Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ilderbakker

Startet af Mewz, 11. Oktober 2008, kl. 19:38

Mewz

Jeg indså lige en problemstilling. Mine kræ har to hjørnebakker:
En lukket og en åben (i mangel af bedre indtil videre)

Dette resulterer således i følgende problemstilling. I den åbne graves størstedelen gruset ud (Lucifer ses i aktion herunder) - hvilket ikke gør noget eftersom bakken bare er imidlertidig. - Men den anden bakke som de ikke sviner med, ynder de altså at tumle rundt, sådan så efterladenskaberne ikke bare er i gruset, men sætter sig i låget af bakken, hvilket er lidt væmmeligt.



Anyway. Jeg ville egentligtaget bare lige høre hvilke bakker- og bakkeløsninger I andre benytter i buret og udenfor. (:
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Malene

Jeg har sådan en stor overdækket en, der nærmest ligner en transportkasse, hvis du ved hvad jeg mener :P og så har jeg en der er lidt mindre og ikke overdækket. Jeg har erfaret at mine helst skal have "rigtige" kattebakker, som de kan vende og dreje i. Hvis de er for små, så havner indholdet også over det hele her.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

Jeg bruger firkantede opvaskebakker, for de har nemlig høje kanter

Anne

Jeg bruger også opvaskebakker. de koster en 10-20 kr og er ligeså gode som kattebakker, bare meget meget billigere.

Winther Ilderen

Jeg bruger også opvaskebaljer, har også kattebakker, store firkantede. Har også en gammel bund som er ret stor fra et ilderbur som er i plastik, det bruger jeg i min skurvogn hvor der er 19 ildere der bor sammen. Der skal noget til sådan en flok.

lille_jill

Opvaskebaljer. Både runde og firkantede.

jerry og emma

jeg bruger de firkantet opvaskebaljer, jeg har sat en fast i buret og så sætter jeg en oveni, så når jeg skal skifte den, tager jeg bare bakken op og sætter en ny ned, så kan jeg skifte den i fred og jerry og emma bliver ikke utålmodige....

så i alt har jeg 5 bakker, en der er sat fast og 4 udskifter, og så har jeg oz altid en eller to der hurtigt kan sættes rundt omkring i lejligheden når de er uden....

Namilla

Jeg bruger kun opvaskebakker... de har den fordel frem for kattebakker, at hvis man er lidt handywoman, så kan man få dem til at stå fast...(jeg har nemlig en ilder, som mener at han vil bestemme hvor alting skal stå!)... jeg har skruet små kroge fast i deres udendørs gård, og så kan kanten af opvaskebaljen lige gå ned over...så kan ilderne ikke flytte den (de kan stadig vælte den, men det kræver masser af arbejde) og den er lige til at løfte op, når den skal vaskes...
Jeg har for længst droppet de små bakker, både fordi de ikke kunne stå ordentligt fast (og så ligger den ene ilder og graver på bagsiden eller bunden af den), og fordi de var for små til 3/4 ildere...