Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Resultatsliste viking ildern 2010

Startet af cibatuchsi, 26. Oktober 2010, kl. 10:08

Anne

Det er jo ikek viking ilderen, men nærmere dommerne de har brugt. jeg tror ikke de har siddet og gennemtjekketr hver bedømmelse, men jeg forstår godt hvis du aldrig vil have ham dømt af de dommere igen, alle ved at Zafyr er rolig! My fik heller ikke særligt gode håndteringspoints, faktisk de laveste nogensinde tror jeg, og hun er altså også meget nem at ¨håndtere. Til gengæld fik tofta meget høje points og hun er ellers ikke den der sidder stille.

Barky

Måske har de dømt omvendt? Altså foretrukket at ilderne var, øh, livlige?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

det tror jeg ikke, Meep fik ret dårlige points i håndtering med kommentaren at hun var meget livlig. men jeg havde også lidt forestillet mig at hun ville stikke af derinde og grine af dem mens de jagtede hende rundt, det er jo meep

Malene

Måske den ene dommer foretrak livlige og den anden ikke?
Cerulean fik 8 point i håndtering, med kommentaren "livlig" og i bunden står der "veldig nysjerrig og livlig gutt".
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lena og Peter

Jeg tror det nu heller ikke... Minnie fik 6, som hun plejer, og fik at vide at hun var en livlig ilder... :)

Men Malene kan selvfølgelig have ret.

Shamua

Det kan da godt være de vil ha livlige ildere... Både Venus og Pepsi fik 8 i håndtering og de plejer da at være livlige i hånden!

Derudover er jeg egentlig tilfreds med mine dyrs resultater. De er midt i pelsskifte og fik 7 og 8 for coat & skin.. Jeg havde regnet med rene bundplaceringer, men pepsi lægger midt i feltet og venus var 0,5 point fra recall til 2-3 plads! Jeg kunne ikke være mere tilfreds :)

Vh. Marianne

Infinity`s

Citat fra: ilderbanden Dato 26. Oktober 2010, kl. 11:20
Citat fra: Anne Dato 26. Oktober 2010, kl. 11:03
Tak for det, sad o0g kiggede på det i morges og var lidt træt af at det ikke lå efter points som du har stillet det op her.

jeg er lidt øv med at Tofta pointmæssigt stod til at vinde 1. plads og bedste handicap, men så blev flyttet. jeg er ikke sur over det for det er jo udstillingens beslutning og hun havde jo fået træk i handicapklassen for at være for pæn, men alligevel.

Jeg synes nu det er underligt... Tofta skal ikke i handicap, men en ilder der har fået bidt lidt af halen af skal... Men sådan er det nok... Jeg synes hun skulle have vundet... ;)

Hvis det er min ilder du mener så mangler han mer enn hale halen :lol:
Halen er litt under en cm og har ikke samme balanse som andre ildere han går heller ikke,men hopper :lol:

Ilderbanden: Hvis Ramses er angora(jeg har ikke katalogen foran meg) skal han trekkes 5 poeng uansett det står i utstillings reglene at dommerne skal trekke en angora 5 poeng minimum eller trekke mer hvis de vil det ;)

Anne: Det var ikke Viking Ilder`n sin avgjørelse og flytte Tofta det var dommerenes avgjørelse ;)
Dommerene hadde ikke samme sekretærene hele dagen.

Ann: Kansje Zefyr ikke ville være rolig akkurat da dommeren dømte han er ikke bestandig de små er like villige til og bli pelt på ;)
Det er jo ingen som sier at du ikke kan la være og delta på Viking Ilder`n det bestemmer du selv,men skulle jeg latt være og dra på utstillinger jeg ikke er fornøyd med dømmingen på mie dyr hadde det jammen ikke vært mange utstillinger jeg hadde vært på ;)


Til dere som synes det er helt merklig at ilderene deres har fått dårlig i håndtering..Det er ofte det har motsatt effekt i et dommer rom dere må huske at de små har reist langt og har kansje litt mer overskudd enn vanlig kan ta mine som et eksempel jeg har en her hjemme som er snill som et lam her hjemme,men når han kommer på dommer bordet er han ikke så intressert i og bli pelt og kikket på dermed blir han livlig som de flest dommere sier,men så har jeg ei her hjemme som kun kan bli håndert av meg hvis ikke kan hun finne på og bite,men på dommer rommet er hun snill som et lam og de kan gjøre hva de vil med henne :lol:

Lena og Peter

Citat fra: Infinity`s Dato 28. Oktober 2010, kl. 09:36

Ilderbanden: Hvis Ramses er angora(jeg har ikke katalogen foran meg) skal han trekkes 5 poeng uansett det står i utstillings reglene at dommerne skal trekke en angora 5 poeng minimum eller trekke mer hvis de vil det ;)

Ramses er ikke Angora.... Og han HAR underuld... Det er jo det jeg bliver sur over... Jeg fik en del andre mennesker til at kigge på han efter jeg fik dommerseddelen og de var alle enig i at Ramses har underuld...

FerretParadise

#23
Jeg ved med 100 % sikkerhed at Zefyr var helt rolig, det står selv på hans dommerskema.
Og ja, jeg bliver væk så længe i bruger de dommere, for helt ærligt, så føler jeg, at jeg lige så godt kan bruge de penge på en anden udstiling. En udstilling som har nogle dommere, der synes det er helt okay, at en veteran er stille og rolig når den bliver bedømt.

Og det har faktisk ikke så meget med selve udstillingen at gøre, nu har jeg deltaget siden 2004, så det er da lidt trist.
Jeg bryder mig bare ikke om, at føle mig til grin.
Ann Hillerslev.

Nina_eliz

Hvis jeg skulle ha holdt meg unna alle utstillingene som bedømmer dyre mine på en måte jeg ikke liker så skulle jeg ikke reist på utstilling! Jeg har per dags dato aldri vært 100% fornøyd med bedømingen på mine dyr. (Selv ikke på min egen utstilling) Vi som påmeldte kan ikke sitte å klage fordi vi ikke er helt enig med bedømingen. Det kommer ann på øyet som ser. Vi som eiere kan heller ikke sitte å si at dyret var helt rolig under bedømingen... Det er ikke fysisk mulig at vi vet hvordan dyra oppfører seg på dommerbordet.. Hadde vi visst det, hadde vi med inn på dommer rommet... Dere må jo for guds skyld bare bli med inn dit, men da blir dere disket i tur og orden...

Vi har som kjent med oss mange dyr på utstilling.... Og etter hver utstilling er det alltid noe jeg ikke er enig i... Det er nå litt av greia! Man melder seg på en utstilling, men kan ikke ta det som en selvfølge og vinne.. Man kan heller ikke ta det som en selvfølge at du vil få igjen et bedømings skjema med bare positiv respons.

Hvis man skal begynne og boikotte utstillinger bare fordi dommeren ikke har samme mening om ilderen din som det du har.... Kan man egentlig bare drite i og reise på utstilling...



FerretParadise

Ja det er fuldstændig frivilligt at deltage. ;)

Jeg havde overhovedet ikke forventet, at Zefyr skulle vinde noget, jeg kan godt selv se, at han ikke ser ret godt ud for tiden. I det er jeg helt enig med dommerne. Men at de trækker ham fordi han er for rolig, det er sgu for langt ude for mig. Fint hvis de foretrækker ildere der er mere urolige, men Zefyr er en gammel dreng, og tager udstillinger med ophøjet ro. Og jo, jeg tør faktisk ligge hovedet på blokken og sige, at Zefyr er meget rolig når han bliver bedømt, nu har han været på udstilling 25 gange, og har altid taget det helt roligt, selv da han var junior.

Men det er jo ikke noget at lave så stor "ballade" ud af, jeg vælger bare denne udstilling fra, så længe der bliver brugt nogle dommere, der ikke bryder sig om rolige ildere.
Der er jo så mange udstillinger at vælge imellem efterhånden, og jeg skal jo vælge nogen til og fra, på den ene eller anden måde. ;)
Ann Hillerslev.

Lena og Peter

Det er ikke kun udstillingen, men i høj grad dommerne jeg ikke vil have til at bedømme mine dyr igen... Jeg kan forståelse for at der kan ske fejl.

Men når man så kommer over til dommeren efter udstillingen og siger " Se her... han har jo underuld" og dommeren bare siger nej... Så bliver jeg sgu bange. Hvis han bare havde sagt at han havde lavet en fejl eller han havde givet træk for at han ikke har meget underuld ville jeg ikke have reageret på denne måde.

Og så synes jeg også det var rigtigt kedeligt at man bruger en hel dag og sidder og venter på præmieoverrækkelsen og så er det bare noget der skal overståes i en fart... Skulle arrangørerne nå et tog eller hvad??

Nina_eliz

Peter: Ang underull.... På vinterildern et år... Så vant vi Bim på en viltfarget hanne.... Han hadde ikke underull... er fullangora... men vant allikevel.... som det står i info skrivet man får fra hver utstilling,så kan ikke dommerene sin besluttning diskuteres... så om du fikk trekk for underull eller ikke.. så er det vel ikke rettferdig at de ikke ser at det mangler underull heller?  uansett, vi har hvertfall en angora som har vunnet bim! noe vi selv synes er uhyre festlig! lol! :lol:

Ang premieringen, så har viking ildern benyttet seg av denne metoden i mange år! og så lenge den fungerer så hvorfor skal ikke denne benytts? jeg synes det er bedre at utstillingene gjør det på denne måten. ellers ville utstillingene ta utrolig lang tid.

holmer

Hvis dommerne ikke kan se underuld eller ikke underuld. Så sætter jeg sku store spørgsmålstegn ved de dommerne. Så må de tage sig bedre til at kigge på dyret.

Lena og Peter

^^^ det er jo lige præcis det jeg mener... Dommere der ikke kan set dette, også efter udstillingen hvor han havde god tid, skal ikke dømme mine dyre igen...

Og hvis det også er dommerne der har flyttede Tofta, fordi de ikke kan se hendes handicap, så er den jo helt galt.