Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Syge dyr på udstillinger.

Startet af Stephanie, 14. August 2011, kl. 18:39

katja

helt ærligt hvis i mener der er syge dyr hos en avler,bør i selv kontakte avler og tage en snak med dem, i steden for at ligge det ud her
´
syntes ærligtalt det er for meget at hvis der virkelig er såå syge dyr som i siger  at i ikke selv kontakter dem, og fortæller hvor i syntes problemet er

så vil jeg da lige i samme omgang fortælle at jeg áldrig har set syge dyr hos dem, ved de tit får deres dyr tjekket, hvis de bare har en mistanke om der er sygdom,eller andet lige som både du og jeg gør

kan så fortælle at de fodre med det samme som mig,  og jeg kon da hjem med en 3 plads så det er nok ikke fodrer eller manglende pleje der der mangler

men tit er det fnider fnadder der gør andre hænger hinanden ud, og helt ærligt, hvis i har et problem med denne opdrætter eller deres dyr, så kontakt dem, ved de gerne snakker og lytter.de er faktisk søde mennesker der gør alt for deres dyr


så kan kun sige spørg dem selv om hvad de fodre med,osv  det er det voksne mennesker gør

og lad vær med at hænge andre ud på offeltligeforummer før i selv har taget en snak med disse mennesker, og fået svar på jeres  på spøgsmål eller hvad end i vil vide

dette gælder ikke kun denne opdrætter men general

ejer af 7 dejlige trolde,

FerretParadise

Katja nu er der ikke blevet nævnt nogen navne, faktisk fordi selve emnet er super vigtigt, og netop derfor diskuterer vi det herinde.
Jeg som arrangør er da glad for at høre andres mening om hvad man kan gøre en anden gang.

Selv har jeg en tanke om, at dommeren kan/skal diskvalificeret et sygt dyr. Sådan er det jo nu ihvertfald.
Men min ide er, at hvis en ser et sygt dyr, skal de gå til en arrangør og sige det. Arrangøren skal så tage det syge dyr med til dommeren, og vurderer dommeren, at dyret er for sygt til at deltage, så skal dyret diskvalificeres med det samme. Men ikke kun det dyr, det skal alle de dyr som den pågældende ejer har med på udstillingen, med øjeblikkelig virkening. Og ejer skal forlade udstillingen med det samme, og får ikke sine penge retur.
Jeg kan ikke lide den tanke, at et sygt dyr kan være på en udstilling i mange timer, fordi det måske først skal ind til dommeren engang sent på eftermiddagen. Jeg vil have, at bliver der opdaget et sygt dyr, skal der handles med det samme.

Så jeg er virkelig glad for denne mulighed for at høre andres mening om emnet.
Ann Hillerslev.

CMS

#17
Nu var jeg dommersekr. i den klasse, Stephanie var ilderbærer for, så jeg så også disse dyr, der omtales. Det var ganske forfærdeligt, og de så UDEN tvivl syge ud! Udover at jeg fik så ondt af de stakkels dyr, blev jeg også rigtig vred og synes faktisk det var pinligt overfor dommeren, at nogle kan finde på at udstille sådanne dyr. Dommeren kunne genkende transportkassen, så vi var ikke i tvivl om, det var samme ejer.

Jeg er selv imod dyrlægetjek i indgangen, da det kan pådrage dyrene unødigt stress. Jeg har været på en enkelt udstilling, der havde sundhedstjek af arrangørerne i indgangen. Her stressede min ene pige i hvert tilfælde rigtig meget. Hun var den første på udstillingen, der skulle op til dommeren, og hun bed ham. Hun har aldrig før bidt en dommer, så jeg er sikker på, reaktionen kom som følge af indtjekningen.

Jeg er virkelig i tvivl om, hvordan man kan komme dette til livs, selvom jeg ikke mener, det burde være et problem! Man har (sgu) som udstiller ansvaret for, at man KUN udstiller dyr, der er i en tilstand, så de kan klare dette (og ikke ligner nogle, der burde have fået fred for længe siden (udtale fra dommeren!!!))
:nej:  :nej:  :nej:


Citat fra: katja Dato 15. August 2011, kl. 08:08
....
men tit er det fnider fnadder der gør andre hænger hinanden ud, og helt ærligt, hvis i har et problem med denne opdrætter eller deres dyr, så kontakt dem, ved de gerne snakker og lytter.de er faktisk søde mennesker der gør alt for deres dyr

Jeg kan garantere dig, dette er ikke personligt fnidder fnadder. Hverken Stephanie eller jeg vidste, hvem ejerne var, da vi så dyrene.
Jeg har personligt aldrig haft noget med disse mennesker at gøre og føler ingen personlig tilfredsstillelse i at hænge dem ud på åbent forum. Jeg synes derimod, det er rigtig vigtigt at få diskuteret dette emne, og jeg tager gerne imod råd, da jeg jo selv er arrangør af en udstilling og bestemt ikke ønsker at se dette gentage sig.
Mange hilsner Christina

katja

faier nok, men syntes nu igennem hele denne tråd at en bestemt avler fremhæves, og det syntes jeg bare ikke erf om ,med mindre i selv har snakket med avler først ang de påståede syge dyr

jeg er enig om det ville være fint med en dyrelæge der skal tjekke dyrene ved tjek in, men det er jo mange dyr der skal tjekkes og det vil tage laaang tid hvis 250-250 skal tjekkes

men selvfølgelig kan man aftale eller sætte som et krav, at der skal fremvises sundheds tjek eller hvad men kalder det på de enkelte dyr som min er xxx mdr gammel, men hvem skal læse alle dem og er der tid til det

min han var da heller ikke lige den smukkeste i pelsen, samt havde han er ikke så pæn tand, det ved jeg da godt, og havde også dyrelægens papir med som jeg fik da de alle blev vaksineret , hvor der står de er tjekket og fundet sunde og raske samt at de er vacsineret
men at han desvære har en grim tand skyltes han skvattet ned engang og slog tanden, den er undersøgt flere gange og der er ikke noget jeg kan gøre, desvære får han engeng imellem lidt rødt tandkød ved tanden,og det er jo ikke skide godt, men som sagt bliver det tjekket med jævne mellemrum, da jeg lige som alle andre ilder ejere er ops på evt problemer,og vil da ønske at hvis nogle havde noget at sige om mine dyr, eller hvis de mener der er noget andet galt ville komme og sige det til mig selv, isteden for at  skrive i et åbent forum selv om der ikke nævnes navne ved de fleste jo hvem der tales om.


ved også at den omtalte avler længere oppe har det, da det er den samme dyrelæge vi bruger, og at det står på (regningen) at dyret er vacineret med xxxxx og og at der ingen sygdomstegn er osv

men ville da blive glad hvis der var en der tjekket dyrene (dyrelæge), så der ikke er nogle der påstår at andres dyr er syge, uden grund.




ejer af 7 dejlige trolde,

katja

Citat fra: CMS Dato 15. August 2011, kl. 09:18
Nu var jeg dommersekr. i den klasse, Stephanie var ilderbærer for, så jeg så også disse dyr, der omtales. Det var ganske forfærdeligt, og de så UDEN tvivl syge ud! Udover at jeg fik så ondt af de stakkels dyr, blev jeg også rigtig vred og synes faktisk det var pinligt overfor dommeren, at nogle kan finde på at udstille sådanne dyr. Dommeren kunne genkende transportkassen, så vi var ikke i tvivl om, det var samme ejer.

Jeg er selv imod dyrlægetjek i indgangen, da det kan pådrage dyrene unødigt stress. Jeg har været på en enkelt udstilling, der havde sundhedstjek af arrangørerne i indgangen. Her stressede min ene pige i hvert tilfælde rigtig meget. Hun var den første på udstillingen, der skulle op til dommeren, og hun bed ham. Hun har aldrig før bidt en dommer, så jeg er sikker på, reaktionen kom som følge af indtjekningen.

Jeg er virkelig i tvivl om, hvordan man kan komme dette til livs, selvom jeg ikke mener, det burde være et problem! Man har (sgu) som udstiller ansvaret for, at man KUN udstiller dyr, der er i en tilstand, så de kan klare dette (og ikke ligner nogle, der burde have fået fred for længe siden (udtale fra dommeren!!!))
:nej:  :nej:  :nej:


Citat fra: katja Dato 15. August 2011, kl. 08:08
....
men tit er det fnider fnadder der gør andre hænger hinanden ud, og helt ærligt, hvis i har et problem med denne opdrætter eller deres dyr, så kontakt dem, ved de gerne snakker og lytter.de er faktisk søde mennesker der gør alt for deres dyr

