Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Petfoods ilderen 2011

Startet af Lena og Peter, 21. November 2010, kl. 12:28

Lena og Peter

Jeg synes det er lidt underligt hvem det er der brokker sig...


Citat fra: Amazing Ferret Dato 24. November 2010, kl. 21:55
Citat fra: Line Dato 24. November 2010, kl. 16:51
Nu har jeg ikke nogen angora-ilder, og derfor påvirker det ikke mig, men hvorfor kan de ikke komme til recall om biv, bedste junior, senior, veteran og BIS/BIM?
kan godt forstå handicap ikke kan deltage i BIS/BIM... men det med angora forstår jeg ikke lige? oplys mig  :P

Så er det sq spild af penge at tilmelde angora'er  :(

Arrangør på The Dooking Ferrets Show

Citat fra: Shamua Dato 24. November 2010, kl. 22:08
Citat fra: Amazing Ferret Dato 24. November 2010, kl. 21:55
Citat fra: Line Dato 24. November 2010, kl. 16:51
Nu har jeg ikke nogen angora-ilder, og derfor påvirker det ikke mig, men hvorfor kan de ikke komme til recall om biv, bedste junior, senior, veteran og BIS/BIM?
kan godt forstå handicap ikke kan deltage i BIS/BIM... men det med angora forstår jeg ikke lige? oplys mig  :P

Så er det sq spild af penge at tilmelde angora'er  :(

Det er lidt imod mine holdninger, at deltage på udstillingen! :( Derfor jeg skrev håber jeg kan komme med!
Der er jo lang tid til, og der kan ske meget.. håber på en lille ændring...

Arrangør af The Dooking Ferrets Show og julefrittevitten


Citat fra: alvin Dato 25. November 2010, kl. 14:15
Det kan jo værer at man kun betaler det halve for en angora nå den kun er med til det halve på udstillingen

Hjælper Julefrittevitten.


Det eneste vi har gjort er at følge de retningslinier der er i Norge ved de udstillinger hvor der er angora klasse, da de har langt stører erfaring med at afholde ilderudstillinger.

alvin

#16
Arrangør Jeg er ikke Arrangør på nogle udstillinger så der er noget du har misforstået men ok vis i vil følger regler i norge så er det jo det i gør, og jeg BROKKER mig ikke

www.fraekkefritter.dk

Shamua

Men Peter. Det har jo ikke noget at gøre med at jeg er arrangør på andre udstillinger, jeg brokker mig egentlig heller ikke, og jeg synes da også jeg gav forståelse i den mail jeg skrev til jer, og jeg synes at det er fint hvis at i vælger som i vælger. Vi kan jo ikke allesammen være ens. Men jeg er bare imod det, og har ikke lyst til at deltage som udstiller hvis mine dyr ikke har en fair chance. Som Alvin skriver, hvorfor betale fuld pris for en halv udstilling?

Det har noget at gøre med at jeg ikke synes det er rimeligt at angora ildere ikke blive ligestillet med korthårs ildere. Jeg er også imod norske udstillinger, og jeg vil kun deltage på dem hvor angora har fair chance. Efter jeg fandt ud af at angora ikke bliver ligestillet i Norge er det blevet lidt en principsag for mig, fordi jeg ELSKER angora og 2 ud af 4 af mine dyr er angora. Den eneste grund til at jeg var med på Viking ildern var at jeg tilmeldte først, og så fandt jeg senere ud af at angora ikke har chance.. Men så synes jeg ikke jeg kunne være bekendt at melde helt fra da jeg tilmeldte mig efter sidste tilmeldingsfrist.

I mine øjne er angora ildere lige så meget en ilder som en korthårs ilder er. 

