Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Afstand mellem etager

Startet af muligvisengnu, 3. September 2009, kl. 22:13

muligvisengnu

Vi er igang med at bygge et stort lækkert skabsbur, men vi er lidt i tvivl om hvad den ideele afstand mellem etagerne er..
Lige pt er der 5 etager i, inklusiv den nederste, men er i tvivl om der er for lavt på hver etage, så overvejer at tage en ud, og så sprede de andre ud.  :)

Hvad vil i mene er den ideele afstand? :S

Namilla

Det er lidt svært at sige, når du ikke skriver hvad afstanden er på etagerne...*S* (eller viser et billede)... jeg tror ikke jeg selv ville have mindre end 50 cm mellem etagerne, for der skal jo være plads til hængekøjer (uden at de rører bunden når ilderne ligger i dem), og hvis man gerne vil have fx en ris-kasse ell. lign, så er det også en fordel at der er god plads i højden...

muligvisengnu

Det er nemlig også det jeg tænker på  :P
Jeg regner med at ligge et billede ind, når skabet har fået det sidste lag maling. Lige nu står det fyldt med aviser, malerruller og spande, så det er ikke lige det letteste at bedømme ud fra :D
Tror der er ca 40 cm mellem etagerne lige pt, og syns det er lige i underkanten, men har fundet ud af, at etagerne sidder fast på en måde, så de ikke rigtigt kan forskydes, uden at skulle ødelægge skabet helt ad.. Men så overvejer jeg at lave nogle halve etager istedet, så der alligevel kommer lidt mere luft.

Namilla

I mit bur (som godt nok ikke bliver brugt) er der ingen hele etager... buret er vel omkring 150 i højden, 120 i bredden og 80 i dybden, og jeg har kun 2 plader sat på som platforme...men ingen hele etager... istedet er det indrettet med kurve der hænger, + en masse hængekøjer... Så hvis det er, så kunne du jo fjerne en etage (save hylden over i hver side, inde ved væggene)... Jeg ved bare at de to platforme jeg havde i buret faktisk ikke blev brugt, istedet blev hængekøjerne brugt en masse...