Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dommere til DIF udstillingen...

Startet af Emils far, 6. December 2009, kl. 13:16

Emils far

Er det bare jeg som synes det er mærkeligt at dommere til denne udstilling ikke er blevet tilkendegjort endnu?

Jeg har forståelse for at alle detaljer om hvike dommere som kommer ikke er på plads, hvis man annonserer udstillingen lang tid før den skal afholdes, men nu er det ca. 5 uger til denne udstilling før det hele er igang. Da vi meldte os på, så skulle påmeldinger og indbetalinger gå hurtigt, som også er i orden, men efter det så virker det som om at det hele står stille...
Det er vel almindelig høflighed at komme med alle oplysninger i god tid før man afholder et eller andet, uanset hvad det er for noget man skal være med på..

Så kære DIF, se at få de dommernavne på plads, så vi ved hvad vi "udsætter" vore dyr for.  :dans:

mvh.
Lars

KariN

Jeg er enig med dig Lars, men tror de har meget at se til lige PT, med planlægning osv. så tror vi må væbne os med tålmodighed :) men ja jeg er også meget nysgerrig efter at vide det :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Pipvig

Er også nysgerrig efter at vide det...
Det tror jeg mange er....

Lena og Peter


Shamua

Hvis i er nysgerrige over at vide hvilke dommere der kommer er det så fordi i ved hvad de forskellige gerne vil se?

Kan i så ikke skrive det her, en gang for alle hvad henholdsvis tyske, svenske, engelske osv.. dommere lægger vægt på :D.. pliis  :-$

Vh. Marianne

Lena og Peter

Her er et udklip fra VIF hjemmeside. Håber det kan hjælpe dig.

Klør & poter:

Erfaringer siger at tyske og polske dommere bedst kan lide korte og pænt klippede klør, mens de engelske kan lide klørene lidt længere og mere naturlige. Hollandske, svenske og italienske dommere synes igen at befinde sig midt i mellem disse to synspunkter. Det er derfor vanskeligt at give et endegyldigt råd om hvor lange klørene bør være.

Pels:

De fleste dommere kan lide at ilderne er rene i pelsen. Man ved fx at de fleste tyske dommere sætter pris på nyvaskede ildere. Engelske dommere kan derimod lide ildere som ikke er nyvaskede, og som har deres naturlige ilderaroma. Erfaringen med hollandske, svenske og italienske dommere er at de er en mellemting mellem de tyske og engelske dommere. Men der vil selvfølgelig altid findes undtagelser, vi er derfor meget forsigtige med at komme med anbefalinger med hensyn til vask af ilderen. Vores råd er som beskrevet, men vi kan ikke altid garantere at det er de bedste råd, da man ikke har erfaring med alle dommere der findes.

Shamua

Citat fra: ilderbanden Dato  6. December 2009, kl. 23:56
Her er et udklip fra VIF hjemmeside. Håber det kan hjælpe dig.

Klør & poter:

Erfaringer siger at tyske og polske dommere bedst kan lide korte og pænt klippede klør, mens de engelske kan lide klørene lidt længere og mere naturlige. Hollandske, svenske og italienske dommere synes igen at befinde sig midt i mellem disse to synspunkter. Det er derfor vanskeligt at give et endegyldigt råd om hvor lange klørene bør være.

Pels:

De fleste dommere kan lide at ilderne er rene i pelsen. Man ved fx at de fleste tyske dommere sætter pris på nyvaskede ildere. Engelske dommere kan derimod lide ildere som ikke er nyvaskede, og som har deres naturlige ilderaroma. Erfaringen med hollandske, svenske og italienske dommere er at de er en mellemting mellem de tyske og engelske dommere. Men der vil selvfølgelig altid findes undtagelser, vi er derfor meget forsigtige med at komme med anbefalinger med hensyn til vask af ilderen. Vores råd er som beskrevet, men vi kan ikke altid garantere at det er de bedste råd, da man ikke har erfaring med alle dommere der findes.

