Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Silver Angor

Startet af vampirerattery, 18. November 2009, kl. 17:09

vampirerattery


Hejsa,
Jeg står og godt ville købe en angor silver i det nye år eller en hvid med mørke øjne :D <3

Soelberg`s SUN ferret

Dem findes der desværre ikke så mange af

Amazing Ferret

Nej dem tror jeg også du skal lede længe efter  :fnis:

Der er en chance for at jeg måske får silver angora, men det er langt fra sikkert og hvid med sorte øjne(DEW)er der vist ikke nogen af i DK lige pt

lille_jill


vampirerattery

Hejsa.
Hvis du for et kuld med silver kan jeg blive skrevet op til en så???
Citat fra: Amazing Ferret Dato 18. November 2009, kl. 17:17
Nej dem tror jeg også du skal lede længe efter  :fnis:

Der er en chance for at jeg måske får silver angora, men det er langt fra sikkert og hvid med sorte øjne(DEW)er der vist ikke nogen af i DK lige pt

vampirerattery


Hejsa
Kender i ikke nogen her i danmark eller sverige som avler DEW?

PiaLyng

Det sker vist for det meste i holland.

Bawa

Jeg har kun hørt om desideret DEW avl i Irland :P

AlisVolatPropiis

jeg har aldrig set en ægte DEW...eller hørt om en.......kun silvere der er blevet lyse...

Anne

Der er ikke ret mange der avler på de farver fordi det er den almindelige opfattelse at der knytter sig nogle dårligdomme til de farver du efterlyser, og derfor er det ikke så velset.

Der er alligevel et par stykker hvor du måske kan være heldig. Amazing ferret eller Cille måske. Men jeg tror så også at hvis de får en silverangora eller en dew så vil der være mange der gerne vil have dem.

I holland og tyskland er det mere velset at avle efter farve i stedet for helred så der kan du være heldig.

Nu kan man nok godt høre at jeg i bund og grund ikke går ind for avl på silverangoraer og dew, men det skal siges at både Amazing Ferret og Cille er fornuftige og venlige personer som man roligt kan købe hos.

Men sæt dig under alle omstædigheder lige ind i hvorfor der er så mange, inklusive mig selv, som ikke vil avle på silver/dew.

Bawa

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 18. November 2009, kl. 18:11
jeg har aldrig set en ægte DEW...eller hørt om en.......kun silvere der er blevet lyse...
Min kusine bor i Irland, og hun har en veninde hvis mor avler DEW :P
(tror nok det var sådan det var. ellers var det hendes moster? ligemeget)

Amazing Ferret

Du kan sagtens blive skrevet op til en silverhvalp hos mig - men det er som sagt ikke sikkert der kommer nogen, bare så du er opmærksom på det

Anne<<<< Tak for de søde ord  ;)

Cille

Som Amazing ferret kan jeg også kun sige at det er et måske om der kommer silver og endnu angora.
Angora er lidt svære at få avlet frem,og for det meste bliver de alm farver.
Men chancen er der da hos os begge,men jeg vil da også gerne skrive notits om at du søger,da der nok vil blive mega kø efter de sjove farver og er de så også angora er det lige før folk "står" på hinanden i køen :fnis:.

Jeg takker også Anne for de pæne ord :)

NannaMB

Lidt svært at finde  :)

Black Diamond

Jeg får måske også en silver eller to til næste år hvis jeg er heldig. For jeg har en halv angora tæve(silver) der skal pares op med en angora han. Men som de andre skriver, så er silver angora og Dew angora ikke så lette at finde.
Jeg kender nogle få der har en Silver angora og også en eller to mener jeg der har en Dew angora. Eller han blev født Silver, men er DEW nu og angora. Så jeg ved de er der. Men du skal til udlandet for at få dem. Og du skal være i god tid. For der er lange vendtelister til de farver og især som angora alle steder.