Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Op til Udstillingen. :D

Startet af CarinaNielsen, 8. December 2009, kl. 12:03

CarinaNielsen

hej alle sammen..

det bliver min første udstilling her den 16 jan.. :D og jeg tænkte på hvad gør i ved jeres ildere op til en udstilling. :D Vasker den . osv. ?

stiller med:

Rattatulie - han - junior - handicap - standart - ukasteret.

kram..
Basserne fra Herning. :)

Starshineferrets

jag brukar inte göra något annat än det jag gör vanligtvis. Klipper klor någon vecka/ett par dagar innan, och rensar öron.

PiaLyng

Det bliver den første udstilling jeg deltager i men har en lille idé om hvad jeg skal :P

Rense dyrenes øre
Klippe deres negle.
i mit tilfælde skal jeg også have vasket en af dem pga han ELSKER bakken.
og så lige have tjekket tænderne.

Tror ca det var det :).

Black Diamond

Jeg vasker altid mine dyr nogle uger før. Så renser jeg øre og behandler for øremider og lopper. Så alt efter hvilken dommer der kommer klipper jeg negle eller også bare lader dem gro sig lange. Det kommer an på hvilke dommer der kommer.
Normalt skyller jeg Tjalfe på dagen når vi skal derop. For han får sådan en dejlig pels af det.. Når jeg sidder og vender på at kommer ind til dommeren på dagen, renser jeg ørene helt igennem igen. Så de er helt rene. plejer også at ordne Tjalfes pels en ekstra gang med en børste inden han skal ind.

Shamua

Citat fra: Black Diamond Dato  8. December 2009, kl. 14:05
Jeg vasker altid mine dyr nogle uger før. Så renser jeg øre og behandler for øremider og lopper. Så alt efter hvilken dommer der kommer klipper jeg negle eller også bare lader dem gro sig lange. Det kommer an på hvilke dommer der kommer.
Normalt skyller jeg Tjalfe på dagen når vi skal derop. For han får sådan en dejlig pels af det.. Når jeg sidder og vender på at kommer ind til dommeren på dagen, renser jeg ørene helt igennem igen. Så de er helt rene. plejer også at ordne Tjalfes pels en ekstra gang med en børste inden han skal ind.

Er det fordi han er angora han får ekstra "pels-rensning"??

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Husk at klippe negle noget før...de fleste dommere kan ikke lide "nyklippede" negle... :)

Black Diamond

Citat fra: Shamua88 Dato  8. December 2009, kl. 14:14
Citat fra: Black Diamond Dato  8. December 2009, kl. 14:05
Jeg vasker altid mine dyr nogle uger før. Så renser jeg øre og behandler for øremider og lopper. Så alt efter hvilken dommer der kommer klipper jeg negle eller også bare lader dem gro sig lange. Det kommer an på hvilke dommer der kommer.
Normalt skyller jeg Tjalfe på dagen når vi skal derop. For han får sådan en dejlig pels af det.. Når jeg sidder og vender på at kommer ind til dommeren på dagen, renser jeg ørene helt igennem igen. Så de er helt rene. plejer også at ordne Tjalfes pels en ekstra gang med en børste inden han skal ind.

Er det fordi han er angora han får ekstra "pels-rensning"??

Nej Angora har ikke brug for ekstra pels pleje normalt. Jeg vil bare gerne havde hans pels er helt fin når han skal ind til dommer. Jeg tøre også alle ildernes poter med en vådsaviet inde de kommer ind..

Shamua

Citat fra: Black Diamond Dato  8. December 2009, kl. 14:32
Citat fra: Shamua88 Dato  8. December 2009, kl. 14:14
Citat fra: Black Diamond Dato  8. December 2009, kl. 14:05
Jeg vasker altid mine dyr nogle uger før. Så renser jeg øre og behandler for øremider og lopper. Så alt efter hvilken dommer der kommer klipper jeg negle eller også bare lader dem gro sig lange. Det kommer an på hvilke dommer der kommer.
Normalt skyller jeg Tjalfe på dagen når vi skal derop. For han får sådan en dejlig pels af det.. Når jeg sidder og vender på at kommer ind til dommeren på dagen, renser jeg ørene helt igennem igen. Så de er helt rene. plejer også at ordne Tjalfes pels en ekstra gang med en børste inden han skal ind.

Er det fordi han er angora han får ekstra "pels-rensning"??

Nej Angora har ikke brug for ekstra pels pleje normalt. Jeg vil bare gerne havde hans pels er helt fin når han skal ind til dommer. Jeg tøre også alle ildernes poter med en vådsaviet inde de kommer ind..

Det er jo meget smart....

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Inden udstillingen:
Klippe negle -alt efter hvor lange de skal være på dagen -klippes de i god tid før...
Give øremide-loppekur -lige nogle dage inden, så de ikke lugter af sprit, men stadig så det har forebyggende virkning
-evt. til dyrelægen 3 ugers tid før, og få fjernet tandsten...evt lidt b-vitamin, tjekket for øremider.

bad hvis det passer med deres to årlige bade, et par dage før, dommere kan som regel ikke lide duft af andet end dyret -derfor vaskes deres sengetøj de går i til dagligt uden skyllemiddel...og det de skal have med, vaskes også et par dage inden og kan hænges til luftning så der slet ikke er sæbelugt ved det.

aftenen inden udstillingen....rense ører grundigt....og tjekke negle,...evt. slibe lidt til med sandpapir
på dagen renses ører og vaskes evt lort og skidt ud.....tjekke negle en sidste gang og så ellers hygge :) -sørg for selv og andre der rør ved dyrene IKKE har perfume på....det smitter af på dyrene og hos den forkeret dommer, så er det en dum ting at få træk i point for :S

Katrine

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  8. December 2009, kl. 18:05
Inden udstillingen:
Klippe negle -alt efter hvor lange de skal være på dagen -klippes de i god tid før...
Give øremide-loppekur -lige nogle dage inden, så de ikke lugter af sprit, men stadig så det har forebyggende virkning
-evt. til dyrelægen 3 ugers tid før, og få fjernet tandsten...evt lidt b-vitamin, tjekket for øremider.

bad hvis det passer med deres to årlige bade, et par dage før, dommere kan som regel ikke lide duft af andet end dyret -derfor vaskes deres sengetøj de går i til dagligt uden skyllemiddel...og det de skal have med, vaskes også et par dage inden og kan hænges til luftning så der slet ikke er sæbelugt ved det.

aftenen inden udstillingen....rense ører grundigt....og tjekke negle,...evt. slibe lidt til med sandpapir
på dagen renses ører og vaskes evt lort og skidt ud.....tjekke negle en sidste gang og så ellers hygge :) -sørg for selv og andre der rør ved dyrene IKKE har perfume på....det smitter af på dyrene og hos den forkeret dommer, så er det en dum ting at få træk i point for :S

Bruger du frontline? - eller hvad bruger du?
Og hvordan ser tandsten ud?
Ildere: Loppen & Bamse

Black Diamond

Man skal heller ikke bruge sengetæj til dem der lugter af vaskemiddel. Jeg vasker altid mit uden skyllemiddel og tage med. Så ikke de kommer til at lugte af andet end ilder  :P

Lena og Peter

Citat fra: kaslejne Dato  8. December 2009, kl. 18:16
Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  8. December 2009, kl. 18:05

Bruger du frontline? - eller hvad bruger du?
Og hvordan ser tandsten ud?

Vi bruger noget som hedder Advocate, som vi får på recept hos vores dyrelæge

AlisVolatPropiis

Jeg bruger enten advantage -håndkøb -frontline fraråder de fleste idet visse lopper er resistente overfor det.....eller stronghold som er det bedste, men kræver recept :)

Tandsten ehm....det er farvede belægninger på tænderne...det er næsten nemmest at se, så prøv at tage dem til dyrlægen og få tjekket, for noget kan også være medfødt belægning....

Katrine

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  8. December 2009, kl. 19:00
Jeg bruger enten advantage -håndkøb -frontline fraråder de fleste idet visse lopper er resistente overfor det.....eller stronghold som er det bedste, men kræver recept :)

Tandsten ehm....det er farvede belægninger på tænderne...det er næsten nemmest at se, så prøv at tage dem til dyrlægen og få tjekket, for noget kan også være medfødt belægning....

Okay, tak :D
Tandsten er det ikke mest ældre ilder der får det? - eller har det intet at sige?
Ildere: Loppen & Bamse

AlisVolatPropiis

Både og....jeg har set det på alle aldre, men får de kød og knogler og tørret kød...mindskes risiko for det :)