Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Syge dyr på udstillinger.

Startet af Stephanie, 14. August 2011, kl. 18:39

katja

Citat fra: Eliza Dato 17. August 2011, kl. 23:40
Lige til det sidste du skriver katja så bliver dyrene faktisk MEGET stressede af det dyrlæge tjek ved indgangen. Oven i det danner det en flaskehals, dyrene kommer til at står tæt samlet så smitten øges og dyrlæger koster mange penge at få ud og som der er blevet sagt kan det ikke være udstillings ansvar at sørge for dyrene ikke er syge..

helt enig det er ikke udstillingens ansvar det er ejerne af dyrene der har ansvaret for ikke at medbringe syge dyr

ja dyrlæger er ikke gratis, det er vi enige om, men vil nu stadig mene det ville være en god idee at have en dyrelæge på stedet, eller evt ved dommerbordet

ja du har nok ret med hensyn til der vil dannes en flaskehals, men tænker alligevel at spørgsmålet lød på hvad kan vi gøre for ikke at få syge dyr ind på udstillinger, jamen hvis ejere ikke selv kan se at deres dyr er sygt er det jo en mulighed at dyrene tjekkes inden de får adgang til udstillinger, selv om jeg vil mene at ansvarlige dyreejere ikke tager dyr med.og derfor burde det ikke være nødvendigt med dyrelæger på div udstillinger
ejer af 7 dejlige trolde,

Malene

[besked=Malene]Det har været en fornuftig tråd indtil videre, men jeg vil gerne lige minde folk på at den ikke skal handle om en enkelt person. Jeg gider ikke at det skal udvikle sig til en omgang mudderkastning. Det er noget som muligvis ikke er set på danske udstillinger før nu, så derfor vil jeg gerne have at I respekterer trådstarters ønskes om at tråden skal handle syge dyr på udstillinger.[/besked]

*af med admin-hatten* Jeg synes det er en god idé at have en dyrlæge siddende i dommerlokalet. Ikke fordi de skal være med til at bedømme dyrene, men når de egentlige dommere åbenbart ikke er så glade for at diskvalificere dyr, så ville det måske være rart med en "second opinion".
På VIF 2010 (?) kan jeg da huske at både Alison og Lone var der, af egen fri vilje (?). Så jeg tvivler på at det ville være så svært at få en dyrlæge til at komme. Der er vist ingen virksomheder der har noget imod reklame :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Anne

#92
Jeg forsøgte at skaffe en dyrlæge til DIU 2010, og det var desværre ikke muligt at finde en af dem jeg mener der er kompetente der kunne og ville bruge en hel lørdag på det (og udover det var udstillingen jo også lagt et pænt stykke fra de fleste dyrlæger, der er jo forskel på om det holdes i kbh hvor dyrlægerne bor eller i horsens hvor den dyrlæge der er tættest på som er dygtig har en time).

Alison og Lone har venner i ildermiljøet og er på en anden måde med i det og vil nok også gøre lidt mere end andre dyrlæger for det.

Igen, jeg synes idéen er rigtig god, men jeg synes ikke det er noget man kan kræve af udstillingerne.

Stephanie

Selvom Lone Og Alison har været på udstilliger så tror jeg der er sværere at få en dyrlæge til at sidde en hel dag hos dommerne end at få en dyrlæge til at gå til gå rundt i salen 1 times tid og kigge på dyr. F.eks har Alison endnu ikke været på en udstilling en hel dag da hun altid er blevet kaldt væk pga akut syge dyr.

Tror lidt at når de 2 er med er det lige så meget for at have en hyggelig dag sammen med venner og det bliver der ikke meget af hvis de sidder i et dommerlokale en hel dag

FerretParadise

Jeg synes ikke der skal være en dyrlæge i dommerrummet. Jeg kan godt lide ideen med, at en dyrlæge skal gå rundt om formiddagen, og se ind i bure/løbegårde, og lige tage et kig på de forskellige dyr.

Det vigtigste er, synes jeg, at indskærpe overfor dommerne, at ser de et sygt dyr, så skal de diskvalificerer det. Hvis der da ikke ligger en attest på hvorfor dyret ser sådan ud, og den attest må max være feks 72 timer gammel.

Når Lone har været på udstillingerne, så er det fordi hun har været så sød, at sige ja til at sidde i indtjekningen. Hun er dog så altid blevet der nogle timer bagefter, og jeg tror da sagtens, at man kunne lave en aftale med hende om, at hun skal gå rundt og se på dyrene.
Ann Hillerslev.