Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

tørre, sprukne og blodige poter

Startet af katja74, 20. Juni 2012, kl. 19:38

katja74

Emil er begyndt at bløde fra sine poter... de er tørre og sprækker... nogen ide hvorfor ?

Ingen af de andre har problemer med sine poter.


Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Zopad

Er der noget bestemt underlag de går på?
Apollo & Draco <3

katja74

Nej... de har bunden/afsatserne i buret og tæpper... ud over det bruger jeg krystaller i deres bakker.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Zopad

Mystisk  :S kunne ellers godt ligne sådan nogle poter der har gået på noget der har tørret dem ud eller en allergisk reaktion..  :( hva med foderet? Men ville nok smørre det med potesalve med aloe vera (hvis du altså Ikk allerede behandler det  ;) )
Apollo & Draco <3

katja74

De får tør kost (barf) dagligt... råt ød et par gange om ugen og olie + pasta 1 x om ugen.

Er ik begyndt at gøre noget ved dem... ville li hører her inde... men tænkte på pote salve, pote voks eller almindelig mad olie
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Zopad

Det selvfølgelig svært a sige men umildbart mit gæt  :S
Kw's pote spray er med aloe vera men gætter på det godt kan svig lidt ..  :( Ellers så er cremen og voksen desinficerende
Apollo & Draco <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg ville ikke bruge voks for voks er lavet til at holde salt osv. Væk så poten bliver skyende for hvad man nu ikke vil ha op i poten. Så poten kan ikke ånde under det, nok nærmere pattesalve eller lign.
Ville nok selv lige smutte forbi dr. Dyr for at kunne finde årsagen til problemet. Så tænker jeg det er lettere at behandle korrekt.

KariN

Baby olie kan måske hjælpe lidt? Det er da i hvert fald ufarligt hvis han skulle slikke på det, men jeg ville også tage forbi dyrlægen :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Eliza

Helt enig med KariN og A_M_T, ville også tage forbi dr. dyr ;) Det er ikke normalt.. Godt nok har min ene et par gange fået træk for tørre poter, meeen det kan jeg jo dårlig selv se og har ikke gjort noget ved det, da det er så lidt.

Virker det til at gøre ondt? Jeg ville nok smøre med Helosan, men dr. dyr har nok et godt bud også.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

ville også tage forbi dyrlægen. Jeg tænker at det måske kan være svamp eller noget lignende.

katja74

Så sidder vi og venter på at komme ind til Fr. Dyr ;) på Landbo Højskolen.
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Sølvsten

Citat fra: katja74 Dato 21. Juni 2012, kl. 09:42
Så sidder vi og venter på at komme ind til Fr. Dyr ;) på Landbo Højskolen.

Håber det bare er slitage fra terassen

katja74

Citat fra: Sølvsten Dato 21. Juni 2012, kl. 09:43
Citat fra: katja74 Dato 21. Juni 2012, kl. 09:42
Så sidder vi og venter på at komme ind til Fr. Dyr ;) på Landbo Højskolen.

Håber det bare er slitage fra terassen

Håber jeg også...men vi må se :-)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

katja74

Emil blev undersøgt i H.... & R.. da vi var på Landbo Højskolen.... først af 2 studerende... super søde og meget grundige  ;)

Bag efter kom Mette L. Rueløkke og kiggede på ham, ingen af dem havde før set poter på en fritte opfører sig sådan. De tog nogle hudprøver og undersøgte dem, det viste sig der var kokker (bakterier) i poterne.. men ingen svamp. Ligeledes kunne de ikke sige hvad der havde gjort at han fik det.

Men jeg fik antibiotika med hjem, så han de næste 10 dage skal have det 2 x dagligt, samt daglig have sine poter badet i klorhexidin opløsning og smurt/masseret zink salve på poterne.

Vi skal så til kontrol om 10 dages tid  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Eliza

Det lyder ikke rart, men godt du tog afsted med ham. Håber de små poter snart bliver gode igen.

Må jeg spørge hvorfor du valgte at tage til lanbo Højskolen?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.