Jeg kan garantere dig, dette er ikke personligt fnidder fnadder. Hverken Stephanie eller jeg vidste, hvem ejerne var, da vi så dyrene.
Jeg har personligt aldrig haft noget med disse mennesker at gøre og føler ingen personlig tilfredsstillelse i at hænge dem ud på åbent forum. Jeg synes derimod, det er rigtig vigtigt at få diskuteret dette emne, og jeg tager gerne imod råd, da jeg jo selv er arrangør af en udstilling og bestemt ikke ønsker at se dette gentage sig.

det vil sige min hermand blev betegnet som syg, fordi han blev ført ind til dommerne i deres transportkasse, fedt af vide, dejligt at der kan (dømmes) udfra en transportkasse, og så sige alle dyrene fra ejer af denne transportkasse er syge, og måske var det dyr der burde have fået fred for længe siden, og ej  her står jeg af, 

nå  så jeg hopper ud af denne tråd,  har været ved dem en del gange jeg har aldrig set eller oplevet syge dyr hos dem, og vil ikke udtale mig om andres ilderhold, mener hvis der er et problem  med ilderne syntes at  ejer at evt ilderne selv skal kontktes. og ikke udlægges her inde

men må sige det ville være dejligt hvis der var en dyrelæge til evt udstillinger, så føler ilderbærene, eller dommerne dyret er sygt, kan det jo tjekkes med det samme,
ejer af 7 dejlige trolde,

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg tror helt ærligt ikek at vedkommende havde taget det særligt pænt hvis man var gået hen og prikket vedkommende på skulderen og sagt: "øhh dine dyr ser altså ikek så friske ud", tværtimod! Nu hørte jeg vedkommende gå at småbrokke sig genenm hele dagen og blandt andet udtale at vedkommende ikke kunne forstå hvis hendes dyr ikke vandt og det så måtte være dommerne der var dumme! Så tror derimod vedkommende var blevet meget fornærmet og skide sur! Vedkommend har vel selv sys sine dyr var tip top stand og derfor havde jeg nok ikek mødt den store forståelse for min bekymring!

AlisVolatPropiis

Det betyder vel ikke din ilder blev syg....bare fordi den var i en transportkasse....det betyder at man kunne se de SYGE dyr kom i den samme transport kasse...ikke alle..lad nu være med at blive så hidsig du mister rationaliteten og overfortolker :)

Det er muligt du ikke selv har set det, men nu er der flere og mere erfarne der har konstateret det, og det virker bare dumt at benægte det har fundet sted overhovedet. Brug istedet den energi på at få de dyr til en dyrlæge (evt. en anden end den sædvanlige, hvis den sædvanlige er så inkompetent han ikke kan vurdere om en ilder har AD/Binyrekræft) og få så sat et implantat i dem -så de ikke dør foreløbigt og iøvrigt får et værdigt liv resten af den tid de har tilbage. Derudover skal de alligevel tages ud af avl da det kan være arveligt, og det vil da først være foragteligt hvis de sælger syge hvalpe...

Få dog gjort noget ved situationen, istedet for at benægte eller ignorere problemet...det er trods alt nogle ilderes liv det handler om -og hvis ikke man sætter det først, så ved jeg faktisk ikke helt hvad man er for et menneske! 

Malene

Jeg synes virkelig det er trist at der åbenbart er mennesker der ikke kan vurdere om deres dyr er syge eller ej. Jeg var ikke på udstillingen og så ikke dyrene, men der er noget der er grueligt galt, hvis en dommer har sagt at et dyr burde have fået fred :(

Jeg synes at den idé med at dommerne skal diskvalificere dyr der tydeligt er syge og at de så skal fremvise dyrlægeerklæring på næste udstilling, er rigtig god og jeg håber da at udstillingerne kan finde frem til en løsning sammen.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

CMS

Citat fra: katja Dato 15. August 2011, kl. 11:04
Citat fra: CMS Dato 15. August 2011, kl. 09:18
Nu var jeg dommersekr. i den klasse, Stephanie var ilderbærer for, så jeg så også disse dyr, der omtales. Det var ganske forfærdeligt, og de så UDEN tvivl syge ud! Udover at jeg fik så ondt af de stakkels dyr, blev jeg også rigtig vred og synes faktisk det var pinligt overfor dommeren, at nogle kan finde på at udstille sådanne dyr. Dommeren kunne genkende transportkassen, så vi var ikke i tvivl om, det var samme ejer.