Vh. Marianne

lussingen

Det her handler jo ikke om, at vi mener angora-ildere er mindre værd!!! Jeg er arrangør af pågældende udstilling og har selv en angora-pige. Dette er en retningslinje på udstillingen som der er valgt. Jeg synes da det er trist, hvis folk vælger fra grundet dette, men det er jo et frit land vi lever i. :)

Jeg vil også synes det er rigtig synd, hvis der begynder at blive en tendens til at kritisere andres udstillinger i fuld offentlighed. Måske er det mere passende at skrive en mail, som man derigennem kan få svar på. På den måde slipper vi også for at tingene kører helt ud ad sporet, og hvor vi fortsat kan holde en god stemning. :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Mustela

Citat fra: lussingen Dato 25. November 2010, kl. 17:11
Jeg vil også synes det er rigtig synd, hvis der begynder at blive en tendens til at kritisere andres udstillinger i fuld offentlighed. Måske er det mere passende at skrive en mail, som man derigennem kan få svar på. På den måde slipper vi også for at tingene kører helt ud ad sporet, og hvor vi fortsat kan holde en god stemning. :)

Hørt :)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Nina_eliz

Citat fra: Anne Dato 25. November 2010, kl. 13:25
nej det er den første danske der gør det sådan. I norge trækker man alle angoraer 5 points for at mangle underuld, og derfor vinder angoraer ikke bis og bim i norge.

ikke alle norske utstillinger trekker angoraene 5 poeng.. indianerildern har egen klasse til angora... men de får ikke gå videre til høyere bedømning.

Cille

Det med det kun er arrangøre/mehjælpere der siger noget/brokker sig er ikke gangbar...det andet brok foregår bare bag kulissen :fnis:..... hvilket faktisk er værre end det foregår offentligt :S

Jeg synes jeg har brokket mig nok for nylig,så jeg valgte ikke lige at skrive noget fra starten...men jeg synes det diskrimination overfor angora.
Jeg vil hvis så fremt jeg finder ud af jeg kan komme derover, og har lysten...ja så må jeg til at tænke logik, og så må angora så blive hjemme.
Mine har så nok ikke den chance for bis, bim, medmindre jeg har fået nogen nye :fnis:, men jeg ville ærge mig gul og grøn, hvis jeg næsten kunne røre bis/bim,men fordi det så var angora så fik man den ikke...det sådan lidt......... nanananananana, øv bøv for dig :P
Så som de andre gider man da ikke spilde de penge,men dermed ikke sagt jeg ikke kan finde på at deltage... men så må angora bare blive hjemme.

LordDoom

Vil helst ikke blande mig i det her - personligt glæder jeg mig bare til petfoods ilderen, og vi kommer bare for at have en god og sjov dag med dyrene og vores venner. Præmier er bare en ekstra bonus man kan være heldig at få med.

Men vil lige høre om det betynder, at hvis der er en angora klasse kun for angora... så får de stadig træk for næsefejl og underulden??? Eller har jeg misforstået en vigtig del af sammehængen :-$

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Amazing Ferret

Citat fra: ilderbanden Dato 25. November 2010, kl. 16:25
Jeg synes det er lidt underligt hvem det er der brokker sig...


Citat fra: Amazing Ferret Dato 24. November 2010, kl. 21:55
Citat fra: Line Dato 24. November 2010, kl. 16:51
Nu har jeg ikke nogen angora-ilder, og derfor påvirker det ikke mig, men hvorfor kan de ikke komme til recall om biv, bedste junior, senior, veteran og BIS/BIM?
kan godt forstå handicap ikke kan deltage i BIS/BIM... men det med angora forstår jeg ikke lige? oplys mig  :P

Så er det sq spild af penge at tilmelde angora'er  :(

Arrangør på The Dooking Ferrets Show

Citat fra: Shamua Dato 24. November 2010, kl. 22:08
Citat fra: Amazing Ferret Dato 24. November 2010, kl. 21:55
Citat fra: Line Dato 24. November 2010, kl. 16:51
Nu har jeg ikke nogen angora-ilder, og derfor påvirker det ikke mig, men hvorfor kan de ikke komme til recall om biv, bedste junior, senior, veteran og BIS/BIM?
kan godt forstå handicap ikke kan deltage i BIS/BIM... men det med angora forstår jeg ikke lige? oplys mig  :P

Så er det sq spild af penge at tilmelde angora'er  :(

Det er lidt imod mine holdninger, at deltage på udstillingen! :( Derfor jeg skrev håber jeg kan komme med!
Der er jo lang tid til, og der kan ske meget.. håber på en lille ændring...

