Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Har fået trukket en tand ud

Startet af Lena og Peter, 10. December 2009, kl. 21:49

Lena og Peter

Lige et spørgsmål.

Vil der være nogle ide i at få en seddel med fra dyrelægen om at tanden er blevet trukket ud, fordi den gik op i overlæben, eller bliver fratrækket i point det sammen, med eller uden sådan en seddel?

KariN

Min dreng der har fået en af hans hjørnetænder fjernet fordi den knækkede, han får ikke en seddel med fra dyrelægen af, da det ikke vil have nogen indvirkning på hvordan dommerne bedømmer ham (det trækker selvfølgelig ned at han mangler en tand) men da det ikke skyldes en tand-sygdom behøver man ikke have et papir med :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Black Diamond

Du skal ikke havde noget med fra dyrlægen når det er tænder hvad jeg ved af. Vi er efterhånden nogle stykker med dyr der har halve tænder eller mangler en tand. Jeg plejer at skrive det til dem at min ilder mangler en tand og så gør jeg ikke mere ud af det. Men du bliver nok trukket pga det. Det er mine blevet. Og jo yngre ilderen jo mere kan man blive trukket. Altså en vetaran bliver ikke trukket nær så meget for det, pga dens alder, som hvis det er en junior eks.

Lena og Peter

Det er der jo ikke noget at gøre ved så.. Men i skal da have mange tak for hjælpen.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Black Diamond Dato 11. December 2009, kl. 09:42
Du skal ikke havde noget med fra dyrlægen når det er tænder hvad jeg ved af. Vi er efterhånden nogle stykker med dyr der har halve tænder eller mangler en tand. Jeg plejer at skrive det til dem at min ilder mangler en tand og så gør jeg ikke mere ud af det. Men du bliver nok trukket pga det. Det er mine blevet. Og jo yngre ilderen jo mere kan man blive trukket. Altså en vetaran bliver ikke trukket nær så meget for det, pga dens alder, som hvis det er en junior eks.
Hmm der står ellers på difs side at det ikke trækker ned!

tzari

en ilder med perfekt tandsæt burde da til en hver tid få bedre point for tænder end en der mangler tænder eller har flækkede tænder sådan plejer det da at være :S
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Citat fra: A_M_T Dato 12. December 2009, kl. 21:16
Citat fra: Black Diamond Dato 11. December 2009, kl. 09:42
Du skal ikke havde noget med fra dyrlægen når det er tænder hvad jeg ved af. Vi er efterhånden nogle stykker med dyr der har halve tænder eller mangler en tand. Jeg plejer at skrive det til dem at min ilder mangler en tand og så gør jeg ikke mere ud af det. Men du bliver nok trukket pga det. Det er mine blevet. Og jo yngre ilderen jo mere kan man blive trukket. Altså en vetaran bliver ikke trukket nær så meget for det, pga dens alder, som hvis det er en junior eks.
Hmm der står ellers på difs side at det ikke trækker ned!

Jeg kan altså ikke finde nogen steder at det ikke trækker ned  :S

Line

Det eneste jeg kan finde på deres side er:

CitatBemærk at knækkede og manglende tænder ikke kvalificerer til handicapklasse
http://ilder.dk/

Intet om at de ikke trækkes for points...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Nej sorry, det er miog der har læst forkert!

Line


Lena og Peter

Det kan ske for selv den bedste.. :dans:

Line


Lena og Peter

 :D Ja, der er vist mange der bare skriver noget, for at få et indlæg... Kender du nogle.. :lol:

Line

Hov hov du, ikke så hurtig på knappen  :-$

Lena og Peter