Jeg er selv imod dyrlægetjek i indgangen, da det kan pådrage dyrene unødigt stress. Jeg har været på en enkelt udstilling, der havde sundhedstjek af arrangørerne i indgangen. Her stressede min ene pige i hvert tilfælde rigtig meget. Hun var den første på udstillingen, der skulle op til dommeren, og hun bed ham. Hun har aldrig før bidt en dommer, så jeg er sikker på, reaktionen kom som følge af indtjekningen.

Jeg er virkelig i tvivl om, hvordan man kan komme dette til livs, selvom jeg ikke mener, det burde være et problem! Man har (sgu) som udstiller ansvaret for, at man KUN udstiller dyr, der er i en tilstand, så de kan klare dette (og ikke ligner nogle, der burde have fået fred for længe siden (udtale fra dommeren!!!))
:nej:  :nej:  :nej:


Citat fra: katja Dato 15. August 2011, kl. 08:08
....
men tit er det fnider fnadder der gør andre hænger hinanden ud, og helt ærligt, hvis i har et problem med denne opdrætter eller deres dyr, så kontakt dem, ved de gerne snakker og lytter.de er faktisk søde mennesker der gør alt for deres dyr

Jeg kan garantere dig, dette er ikke personligt fnidder fnadder. Hverken Stephanie eller jeg vidste, hvem ejerne var, da vi så dyrene.
Jeg har personligt aldrig haft noget med disse mennesker at gøre og føler ingen personlig tilfredsstillelse i at hænge dem ud på åbent forum. Jeg synes derimod, det er rigtig vigtigt at få diskuteret dette emne, og jeg tager gerne imod råd, da jeg jo selv er arrangør af en udstilling og bestemt ikke ønsker at se dette gentage sig.

det vil sige min hermand blev betegnet som syg, fordi han blev ført ind til dommerne i deres transportkasse, fedt af vide, dejligt at der kan (dømmes) udfra en transportkasse, og så sige alle dyrene fra ejer af denne transportkasse er syge, og måske var det dyr der burde have fået fred for længe siden, og ej  her står jeg af, 

nå  så jeg hopper ud af denne tråd,  har været ved dem en del gange jeg har aldrig set eller oplevet syge dyr hos dem, og vil ikke udtale mig om andres ilderhold, mener hvis der er et problem  med ilderne syntes at  ejer at evt ilderne selv skal kontktes. og ikke udlægges her inde

men må sige det ville være dejligt hvis der var en dyrelæge til evt udstillinger, så føler ilderbærene, eller dommerne dyret er sygt, kan det jo tjekkes med det samme,


Jeg tror ikke helt, du læser, hvad jeg skriver  ;) SELVFØLGELIG blev din ilder ikke betegnet syg, fordi han kom i den transport kasse. Nu er det jo ilderne og IKKE transport kassen, dommerne kigger på, MEN når flere dyr i SERIØS dårlig tilstrand kommer i samme kasse, kan man ikke lade være med at drage visse konklusioner. Det er helt normalt, vil jeg tro. Dog blev den pågældende ilder på ingen måde "staffet" med minus proint, fordi de tidligere ildere havde været i dårlig tilstand, tjaah - man tænker vel bare sit og synes, det er ualmindelig sørgeligt.

Jeg håber alt andet lige, ejer ikke går i forsvarsposition og synes, vi er nogle spader, men ser at få de dyr til en ilderkyndig dyrlæge! 

Mange hilsner Christina

mette11

Nu var jeg ikke selv tilstede på den udstilling desværre så jeg kan på ingen måde vurdere om de dyr var syge eller ej. Men når flere folk inkl. dommere mener det - ja så tror jeg helt ærligt at der er noget om det! Dommere er ligesom en form for eksperter jo og selvom de ikke ved alt - ja så ved de meget. Jeg har selv haft en syg ilder som deltog på udstillinger. Han havde binyrekræft, men var opereret for det og havde implantat og det blev noteret på dommerskemaerne for jeg ville ikke have at nogen mistænkte mig for ikke at reagerer på at mit dyr var sygt. Jeg mener så ikke selv at man kunne se på ham at han var syg og har heller aldrig fået det kommenteret. Hvis nogen mente at han så syg ud så håber jeg faktisk at de fortalte mig det! Jeg vil godt vide hvis der er nogen som ved noget som jeg ikke ved, som kan komme mine dyr til gode.

Nu ved jeg ikke hvilken dyrlæge pågældende avler har haft sine dyr hos, men det er jo desværre et fact at ufattelig mange dyrlæger i Dk ikke ved en skid om ildere og fordi en dyrlæge siger en ilder er rask, er det desværre ikke altid tilfældet. Jeg har sgu selv fået scannet en ilder på KVL hvor de erklærede ham rask, selvom han rent faktisk havde en stor svulst i tarmen!!! Min tiltro til de fleste dyrlæger er ret ringe desværre baseret på erfaring og andres erfaring.

Jeg kan ikke henvende mig til pågældende avler og fortælle at deres dyr er syge - dels fordi jeg ikke ved hvem de er og dels fordi jeg ikke har set dyrene. Men jeg håber virkelig at de på en eller anden måde får informationerne om at deres dyr er under mistanke for at være syge og reagerer på det ved at få deres dyr tilset/behandlet af en kompetent dyrlæge hurtigst muligt.

Men hvad gør man så ved dette problem? Jeg ved det helt ærligt ikke. For det kan være problematisk med dyrlægetjek i tjek-in. Og det er jo heldigvis ikke et generelt problem at folk møder op med ildere der ser syge ud. Måske kunne man lave en ordning med at man henvender sig til arrangørerne og siger at man synes den pågældende ilder ser syg ud og at arrangøren så kigger på dyret og snakker med ejeren om det?? Det ville være optimalt hvis en dyrlæge var tilstede og kunne kigge på dyret og komme med sin vurdering. Jeg ved at Lone har været tilstede på nogen udstillinger og det har jeg faktisk fundet beroligende (også i tilfælde af ulykker osv.). Måske var det en ide at have en dyrlæge tilstede som man kunne henvende sig til hvis man er i tvivl om noget??

CMS

Citat fra: Malene Dato 15. August 2011, kl. 11:30
Jeg synes at den idé med at dommerne skal diskvalificere dyr der tydeligt er syge og at de så skal fremvise dyrlægeerklæring på næste udstilling, er rigtig god og jeg håber da at udstillingerne kan finde frem til en løsning sammen.

Rigtig god idé med dyrlægeerklæringen på kommende udstilling :)

Nu er det jo faktisk sådan, at dommerne på stort set alle (hvis ikke alle) udstillinger gerne må diskvalificere, det er dog yderst sjældent, jeg har set det. Jeg har selv arrangeret et par udstillinger og hjulpet til på en del efterhånden. Dommerne er umiddelbart ikke meget for det, selvom jeg har set et par stykker gennem tiden, hvor dommerne har overvejet det - 1 gang er det også blevet gjort. Jeg tror, det er vigtigt, at vi arrangører fremadrettet virkelig pointerer overfor dommerne, at de har beføjelsen og ikke må være bange for at bruge den, hvis de mener, ilderen af den ene eller den anden grund ikke burde være udstillet :)
Mange hilsner Christina

Dark Crystal Ferret

#26
Katja: Jeg tror også du skal lade vær med at overreagerer helt enormt over det og sige ingen ting passer. For som jeg ser det så var tråden mere lavet som en tråd om hvad man kan gøre i fremtiden for at være på forkant med disse ting.
For jeg mindes ikke denne problem stilling har været oppe før, og derfor er det vel en god idé for os alle at vi får den op så andre udstillinger og folk kan vide hvordan man kan reagerer på det og forbygge problemet hvis det viser sig på en udstilling. Og jeg syndes det er en fornuftig debat at få op for alle..
At du nu sidder og gå totalt i forsvar gør jo bare at folk få mere fokus på eksemplet som var denne udstiller, i stedet for at fokuserer på selve problemet bag det og hvad man gør.

Det DU får ud af det er kun at vende debatte og fokus over på dem og dig selv i stedet for på selve problemet. Hvilket vel kun får dem og dig selv til at se endnu mere skidt ud. Det er måske  heller ikke så smart hvis du ønsker at forsvare dem - for de fleste kan jo nu måske godt gætte hvem der er tale om efter som du samarbejder med dem i dit opdræt >:|

Jeg tror og syndes familien her virkede rigtig søde! Og jeg tror faktisk ikke selv de kunne se de samme ting som dem der blev skrevet om. Det var ikke mit indtryk af dem :)
Som jeg lige forstod det så var der rigtig mange ting de ikke vidste og de pralede heller ikke af at vide alt. Eks. vidste de ikke hvordan en silver så ud.. Så sygdomme som AD eks kan jeg måske godt se hvis de så heller ikke vidst hvad var/gjorde.
Det er ingen undskyldning overhovedet syndes jeg.. Syge dyr bør blive hjemme, da det stresser en i forvejen syg ilder (og også nogle raske dyr) meget at være med til en udstilling.
Men jeg tror ikke der er tale om avlerne som du kalder dem (de afviste selv stort overfor os de kaldte sig både opdrættere eller avlere, men de bare hyggede sig med nogle kuld for sjov- så ved ikke om du bare er uenige med dem her eller hvordan det ved jeg så ikke ???)

Men uanset hvad så tænker jeg ikke så meget på selve familien her som andet end et eksempel på at denne debat er vigtig at få drøftet blandt os alle. Så både os som udstillere og dem der er arrangør for udstillinger, kan tage stilling til hvad og hvordan man kan gøre/reagerer og forebygge tingene i fremtiden. Det er vigtig for alle herinde er jeg sikker på. Især i disse ECE tider.
Det er jo netop pga. ECE rigtig mange vælger at gå i karantæne og holde sig væk fra private træf og lignende. Så drøftelsen omkring det har sin helt egen værdig blandt de fleste er jeg sikker på. 

katja

#27
min ærlige mening er hvis i mener i har fundet syge dyr på  udstillingen, kan jeg ikke forstå i ikke går til ejeren af dyret, eller til dem der har arrangeret udstillingen og siger det, og så tage den der fra

jeg er ikke tilhænger af offenlig udhængelse af nogle som helst også selv om navne ikke nævnes, og syntes ærligtalt det er hvad denne tråd gør

den attest der omtales længere oppen er er skrevet af dyrelægen  07-08-11  alså 6 dage før udstilling og omhandler de påstået syge dyr,så den er ikke gammel som skrevet længere oppe, samt er ingen af dyrende fundet syge eller andet, det kan dem der læse selv læse på udtalelsen om dyrene men syntes helt ærligt i selv skal kontakte ejer af dyrene

som jeg tidligere har skrevet syntes jeg det ville være perfekt med en dyrelæge på udstillinger, som tjekker dyrene ved indgang, ja det tager måske lidt tid,men så  kan de evt syge dyr soteres fra der


kald det forsvar eller andet men jeg bliver irriteret når jeg læser om at nogle påstår der har været syge dyr på en udstilling og har gjordt abselut ingen ting ved det på selve dagen men bare gået rundt om det som katten om varmt grød, i steden for at kontakte ejer af dyrene eller dem der har med udstillingen af gøre, har der virkelig været syge dyr mener jeg der skulle have gjordt noget ved det, isteden kan jeg læse om det her inde, det er ikke fedt,og det pisser mig a, er selv ikke bange for at sige hvis jeg mener der er noget galt med andres dyr, men må også forholde mig til det at og spørge hvis der er noget man gerne vil vide

som jeg har skrevet har jeg selv læst den omtalte attest på dyrene som omtales længere oppe, samt bidt kærke i datoen på den og den var kun 6 dage gammel  og der står der ikke er fundet sygdomstegn eller andet på dyrene osv, det er jeg så nød til at tro, hvorfor skal jeg andet ????


så min mening er nok jeg vil meget gerne se en dyrelæge eller 2 på udstillingerne og få dyrene tjekket ved tjek in, inden udstillingen begynder, så er syge dyr soteret fra, ved det koster en del, men vil mene det er det vær,



ejer af 7 dejlige trolde,

lille_thor

ja fy for satan det lignede nærmest ilderen havde spist andemad, eller grøn tang. Jeg synes bare slet ikke om de mennesker og forstår slet ikke hvordan nogen kan ha dyr der var i den stand som de var i. Det tætteste jeg nærmede mig de bure var fra hvor jeg lige ku s dem fra der hvor vi sad.
synes også virkelig det var for dårligt de så var til stede hvis de godt ved den er gal. Jeg selv ville ikke deltage i en udstilling hvor mine dyr ku være til fare for andres, ved bare den mindste mistanke om noget som helst.
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Amazing Ferret

Kunne man ikke have en dyrlæge til at gå rundt imellem ilderne og se på dem når de er i deres bure/løbegårde og hvis der ses noget mistænkeligt, så kontaktes arrangørerne?

Derved stresses dyrene jo ikke ved indtjekning fx ved at skulle igennem et dyrlægetjek