Arrangør af The Dooking Ferrets Show og julefrittevitten


Citat fra: alvin Dato 25. November 2010, kl. 14:15
Det kan jo værer at man kun betaler det halve for en angora nå den kun er med til det halve på udstillingen

Hjælper Julefrittevitten.


Det eneste vi har gjort er at følge de retningslinier der er i Norge ved de udstillinger hvor der er angora klasse, da de har langt stører erfaring med at afholde ilderudstillinger.

Peter jeg brokker mig skam ikke.....det er jo helt op til jer hvordan i vil køre jeres udstilling ;) Jeg skrev bare at jeg synes det er spild af mine penge at tilmelde mine 3 angora'er. Og jo det har da også gjort at jeg ikke rigtig har lyst til jeres udstilling. Men igen så er der lang tid til tilmelding og så må man jo se om man har fået lyst til at udstille alligevel  :lol:

Men som der var en der skrev, så synes jeg også det er at diskrimere(staves) angora'en.


Stephanie

Citat fra: Amazing Ferret Dato 25. November 2010, kl. 19:40
Citat fra: ilderbanden Dato 25. November 2010, kl. 16:25
Jeg synes det er lidt underligt hvem det er der brokker sig...


Citat fra: Amazing Ferret Dato 24. November 2010, kl. 21:55
Citat fra: Line Dato 24. November 2010, kl. 16:51
Nu har jeg ikke nogen angora-ilder, og derfor påvirker det ikke mig, men hvorfor kan de ikke komme til recall om biv, bedste junior, senior, veteran og BIS/BIM?
kan godt forstå handicap ikke kan deltage i BIS/BIM... men det med angora forstår jeg ikke lige? oplys mig  :P

Så er det sq spild af penge at tilmelde angora'er  :(

Arrangør på The Dooking Ferrets Show

Citat fra: Shamua Dato 24. November 2010, kl. 22:08
Citat fra: Amazing Ferret Dato 24. November 2010, kl. 21:55
Citat fra: Line Dato 24. November 2010, kl. 16:51
Nu har jeg ikke nogen angora-ilder, og derfor påvirker det ikke mig, men hvorfor kan de ikke komme til recall om biv, bedste junior, senior, veteran og BIS/BIM?
kan godt forstå handicap ikke kan deltage i BIS/BIM... men det med angora forstår jeg ikke lige? oplys mig  :P

Så er det sq spild af penge at tilmelde angora'er  :(

Det er lidt imod mine holdninger, at deltage på udstillingen! :( Derfor jeg skrev håber jeg kan komme med!
Der er jo lang tid til, og der kan ske meget.. håber på en lille ændring...

Arrangør af The Dooking Ferrets Show og julefrittevitten


Citat fra: alvin Dato 25. November 2010, kl. 14:15
Det kan jo værer at man kun betaler det halve for en angora nå den kun er med til det halve på udstillingen

Hjælper Julefrittevitten.


Det eneste vi har gjort er at følge de retningslinier der er i Norge ved de udstillinger hvor der er angora klasse, da de har langt stører erfaring med at afholde ilderudstillinger.

