Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

vægt og alder

Startet af Tanja11, 10. Juni 2012, kl. 19:09

Tanja11

jeg tænkte på om der var nogen herinde som vidste sådan cirka om hvor meget en ilder skal veje når den er i en hvis alder.
bare for at se om ens ilder er stor eller lille i forhold til alderen:)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Lena og Peter

Det er meget svært..

Vi har f.eks to tæve der vejer ca.  650 gram og 1.300 gram som et årig.

En af Pollys (hende på 650 gram) tævehvalpe vejre så 450 gram som 7 ugers, så du kan se at der ikke rigtig er nogle retningslinier. Det gælder om at kigge på sin ilder og se om den ser sund og rask ud i forhold til årstiden.

Tanja11

okay, ej kan godt se at man ikke rigtig kan bruge nogen retningslinjer hvis der kan være så stor en forskel :)
min han hvalp på 13 uger vejer 925 g., var bare nysgerrig om man kunne vide på forhånd om han bliver en stor ilder eller en lille :)
kan godt huske polly, hun var meget lille :fnis: men virkelig dejlig :love:
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne


Tanja11

okay :) det er godt at høre
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Amazing Ferret

Citat fra: Tanja11 Dato 10. Juni 2012, kl. 19:35
okay, ej kan godt se at man ikke rigtig kan bruge nogen retningslinjer hvis der kan være så stor en forskel :)
min han hvalp på 13 uger vejer 925 g., var bare nysgerrig om man kunne vide på forhånd om han bliver en stor ilder eller en lille :)
kan godt huske polly, hun var meget lille :fnis: men virkelig dejlig :love:

Jeg har også en hamhvalp på 13 uger og han vejer ca 1200 g  :D Så det kan svinge utrolig meget hvor store/små de er

PiaLyng

Og jeg har broren til Erika's og han vejer ca 1kg :).. så ja.. vægten svinger sq fra ilder til ilder.

Anne

Min lugh vejede måske 600 gram da han var 9 uger :) Det er som de andre siger MEGET forskelligt

Dyrenørden

Ellers er der 2 tråde om vægt, en for hanner og en for tæver så kan du gå ind og tjekke løbende ;-)

Tanja11

okay mange tak for svarene :D
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke