Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

nogle meget underlige prutter

Startet af Tanja11, 18. Juni 2012, kl. 20:07

Tanja11

Her forleden dag så jeg at calle havde sådan en prut her

har læst på en Ferret poop chart at det godt kan være ufordøjet mad el. lign. men han har det ret tit.
han har meget tit dårlig mave og vi har ringet til dyrlægen som siger at Tykke måske har smittet ham med noget bakterie.
synes bare ikke at deres prutter minder om hinanden :S
han har også nogle gange en meget gele agtig meget gul/orange prut og forleden dag havde han en grøn prut :S
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

Synes du skal aflevere en afføringsprøve til dyrlægen og få kørt en stor profil på den. Det kan være giardia, en anden parasit eller nogle bakterier, men du et nødt til at finde ud af hvad det er, før du kan behandle det. I mellemtiden kan du give zoolac

Tanja11

Det må jeg lige prøve at finde ud af, håber ikke at der er noget galt med ham :o
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dark Crystal Ferret

Jeg har haft dyr som har haft en gul og klumpet afføring. Lignede lidt det der.. Men ved ikke om det er det samme. Men det kan skyldes at deres fedt depoter er opfyldte, eller noget i den stil. Og så kommer der de der små gule klumper i afføringen. Men jeg syndes også det ser lidt underligt ud, så ville nok tage et smut forbi dr dyr og få det tjekket. Hvis det er fedt depoterne, så er det ufarligt, men man må aldrig tage chancer med vores små elskede totter jo. Så heller en gang for meget til dyrlægen, end en tur for lidt.

Tanja11

håber lidt at det er fedtdepoterne så, men vil lige høre dyrlægen ad og evt. få ham tjekket :)
vil ikke ha´ at min lille pelstot går rundt og har det dårligt :nej: :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

#5
Altså det med at der er grynet i deres afføring, kan rigtigt nok være fordi han ikke optager fedtet i foderet rigtigt, og det kan være forbigående, eller det kan være pga noget dårligt. Men jeg vil sige at med de øvrige ting du beskriver, så skal du altså få det undersøgt. Det kan godt være det er noget der kræver behandling, men når han har det godt, så er det sandsynligvis ikke noget der er farligt for ham (på nuværende tidspunkt). Men derfor kan det stadig godt være noget der smitter til din anden (eller som er smittet fra din anden, som kan være rask smittebærer). Diarre i længere tid er usundt for deres tarm og kan give varige skader hvis det får lov at blive ved, så det er bare med at få det behandet.

Jeg vil så også sige at ud fra dit billede, så ligner det ikke almindelig grynet afføring.

Chris-niko

#6
hey lige en lille tip tag til dyrelæge gåden vårbensted eller nakskov dyreklinik alt efter hvad du bor tættes på.
og få fat i Kim Rasmussen, han kan helt sikkert hjælpe dig, har har fat meget med ilder at gøre i sin tid og ander minder husdyr, han er også dyrlæge i Knuthenborg Park.
jeg vil sige han er den beste at få fat i, mig og min veinde bruger ham selv  :)

Tanja11

mange tak for tippet ;)
dyrlægen sagde at det bare var noget bakterielt og at det ville gå over af sig selv, og det gjorde det også :D
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Chris-niko


Anne

Var det bare det dyrlægen sagde uden at tage prøver? For det synes jeg godt nok lyder useriøst. Din dyrlæge kan på ingen måde vide hvad det er uden at tage en afføringsprøve, og selv om det er gået over af sig selv, er det ikke det samme som at han ikke kan have en bakterie eller parasit endnu, som kan smitte andre. Der findes flere parasitter hos ildere som de kan gå med et stykke tid uden at de viser symptomer. Giardia er en af dem, og den eneste sikre måde du kan påvise det på er ved en afføringsprøve.

(Jeg giver virkelig bare ingenting for dyrlæger der bare gætter  uden at undersøge tingene)

Tanja11

der blev ikke taget nogen afføringsprøve men stoler da på hvad dyrlægen siger da hun er meget erfaren
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

KittAnderson

Hvilken dyrelæge var det?
- Skal være sikker på aldrig aldrig nogensinde at bruge den...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Tanja11

Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Stubba

Hvis det er parasitter, hvad gør man så egentlig ved det?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Tanja11

jeg blev fortalt at det var en parasit som ville forsvinde af sig selv og det gjorde det også.
ved ikke med andre parasitter.
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke