at udstillingen kan regnes som åben, da ingen andre mennesker skal "straffes" for at en bestemt person ikke kan opføre sig nogenlunde ordentligt.
Jeg føler mig helt sikker på at DIF's bestyrelse ikke har haft nemt ved at træffe det valg at udelukke, som jeg har skrevet tidligere i tråden, er der ikke nogen af DIF's tidligere handlinger der giver udtryk for at de har gjort det før. Ergo må jeg som privatperson konkludere at der her er tale om et særtilfælde. Og særtilfælde plejer ikke, efter mine oplevelser ikke at påvirke de resterende tilstedeværende.

Særtilfælde er som ordet skriver. "Særlige tilfælde" som under "særlige omstændigheder" kræver "særlig behandling".

Nu skal det ikke lyde som om at jeg er "all for" DIF og "totally against" den udelukkede.
For det er jeg IKKE. Jeg har ikke nogen personlige følelser i det her overhovedet. Det er blot min overbevisning ud fra de oplevelser jeg har haft, gennem tiden, og de oplevelser jeg har hørt andre fortælle om (den slags tager jeg altid med et gran salt, jeg tror ikke på alt jeg hører!), at DIF handler i bedste mening overfor de udstillere som stiller op på deres udstilling.

Når jeg sammenligner med det nylige eksempel fra Norge og Viking Ildern, så var der ligeledes et par tråde om hvorvidt at udelukkelsen af en person var retmæssigt og om hvorvidt at udstillingen kunne regnes for åben og Championcertifikater kunne uddeles.
Men jeg må indrømme at selv med min meget sparsomme viden om begge situationer, så virker DIF's beslutning langt mere aktuel og konkret end den norske. Og det til trods, så er Viking Ildern Skandinaviens ældste udstilling, med de mest erfarne arrangører. Og deres udstilling var stadig åben, og der blev stadig uddelt Championater (og så alligevel ikke, da ingen ildere opnåede point nok til det).

Jeg holder på min mening. Jeg sætter min lid til at DIF's bestyrelse har gennemgået deres beslutning i top og tå og er kommet frem til at det var det rette at gøre. Det er jo som tidligere sagt ikke enkeltpersoner vi snakker om her, det er en hel bestyrelse som er blevet enig om denne beslutning.
Og de har min opbakning. Jeg ville ikke indvitere folk hjem der har truet mig.

Go aften!


Bla bla bla.... Hilsen Julia

AnGeLs

Nu vil jeg så gerne komme med mit svar til alt det her. I har ikke snakket grimt om min mor okay? Det synes jeg er flot klaret at i mener i har været voksne mennesker.

Amazing Ferret: Du sidder og angriber min mor og siger hun ikke har ændret sig? Okay og det er noget du ved? Hvad med dig har du ændret dig tør du fortælle sandheden fra den gang for jeg har endnu ikke hørt sandheden fra dig.

Min mor blev udlukket fra DIF fordi jeg truede Amazing ferret efter hun havde truet min mor. Alle de grimme ting der er sket mod Amazing ferret er mig der står bag og det er jeg ikke bleg for at indrømme for det er jeg voksen nok til. What comes around goes around. Hvis du kan true andre mennesker skal du også være stor nok til at kunne få igen af samme skuffe. Hvis der skulle uddeles hævn skulle det have været mod mig. Men ja jeg er jo ikke i ilderverden så det er self. ikke så nemt at hævne sig på en person man ikke ved hvordan man skal finde så må man jo lade det gå ud over andre.

AnGeLs

Husk den sms der er blevet sende til mit nr. Vores skænderi kommer til at gå ud over din mor! Husker du for jeg gør. Fortæl nu sandheden.......!!!!!! Hvordan kan man sove om natten ved at fortælle så mange historier. Ved i selv hvad sandheden er efterhånden for var det mig vil jeg have svært ved at huske rundt i alle de historier. ;) Jeg kan forstå en udlukkelse på måske 1 - 2 år og med den advarsel sker det igen bliver det livstid. Men det er uberettet da det er MIG LOUISE der har truet og ikke min mor. Hun blev udlukket fra naturhistorisk i år og det er ikke før det hun har været efter DIF! Så alt i alt er det her helt forkert. kunne vi snakke med dif gjorde vi det gerne men de har jo stukket hovedet i sandet. 

AlisVolatPropiis

Citat fra: AnGeLs Dato  5. November 2009, kl. 12:38
Nu vil jeg så gerne komme med mit svar til alt det her. I har ikke snakket grimt om min mor okay? Det synes jeg er flot klaret at i mener i har været voksne mennesker.

Amazing Ferret: Du sidder og angriber min mor og siger hun ikke har ændret sig? Okay og det er noget du ved? Hvad med dig har du ændret dig tør du fortælle sandheden fra den gang for jeg har endnu ikke hørt sandheden fra dig.

Min mor blev udlukket fra DIF fordi jeg truede Amazing ferret efter hun havde truet min mor. Alle de grimme ting der er sket mod Amazing ferret er mig der står bag og det er jeg ikke bleg for at indrømme for det er jeg voksen nok til. What comes around goes around. Hvis du kan true andre mennesker skal du også være stor nok til at kunne få igen af samme skuffe. Hvis der skulle uddeles hævn skulle det have været mod mig. Men ja jeg er jo ikke i ilderverden så det er self. ikke så nemt at hævne sig på en person man ikke ved hvordan man skal finde så må man jo lade det gå ud over andre.

Se det er LIGE PRÆCIS derfor i ikke får noget som helst medfølelse, skal man behandles som en voksen -så skal man også opfører sig voksent.....Og du viser virkelig ikke særligt modne reaktioner, men bliver istedet forurettet og fortsætter med at pege fingre. I undskylder ikke, i bebrejder bare alt og alle og siger det er alle andres skyld. Selvom du siger "det er min skyld"...så tilføjer du et stort fedt..."men hun bad selv om det"...og det gør det altså ret selvmodsigende og svært at tro på du fortryder noget.

AlisVolatPropiis

Citat fra: AnGeLs Dato  5. November 2009, kl. 12:43
Husk den sms der er blevet sende til mit nr. Vores skænderi kommer til at gå ud over din mor! Husker du for jeg gør. Fortæl nu sandheden.......!!!!!! Hvordan kan man sove om natten ved at fortælle så mange historier. Ved i selv hvad sandheden er efterhånden for var det mig vil jeg have svært ved at huske rundt i alle de historier. ;) Jeg kan forstå en udlukkelse på måske 1 - 2 år og med den advarsel sker det igen bliver det livstid. Men det er uberettet da det er MIG LOUISE der har truet og ikke min mor. Hun blev udlukket fra naturhistorisk i år og det er ikke før det hun har været efter DIF! Så alt i alt er det her helt forkert. kunne vi snakke med dif gjorde vi det gerne men de har jo stukket hovedet i sandet. 

Og det der er et lovbrud...man må ikke gengive samtaler der er foregået privat.

lille_jill

[besked=lille_jill]Der er allerede blevet smidt en moderatorbesked i den her tråd. Kom så tilbage til den gode tone, folkens[/besked]

AnGeLs

Ej undskyld mig.. nu må i stoppe. jeg siger jeg er skyldig og tilføjer ikke mere end det. lad vær at læse mellem linierne for der er ikke noget mellem linierne.

PiaLyng

Jeg er halvt uviden om denne debat - eller snak :)
Men jeg synes ikke det hjælper at blive ved - især ikke når det jo er personlige disutioner der kommer frem :).
Jeg synes også at du, AnGeLs ikke gør det bedre for din mors "sag" - desværre. selvom det jo er en god tanke du har med det.
Men efter hvad jeg kan læse mig til, gør du det kun værre.

tror du ikke bare i skulle slippe det, og lade hinanden være :)?

Cumulus-ilderavl

DIF har i sin gode ret til at ekskudere et eller flere medlemmer hvis medlemmerne ikke retter sig efter både udskrevne regler og skrevne regler.. Mange gange skal man lige tænke sig om inden man sender trusler med mere afsted og hvis personen ønsker "FRED" med DIF så synes jeg at personen selv må kontakte DIF istedet for venner og familie skal her ind og skrive for sig...

En anden ting er at man truer sku ikke andre mennesker uanset om man er uvenner eller ej.. det er ALMINDELIG OPDRAGELSE at man opføre sig ordentligt og hvis man ikke er enig så må man sku holde det for sig selv eller snakke med hovedet istedet for ***** især når man er ude i blandt andre mennesker så som en udstilling så kan man sku ikke farer op - folk bliver sku bange.. så egentlig er der heller ingen medfølelse herfra for man kan høre at ÆBLET IKKE FALDER LANGT FRA STAMMEN.... skyldig eller ej

Nu er det første gang jeg skal på en udstilling med mine dyr og jeg vil da allerhelst have en god oplevelse uanset om man vinder eller ej - så skal man have en god oplevelse og det tror jeg også at mange de vil have.... så kan jeg godt forstå at DIF lukker porten for personen for udstillernes skyld (og deres egen) men også for puplikum som muligvis vil dukke op så ville en eventuel episode ødelægge andres syn på ildere...

Malene

[besked=Malene]Slut prut finale. Nu handler det vist ikke længere om udelukkelse på udstillingen. Hvis I vil fortsætte med at kaste med mudder, kan I gøre det over PM.[/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.