Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

hvalpe til næste år? :)

Startet af Stubba, 16. September 2009, kl. 08:41

Stubba

Er der nogle der planlægger at "have hvalpe", der er salgsklare i februar engang? :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

cibatuchsi

man kan ikke rigtig planlægge hvornår hvalpene skal komme, det kommer helt an på hvornår hunnen går i løb. her regner vi med at de går i løb i marts-maj måned.

Stubba

okay :)
- det ville også være helt super.

Jeg har nemlig en han nu og ville rigtig gerne have en mere, men det skal først være efter januar/februar, da vi er ved at kigge efter ny lejlighed og regner med at flytte i januar.

ved du noget om hvilken kombination der ville være bedst? (han/han? eller Han/hun?) .. Jeg tænker mere på, om hannerne bliver vilde, når der er 2 af dem?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Det ville være unaturligt hvis der var hvalpe i vintermånederne....det sker, men så er det fordi tæven har fået for meget kunstigt lys....ildere bør normalt først gå i brunst om foråret!

Nogle af storavlerne gør det, og får derfor tit kuld på deres tæver to gange årligt. Hvilket ikke er nok til tæverne kan opbygge det kalciumtab de har under drægtighed og opfostring af hvalpene.

cibatuchsi

Citat fra: Rofus Dato 16. September 2009, kl. 09:22
okay :)
- det ville også være helt super.

Jeg har nemlig en han nu og ville rigtig gerne have en mere, men det skal først være efter januar/februar, da vi er ved at kigge efter ny lejlighed og regner med at flytte i januar.

ved du noget om hvilken kombination der ville være bedst? (han/han? eller Han/hun?) .. Jeg tænker mere på, om hannerne bliver vilde, når der er 2 af dem?
vores første var en han og en hun.  har aldrig kun haft to af det ene køn, så kan desværre ikke svare på om det er "bedre" end en af hver.

ludvig

Vi har to hanner, dog kastererede, men de har det rigtig godt sammen. De er rigtig gode til at lege og slås med hinanden...skal heller ikke kunne udtale mig om andet, men tror det helt er et spørgsmål om hvorvidt ilderne kan sammen, og som regel er det jo nemmere at sammenføre en hvalp med en voksen, end to voksne...og hvis din han er kastereret burde det vel ikke være noget problem?...er i hvertfald min tanke, men bygger ikke på erfaring...

Bawa

jeg har to verile hanner sammen, og det går også fint :)
så tror sådan set det er op til dig selv - hvad du gerne vil have.

Namilla

Det er dog ikke altid at to virile hanner kan sammen! Så det skal du ikke satse på...

Jeg har altid kun haft hanner, og de har det fint sammen... ja, hanner tumler nok lidt mere end tæver, men de bliver ikke "vilde", hvis du mener det som "mindre kælne"...

PiaLyng

Jeg har både hanner og hunner - og har ingen problemer med det :).
Ved to hanner er det dog en god idé at få dem kastereret når de når den alder :)