Oki tak.. det hjælper da helt sikkert:)

Vh. Marianne

tzari

#7
Citat fra: ilderbanden Dato  6. December 2009, kl. 23:56
Her er et udklip fra VIF hjemmeside. Håber det kan hjælpe dig.

Klør & poter:

Erfaringer siger at tyske og polske dommere bedst kan lide korte og pænt klippede klør, mens de engelske kan lide klørene lidt længere og mere naturlige. Hollandske, svenske og italienske dommere synes igen at befinde sig midt i mellem disse to synspunkter. Det er derfor vanskeligt at give et endegyldigt råd om hvor lange klørene bør være.

Tja det er så ikke just min erfaring. Jeg har fået en BOB og 3 første pladser med ildere med naturnegle, dvs uklippede kun spidser taget hvis de var ved at flække eller ekstremt lange, hos tyske dommere.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Shamua

Citat fra: tzari Dato  7. December 2009, kl. 01:02
Citat fra: ilderbanden Dato  6. December 2009, kl. 23:56
Her er et udklip fra VIF hjemmeside. Håber det kan hjælpe dig.

Klør & poter:

Erfaringer siger at tyske og polske dommere bedst kan lide korte og pænt klippede klør, mens de engelske kan lide klørene lidt længere og mere naturlige. Hollandske, svenske og italienske dommere synes igen at befinde sig midt i mellem disse to synspunkter. Det er derfor vanskeligt at give et endegyldigt råd om hvor lange klørene bør være.

Tja det er så ikke just min erfaring. Jeg har fået en BOB og 3 første pladser med ildere med naturnegle, dvs uklippede kun spidser taget hvis de var ved at flække eller ekstremt lange, hos på tyske dommere.

Så man kan faktisk ikke vide det.. Tror bare jeg kommer med mine som jeg nu synes de er pænest
:D

Vh. Marianne

tzari

Det er sådan jeg altid gør. Mine ildere er fritløbende og skal ikke døje med at komme op i kradsetræerne og ligge sig til at sove fordi en specifik dommer har en fiks ide om at neglene skal være KORTE  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Line

Citat fra: tzari Dato  7. December 2009, kl. 01:02
Citat fra: ilderbanden Dato  6. December 2009, kl. 23:56
Her er et udklip fra VIF hjemmeside. Håber det kan hjælpe dig.

Klør & poter:

Erfaringer siger at tyske og polske dommere bedst kan lide korte og pænt klippede klør, mens de engelske kan lide klørene lidt længere og mere naturlige. Hollandske, svenske og italienske dommere synes igen at befinde sig midt i mellem disse to synspunkter. Det er derfor vanskeligt at give et endegyldigt råd om hvor lange klørene bør være.

Tja det er så ikke just min erfaring. Jeg har fået en BOB og 3 første pladser med ildere med naturnegle, dvs uklippede kun spidser taget hvis de var ved at flække eller ekstremt lange, hos tyske dommere.


Hvad er en BOB?

lille_jill

^best of the best. De har et andet system i tyskland.

FerretParadise

Så står der på siden hvilke dommere der kommer. :)
Ann Hillerslev.

CarinaNielsen

Opdatering!

Vi har fået dommerne på plads nu - Det bliver Reinhard og Gabriele Hess fra Tyskland der dømmer på udstillingen.
Basserne fra Herning. :)

Black Diamond

Citat fra: CarinaNielsen Dato 10. December 2009, kl. 12:54
Opdatering!

Vi har fået dommerne på plads nu - Det bliver Reinhard og Gabriele Hess fra Tyskland der dømmer på udstillingen.

Super :dans: Glæder mig til at møde Tyske dommer igen.. Sidst gik det ikke så godt, men der havde jeg også kun Oliver med. Så håber på der måske bliver lidt mere konkurrence denne gang fra mig  :fnis: