Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

PlaqueOff

Startet af Malou, 28. Juni 2012, kl. 22:05

Malou

Hej allesammen,

Jeg har nu længe gået og luret på det her produkt, og overvejet om det ville være en god idé at købe til ildere. Det hedder Plaqueoff, og blev oprindelig produceret til mennesker, men er nu også blevet lavet til dyr - som udgangspunkt med hunde og katte i tankerne. Det er 100% naturligt (ikke at det nødvendigvis hjælper :p) lavet af en slags alger, der skulle forebygge mod plak og belægningers på tænderne. De siger, der er ingen dårlige effekter, da det netop kun er lavet af naturlige uskadelige alger.

Har læst mig til på denne hjemmeside, at man også kan bruge det til ildere:

(http://www.dogsolutions.co.za/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=11)

"My ferret has tartar; can I give PlaqueOff® to him?

Tartar and accompanying complaints are very common in ferrets. Begin by administering a half measure* per day and then reduce this dose to every other day. (* a measure is equivalent to about 0.5 ml, a scoop is included in the pack)."


Man kan også finde en del Info på produktets hovedside:
http://www.plaqueoff.com/for-animals/

Det kan købes næsten alle vegne :) og det skulle virke ganske godt siger butiksassistenterne jeg har spurgt

Har ikke kunne finde nogle kommentarer om det herinde, så jeg tænkte, at jeg ville starte en tråd, og høre om nogen af jer har nogle erfaringer eller måske nogle tanker om hvorvidt det egentlig kan bruges.. Har ikke turde købe det endnu nemlig hehe :lol: det kan nok ikke erstatte en god knogle til at tygge i, men måske kunne det være en god hjælp  :)

Her er et billede for god ordens skyld :)


mette11

Jeg har haft prøvet det engang for længe siden, da mine havde tandsten. Men jeg tog den helt store indsat i brug og brugte både det, børstede tænder på dem og gav dem barf med knogler og store, hårde godbidder. Noget virkede, men om det var det ene eller det andet eller en kombination skal jeg ikke kunne sige.

Jeg er ret sikker på at PlagueOff er fuldkommen uskadeligt, så i værste tilfælde er det pengene ud af vinduet. Jeg undersøgte det og forhørte mig rundt omkring mht. om man kunne give ildere det og det skulle der ikke være spor i vejen for. Det sælges også hos en del dyrlæger og det gjorde at jeg troede lidt mere på det. Men jeg vil ikke kunne sige om det reelt set virker eller ej desværre.

Eliza

Mine forældre har brugt det til deres hunde uden nogen virkning..

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Jeg brugte det til min første ilder, for han ville ikke spise andet en tærfoder, det virkede ikke på ham overhovedet. Mine forældre har også brugt det til deres ene hund da han har tendens til tandsten og der virkede det heller ikke..

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Malou

Som jeg forstod det, kan det heler ikke fjerner tandsten, der allerede er der, men det kan hjælpe til at forebygge... Dno.. Hvis det hjælper de det jo fedt, og hvis det er helt uskadelig kunne man jo godt prøve :)

Eliza

Mine forældres hunde var det heller til at fjerne tandsten men til at forebygge, men nej det hjalp ikke. Pengene er nok bedre givet ud til noget kød med knogler eller noget hårdt tørret kød :)

Om det er skadeligt aner jeg ikke, men alger tror jeg ikke ligger på den sunde liste for ildere, men det er så lidt så jeg ikke vil tro det har en betydning.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.