Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

alternativt legetøj

Startet af tzari, 6. December 2008, kl. 16:24

tzari

vil du spare men stadig give ilderne julegaver har jeg en GOD ide : :lol:

Gå ned og køb en citron.... giv din ilder den og den er lykkelig (virker måske kun hvis man hedder tops  :lol:)

Gå ned og køb kinderæg. Spis chokolade og brug legetøj selv. Giv ilderen ægget.  :ja:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Kinderæg må ikke gives til børn under 3 år. Mit kræ er derved ikke gammel nok.

Anne

man kan også give dme et helt råt æg at trille med (bør være på et badeværelse hvor det er let at gøre rent). Det er sjovt for dem når de fatter idéen i det.

tzari

hehe nu er et ilder år jo ikke et menneske år, et ilder år må svare til ca 10 år  8)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Citat fra: Anne Dato  6. December 2008, kl. 21:39
man kan også give dme et helt råt æg at trille med (bør være på et badeværelse hvor det er let at gøre rent). Det er sjovt for dem når de fatter idéen i det.

Det må jeg prøve...tror bare mine er for dumme til at fatte hvad man skal gøre ved det  :lol:

Anne

Mine vidste instinktivt hvad de skulle, men de havde ikke tålmodughed til det før jeg have lavet en lille revne i ægget dne første gang så de opdagede det lækre indeni.
Det er bedst på et badeværelse med fliser da et helt lige underlag er lidt svært at åbne et æg på for en ilder...

lille_jill

Er det lige meget, hvad for nogen æg det er?

Anne

fuldstændigt.... jeg plejer at å fra mine forældre, de har høns. Ellers køber jeg helst økologiske.

Hvis man er bange for salmonella kan ægget skoldes i et par sekunder, men så bliver det lidt sværere for ilderen at åbne

Julie

en aktivitetbold med guffer i er et hit her.

lille_jill

Anne: okay, har nogen æg.. Vækker kræet og prøver senere.

lille_jill

Så er det afprøvet. Chucky blev totalt fjollet, fordi at jeg forsøgte at få ham til at koncentrere sig om ægget, ved at holde ham fast. Han kunne slet ikke finde ud af det før, at jeg selv fik splittet ægget i 107 dele.

Anne

 :lol: :lol: Lyder fjollet

Jeg triller som regel bare lidt rundt med ægget, så fanger de interessen. Men den første gang skulle jeg også lave et lille hul i så de fattede at der var æg inde i ægget :lol:

Amazing Ferret

Jeg har prøvet det med ægget i dag og jeg blev nødt til at slå et lille hul i ægget før de blev interesseret, men så blev der også spist op :D

Tak for tippet Anne :lol:

Namilla

Herhjemme får kræene også blødkogte æg (hvis der er tilbage fra morgenmaden)... det er faktisk også et hit, og de spiser også hviden...
På nogle tankstationer, grillbarer osv, er der sådan en "automat" med legetøj, som er i sådan en rundt plastik-bold... fordelen er, at der er "lufthuller" i plastikbolden, og den ene halvdel er gennemsigtig (frem for kinderæggene), så sådan en, og guffere inden i, det er også et hit...
Men mine leger også med tomme plastikflasker (nogle gange hælder jeg lidt vand i, så er de sjove at trille med), papirskugler, sølv-papirs-kugler... ja alting kan jo blive til legetøj for en ilder...

Namilla

Nu er det selvfølgelig ikke lige vejr til det nu, men i sommer var mine også helt tossede med isterninger... virker bedst på et glat gulv (fx badeværelset), for de bliver jo meget glatte...