Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

akut bur hjælp!!

Startet af ludvig, 25. Juni 2009, kl. 08:33

ludvig

Jeg købte, for snart en del måneder siden, et bur over gul og gratis, som havde været brugt til chinchilaer, så tænkte det sagtens kunne bruges til vores ilder.
Det viste sig så bare rigtig hurtigt, at tremmerne var alt for "bløde" og vores (ikke ret store) han Ludvig, som er lidt af en udbryderkonge, kunne klemme sig ud.

Vi har siden købt en ilder mere, som godt kan være i buret, da han er mere rolig, og en del tykkere, men vi synes jo at de skal gå sammen...derfor blev vores lille gang taget i brug, rydet for alt, og skulle så fungere som "bur"....men, de kradser konstant på døren, uanset hvor meget vi har krudtet dem af!!! Og ikke kun er det utroligt forstyrrende for vores søvn, men nu er døren begyndt at tage skade! det samme har de gjort ved en skabslåge derude. Ligeledes har jeg købt en rigtig fin vandskål, med gummekan i bunden og det hele, så den skulle kunne stå fast, men på mirakuløs vis vælter de vand ud over det hele, og når det ligger der hele natten kommer der fugt mærker på mit gulv....
Det er jo træls i sig selv, men bor i boligforening, og står snart og skal flytte, så kommer jo til at tærre i mit indskud :@ :@

Anyway, vi bliver i den grad nødt til at have et bur NU!
Vi har kigget på et stort til ligeknap 2000 på kirstendyrebutik, men vil høre om der er nogle der kender andre gode steder at købe, hvor det evt kan gøres billigere??? vi vil meget gerne have et stort bur, da vi ikke har det godt med de skal sidde i noget der er alt for småt...og samtidig skal det have godt solide tremmer!!!
...og helst kunne sendes...da vi ikke har bil...

Hold da op, lang historie, men håber i har nogle gode bud?

PiaLyng

Furet xl - Furet xl Tower :-) Begge dejlige bure, kan fåes i tyskland (kan sendes!! for 50kr?!)
Nå men hjemmesiden er www.zooplus.de - jeg ved dog ikke hvor længe det vil tage :-)

lille_jill

Kan være, at Vivian har et bur stående som i må låne??

ludvig

shit, jeg er dårlig til tysk...hvad hedder et bur på tysk???....

ludvig

...uhh...fundet!
...men tør ikke rode mig ud i hvad leveringstid er...nogen der ved det?

Pipvig

jeg har lige bestilt i tirsdags, fik af vide under en uge.

ludvig

Super, mon så det ikke bare er der der skal bestilles fra....hvis jeg dog bare havde lidt bedre sprogkundskaber!!!!
...jamen nu jeg er igang, nogen der ved hvad kurs euroen ligger i for tiden?

Pipvig

Jeg fik et rigtig godt tip af Julie S www.valutakurser.dk og så sparede jeg iøvrigt 200 kr ved at købe buret igennem zooplus.de

Mads

hej

Du kan købe tingene fra www.zooplus.com også.. Leveringen er fra samme sted, men teksten lettere at forstå ;)

ludvig

fantastisk, tak for hjælpen :dans:
Så skal der shoppes bur!!!

tzari

CHECK priserne

Selvom det hele er zooplus er der stor forskel på de. og co.uk og com. F.eks er grus 16 kr billigere fra tysk og foder 70 kr billigere fra england(sidst jeg checkede)

3 poser grus koste det samme beøb men det ene i pund det andet i euro (kurserne er IKKE ens   :fnis:)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Pipvig

Jeg sparede 200 kr ved at købe fra zooplus.de. Det kostede 1999 på en dansk side og på zooplus.co.uk (jeg vidste ikke at der også var en com) men 1700 noget over zooplus.de.
Jeg brugte translatoren de steder hvor jeg var i tvivl. Jeg er heller ikke superstærk til tysk.

ludvig

Køber bare fra .de, har sat min kæreste på sagen, han er vist bedre til sådan noget end mig...
Hvor bliver det godt at få et godt nyt bur :dans: