Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Julefrittevitten 4. december 2010

Startet af Shamua, 14. September 2010, kl. 18:30

stjernehuset

Der har været en del spørgmål omkring hvem der skal være dommere på julefrittevitten.

Så sent som i går, oplyste vi her på forum at navnene på dommerne ikke ville blive offentligjort før på udstillingsdagen.

Det er nu kommet os for øre at en bruger her på forum (som oven i købet ikke selv skal deltage på udstillingen) har være i kontakt med den ene dommer og derved fået nys om at vedkommende skulle dømme.

I stedet for at respektere vores ønske om at navnene på dommerne ikke skulle offentliggøres, har vedkommende alligevel informeret kommende deltagere på julefrittevitten om hvem den ene dommmer er.

Vi finder det derfor mest fair at informere de resterende deltagere om at den ene dommer er Daniela Kelderman som kommer fra Holland.

Julefrittevitten
Sussie/Katrine/Marianne

Amazing Ferret

 :o :o :o

Ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end hvor er det tarveligt af vedkommende  :@ :@

Hvorfor kan man ikke bare respektere at vi ikke skulle vide det før selve dagen

Line

Der er vel ikke så meget andet at sige end: "Sådan en Klap-kegle!" :X

stjernehuset

Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. November 2010, kl. 00:06
:o :o :o

Ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end hvor er det tarveligt af vedkommende  :@ :@

Hvorfor kan man ikke bare respektere at vi ikke skulle vide det før selve dagen

Jeg kan kun give dig ret.

Desværre findes der personer hvis eneste interesse her i livet er at være nævennyttige og ødelægge det for andre.

Amazing Ferret

Citat fra: stjernehuset Dato 18. November 2010, kl. 00:16
Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. November 2010, kl. 00:06
:o :o :o

Ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige andet end hvor er det tarveligt af vedkommende  :@ :@

Hvorfor kan man ikke bare respektere at vi ikke skulle vide det før selve dagen

Jeg kan kun give dig ret.

Desværre findes der personer hvis eneste interesse her i livet er at være nævennyttige og ødelægge det for andre.

Ja - jeg håber personen har en meget dårlig smag i munden lige nu  :@

Stephanie

Ej, nu er jeg endnu mere ærgelig over at jeg ikke nåede at melde mig til i tide, for jeg har aldrig prøvet en hollandsk dommer :(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Stephanie Dato 18. November 2010, kl. 00:29
Ej, nu er jeg endnu mere ærgelig over at jeg ikke nåede at melde mig til i tide, for jeg har aldrig prøvet en hollandsk dommer :(

også mig.. ville gså geren ha været med...

AlisVolatPropiis

-Ok igen stiller jeg mig altså lidt modsat...men jeg kan simpelthen ikke se hvordan det kan pålægges andre, udenfor jeres arrangørgruppe, at holde på jeres hemmeligheder? Især når det ikke er jer der har fortalt vedkommende det...og ej heller har bedt personen om at holde den?

Det er da klart surt, når nu i så gerne ville holde dommerne hemmeligt, men let's face it, det er en ilderudstilling, det kan umuligt være en hemmelighed der ødelægger hele arrangementet, som ødelægger nogens liv, eller andet. Og så vidt jeg kan høre rundt omkring -havde ret mange faktisk gættet det allerede før der kom udspil fra den person jeg er sikker på i refererer til.

Jeg kan kun tale for mig selv, når jeg egentlig synes det er en sær ting at holde hemmelig, og måske også har en smule svært ved at forstå hvorfor det var/er så absolut nødvendigt at holde hemmeligt? Hvad er motivet bag? -en afklaring om dette synes jeg er noget mere væsentlig end hvem dommeren egentlig er...og nok også det jeg mistænker folk for at være mest nysgerrig omkring. Og lige det, altså motivet bag at holde det hemmeligt er noget jeg må indrømme jeg godt nok også har tænkt en smule over. 

Jeg forstår det faktisk ikke helt... jeg ved at ved VIF blev dommerne offentligtgjort så snart vi vidste hvem det var, og jeg ved mange sætter utroligt meget pris på den info. Det er trods alt også deres "service" man betaler for. 

Jeg synes det er virkelig ærgeligt i føler noget er ødelagt for jer...men jeg kan for min del sige -at som udstiller -så er intet ødelagt af at få navnet på en dommer og jeg glæder mig stadig rigtig meget :) jeg tror det bliver en rigtig hyggelig udstilling :) et kæmpe juletræf -er der pebernødder? :D


Shamua

Pebernødder?  :fnis: Det er alt sammen en del af overraskelsen.. Ligesom dommerne var. :) Men ja som du selv siger så går det nok. Men vi havde et ønske, og et håb om at det blev respekteret. Der var jo ingen behov for at vide hvem dommerne er, det er standarden man går efter den her gang. Men sket er sket, og vi overlever jo allesammen.

Jeg glæder mig ihvertfald selv helt vildt meget  :D Der er ikke længe til - 16 dage  :fnis:

Vh. Marianne

Stephanie

Citat fra: Shamua Dato 18. November 2010, kl. 14:00
Pebernødder?  :fnis: Det er alt sammen en del af overraskelsen.. Ligesom dommerne var. :) Men ja som du selv siger så går det nok. Men vi havde et ønske, og et håb om at det blev respekteret. Der var jo ingen behov for at vide hvem dommerne er, det er standarden man går efter den her gang. Men sket er sket, og vi overlever jo allesammen.

Jeg glæder mig ihvertfald selv helt vildt meget  :D Der er ikke længe til - 16 dage  :fnis:

Jeg kan godt se ideen at holde det hemmeligt hvis årsagen er at folk ikke skulle kunne kontakte og påvirke dommere fordi de kender dem (men er det egentligt ikke bare en skrøne at folk kan finde på sådan noget? Der er jo ikke sjov ved at vinde ved snyd)


Men hvis grunden til hemmeligholdelse kun er fordi det skal være en overraskelse, så synes jeg egentligt det er forkert. For folk lægger penge for at have en hyggelig dag, men også for at få bedømt dyrene og for nogle, som har mange ildere og enten ikke kan lægge flere tusind for at få alle med eller som kun kan få et max antal pladser eller som bare ikke har fået lige så mange pladser som man har dyr kan jeg godt forstå hvis de vælger hvilke der skal med på udstillinge ud fra deres vinderchancer og da dommeres smag er forskelligt er det forskellige fra dommer til dommer hvilke der har størst chance for at vinde, og der synes jeg faktisk at man bør få oplyst dommeren så hurtigt som muligt og inden sidste frisk for melding af hvilke dyr man tager med.

mette11

CitatMen hvis grunden til hemmeligholdelse kun er fordi det skal være en overraskelse, så synes jeg egentligt det er forkert. For folk lægger penge for at have en hyggelig dag, men også for at få bedømt dyrene og for nogle, som har mange ildere og enten ikke kan lægge flere tusind for at få alle med eller som kun kan få et max antal pladser eller som bare ikke har fået lige så mange pladser som man har dyr kan jeg godt forstå hvis de vælger hvilke der skal med på udstillinge ud fra deres vinderchancer og da dommeres smag er forskelligt er det forskellige fra dommer til dommer hvilke der har størst chance for at vinde, og der synes jeg faktisk at man bør få oplyst dommeren så hurtigt som muligt og inden sidste frisk for melding af hvilke dyr man tager med.
Helt enig! Nu er jeg ikke en som har mange dyr, men hvis jeg havde, så ville jeg nok også udvælge dem jeg ville have med ud fra hvilke dommere der kom. Jeg synes uanset hvad at det er rart at vide hvem der bedømmer ens dyr i god tid, så man ved lidt om hvad man egentlig betaler for.
Jeg kan godt li´ at der er tjek på alt i god tid og jeg ved præcis hvad jeg går ind til.

mette11

Jeg vil egentlig godt vide om ilderne bliver båret i transportkasser ind til dommeren. Jeg vil også godt vide om dommerne tager dyrene i nakken ved bedømning, for i så fald har jeg en som jeg må lade blive hjemme af hensyn til at dommeren nok helst vil beholde alle sine fingre!!  :S Jeg skriver det her i stedet for via mail, så andre også kan få glæde af svaret, da jeg ved at flere har ildere som har problemer med at blive taget i nakken...

Starshineferrets

Ja, jag är också en utav dem som gärna vill veta vilka domare det rör sig om. Inte pga. att ta med de djur som jag tror har största chans med olika domare.. för ja... att vinna är faktiskt inte det viktigaste. Men för att det finns domare som hanterar illrar på ett vis som jag inte kan tolerera när det kommer till mina djur, och dem vill jag kanske inte ska bedöma mina djur helt enkelt, vilket då är avgörande för om jag skulle välja att delta eller inte.

FerretParadise

Jeg har da i min tilmelding skrevet ved 2 af mine dyr, at det skal på dommerskemaet, at de ikke må tages i nakken.
Så det går jeg da ud fra kommer på, for jeg har da ikke hørt, at det ikke gør. ;)
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Jeg er faktisk ret enig med stephanie og kan ikke helt se pointen i.....suuuurprise...det her er vores dommere..hehe :)

Derudover hvis jeg skal være helt og absolut ærlig...så virker det altså en smule suspekt at i har villet holde det SÅ hemmeligt. Men det er nok stadig fordi jeg ikke forstår hvorfor lige dommerne skal være en overraskelse. Vi kommer ikke til at se dem specielt meget, og det er ikke ligefrem noget jeg eh selv...sådan tænker....wuhu fantastisk...om -altså ligegyldigt hvilken dommer det er.

Derimod finder jeg det faktisk ret problematisk ikke at vide hvem dommerne er....-hvis adgang på fb skal jeg f.eks blokke til mine billeder....-for ja det gør jeg med dommere og gjorde også med VIF's -Og Daniela er medlem herinde også....det er altså ikke ret anonymt...Der er også rigtig mange der har dyr fra Daniela...og normalt er der regler for deltagelse for ildere der bliver solgt eller videreformidlet af en dommer -og deres deltagelse. Noget man netop kan håndholde og overholde hvis folk ved hvem dommerne er...men som bliver lidt problematisk hvis folk ikke ved hvem dommerne er...

Hvis anonymiteten i bedømmelserne ryger all over...og det gør den jo når dommeren er medlem herinde og kan se vores dyr, samt har kontakt til mange og venner på fb med tilgang til billeder....så kan vi jo ligeså godt alle bare gå ind med vores egne dyr?

Jeg er virkelig ikke ude på at angribe, og jeg glæder mig stadig helt enormt til udstillingen, og er temmeligt ligeglad med dommerne, men det der er altså tanker jeg får, og jeg savner virkelig et uddybet svar på hvorfor man vælger at holde dommerne hemmelige?

Det svarer lidt til at betale for en koncert, uden at vide om man skal høre opera eller dødsmetal...