Peter jeg brokker mig skam ikke.....det er jo helt op til jer hvordan i vil køre jeres udstilling ;) Jeg skrev bare at jeg synes det er spild af mine penge at tilmelde mine 3 angora'er. Og jo det har da også gjort at jeg ikke rigtig har lyst til jeres udstilling. Men igen så er der lang tid til tilmelding og så må man jo se om man har fået lyst til at udstille alligevel  :lol:

Men som der var en der skrev, så synes jeg også det er at diskrimere(staves) angora'en.

Og man kan så undgå at diskriminere angoraen som du siger, ved at droppe angoraklasser og lade dem stille i alm klasser, men er det fair? Jeg ville godt nok som angora ejer ikke synes det er sjovt hele tiden at ende midt i klassen eller i bunden udelukkende fordi det er en angora og man dermed får trukket diverse point for ting som er anderledes i forhold til alm ildere.



Mustela

#25
Jeg syns egentlig det er op til udstillingen selv, hvilke regler de laver. I dette tilfælde vil jeg ikke tilmelde min angora, men lade hende blive burkammerat.

Men syns lidt folk glemmer at petfoods-ilderen stabler dette arrangement på benene for andre ilderejers skyld og ligger en masse tid og kræfter i det, og dette er nok ikke for deres egen skyld.
Så jeg støtter stadig gerne dette, men med mine korthårsildere ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

LordDoom

Citat fra: Mustela Dato 25. November 2010, kl. 20:27
Jeg syns egentlig det er op til udstillingen selv, hvilke regler de laver. I dette tilfælde vil jeg ikke tilmelde min angora, men lade hende blive burkammerat.

Men syns lidt folk glemmer at petfoods-ilderen stabler dette arrangement på benene for andre ilderejers skyld, og nok ikke for deres egen.
Så jeg støtter stadig gerne dette, men kun med mine korthårsildere ;)

Se dette er jeg også helt enig i. Det er ikke særlig sjovt at tilmelde nogle dyr der ingen chance har. Men er der en angora klasse så kan de dog få en 1 plads.
Og ud fra hvad jeg høre, så er en udstilling noget sjovt man skal hygge sig med. Være sammen med venner og se på dyrene.
Vi tager helt sikkert hele vores folk med til denne udstilling. Om de vinde kan eller ej. Det betyder ikke så meget for os.
Og vi glæder os til at komme..

Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Malene

[besked=Malene]Tråden er blevet delt: Angoraer på udstillinger.[/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

#28
Woah nu tør jeg da godtnok ikke skrive noget, af frygt for at blive citeret i en lille boks og nedenuder kan der så stå : hør hvem der snakker, arrangør DIU

:o

Mon ikke folk skriver deres mening, netop fordi de mener det sådan, og ikke fordi de er "konkurrenter". Der er da plads til os alle, og jeg kan da godt nævne en tråd eller 2 hvor arrangører fra petfoods skriver noget negativt om diu - hvilket jeg i øvrigt synes er helt i orden (ja ok, man kunne jo også skrive en mail til udstillingen,  hvis man ønskede svar, men folk snakker, og det har de jo ret til), fordi jeg ikke går ud fra det betyder andet end at i er uenige i den måde lige de og de ting kører på der, og så er det jo heldigt at I har jeres eget, som nogle andre så måske er uenige i.

Stephanie

Jeg skriver lige mit spørgsmål herinde istedet for på mail da jeg kan forestille mig at der måske er andre der kunne finde på at stille samme spørgsmål.

Der står på hjemmesiden at der vil være stikprøvekontrol på øremider. Er det pr deltager I laver stikprøven? Tænker mere hvis jeg nu bliver prikket, må jeg så selv vælge hvilken af mine ildere der skal have testet sine ører? Jeg har nemlig 2 stk som vil være fløjtende ligeglad om de lige skal have noget stoppet i ørerne for at få tjekket for øremider, og så har jeg en som absolut ikke bryder sig om det og som helst kun vil have at man kigger på det ydre af hans ører, og det kunne så for mig være rart hvis jeg kunne få lov at sige "haps en af de 2 som er ligeglade"