Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

karma er forsvundet

Startet af tzari, 15. December 2010, kl. 18:49

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: tzari Dato 18. December 2010, kl. 15:43
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. December 2010, kl. 15:38
Citat fra: SilverDragon Dato 18. December 2010, kl. 15:22
Er ked af det på dine vegne. Men nu ved du i det mindste hvad der er sket med hende og hvor hun er.
Jeg ved ikke med forsikring og sådan, men jeg vil nu godt nok tage hunden lidt i forsvar, det er den natur at dræbe dyr på den størrelse.
Det er ikke noget man sådan kan opdrage sig ud af.

R.I.P Karma :(
Ja man kan desværre ikke opdrage sig ud af dens naturlige instinkter! og den dansk/svendske er jo avlet til at tage rotter og lign.

Så kan man checke sin have og hegne den ordentlig af, der er en del vilde dyr og frie katte i området. Og man kan godt opdrage sig ud af hunden står og knurre og skal tages op for ikke at ryge på min kæreste fordi han lugter af ilder.

Jeg kan godt forstå du er ked af det.
Men det har ikek noget med opdragelse at gøre... Hunden har sikkert knurret fordi den er utryk ved lugten. jeg har selv oplevete det et par gangen da jeg var på Nyborg dyrehospistal. Hunden aner jo ikke at den rovdyrlugt Ivan render rundt med er lugten fra et lille uskyldigt dyr.  Dete r naturligt at hunden blir utryk ved lugte af et andet rovdyr som de ikke kender. Det er jo truende for dem. Og du kan jo ikkek forklare hunden den ikek skal være bange. Så derfro har den jo knurret for at advare rvodyret(ivan) om at holde sig væk.

Men ja helt rigtig man skal ha sin have hegnet ordentlig ind hvis man bare lukker sin hund ud uden snor. Men du kan ikek forlange folk skal tjekkek hele haven hver dag for om din ilder eller andres dyr skulel sidde der.

Vores hund kan bare ikke li katte og hvis han ser en løber han efter den. Men kattene har lært ikke at komme i vores have mere. Vi har selvf. hegnet den forsvarligt ind så de har mulighed for at undgå Kenzo ved at undgå vores have og han så blir på hans side og de på deres.
Og selvf. tjekker vi hegnet ofte men jeg vil ikke mene at jeg skal gå hver gang han skal lukeks ud og tjekke om der nu er en kat eller nogle skulel ha mistet en ilder og den så kravelt ind i vores have.(han ville nok ikek gøre den noget da han jo godt kan li ildere)

mette11

Åh nej hvor er det bare trist... :( Det eneste positive er da at du i det mindste har fået en afklaring og ikke længere går i uvidenhed om hvad der er sket hende...men det er godt nok frygteligt. Det er jeg sgu meget ked af at læse... :(

Shamua

Åh nej hvor trist. Kondolerer mange gange.

Hvil i fred Karma!

Vh. Marianne

Snabeldyr

Stealing our hearts, then our sanity

Rokkie


Katrine

#50
Citat fra: tzari Dato 18. December 2010, kl. 15:43
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. December 2010, kl. 15:38
Citat fra: SilverDragon Dato 18. December 2010, kl. 15:22
Er ked af det på dine vegne. Men nu ved du i det mindste hvad der er sket med hende og hvor hun er.
Jeg ved ikke med forsikring og sådan, men jeg vil nu godt nok tage hunden lidt i forsvar, det er den natur at dræbe dyr på den størrelse.
Det er ikke noget man sådan kan opdrage sig ud af.

R.I.P Karma :(
Ja man kan desværre ikke opdrage sig ud af dens naturlige instinkter! og den dansk/svendske er jo avlet til at tage rotter og lign.

Så kan man checke sin have og hegne den ordentlig af, der er en del vilde dyr og frie katte i området. Og man kan godt opdrage sig ud af hunden står og knurre og skal tages op for ikke at ryge på min kæreste fordi han lugter af ilder.

Jeg er virkelig  ked af det på dine vegne :( Virkelig trist.
En ilder kan jo komme ind af meget små huller, så skal man jo have en mur rundt om have, for at den ikke kan komme ind, jeg går da heller ikke rundt og tjekker vores have inden vores hunde kommer ud, mener du at du ville gøre det hvis du havde hund og have?
Vores ene hund kunne aldrig finde på at gøre noget ved vores marsvin og ildere, men den anden hund er jeg mere usikker på, men en ting er helt sikkert, hvis der kom et fremmed dyr ind på haven og dermed deres teritorium ville de gøre noget, det er jo i deres natur, og det mener jeg ikke at man kan opdrage dem til at lade være med.
Ildere: Loppen & Bamse

Charlotte

Jeg er ked af det på dine vegne.  :(

Men det er bedre at du ved det end at du lever i uvidenhed og går rundt og leder efter hende.  :(

Jeg er godt klar over at du er virkelig ked af det men hunden har ikke gjort noget forkert. Der har været et andet rovdyr på dens teritorie og det agerer den udfra. At din ilder er inde i hundens ejers have er jo ikke deres skyld. Så hvis det skal sættes helt sort og hvidt op, så skal du selv betale en evt kremering med mindre du har en dyreforsikring på hende og de dækker det.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

tzari

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. December 2010, kl. 14:58det kan jo være ejerne er søde at gi jer noget alligevel... Sagde de ikke undkyld?

nej manden havde den attitude det var vores egen skyld,konen virkede lidt berørt. De gav ikke engang en ny pose med men ivan fik hende i den pose hun havde ligget i skralde spanden i :( Var jo et tilfælde vi overhoved fandt hende fordi den velopdragne hund stod og knurrede hysterisk af ivan og han så kom over for at se om de havde set en ilder.  Havde Ivan gået hurtigere over til den velopdragne hund der bare fulgte sit instinkt og havde ejer ikke tager den op var han blevet bidt. . . Men er åbentbart helt ok opførsel når man er terrier...

Jeg ville slet ikke have en hund jeg vidste kunne finde på at angribe katte og ildere uden varsel og gjorde det konsekvent fordi det lå i dens natur og derfor var heeelt ok.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: tzari Dato 18. December 2010, kl. 18:27
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. December 2010, kl. 14:58det kan jo være ejerne er søde at gi jer noget alligevel... Sagde de ikke undkyld?

nej manden havde den attitude det var vores egen skyld,konen virkede lidt berørt. De gav ikke engang en ny pose med men ivan fik hende i den pose hun havde ligget i skralde spanden i :( Var jo et tilfælde vi overhoved fandt hende fordi den velopdragne hund stod og knurrede hysterisk af ivan og han så kom over for at se om de havde set en ilder.  Havde Ivan gået hurtigere over til den velopdragne hund der bare fulgte sit instinkt og havde ejer ikke tager den op var han blevet bidt. . . Men er åbentbart helt ok opførsel når man er terrier...

Jeg ville slet ikke have en hund jeg vidste kunne finde på at angribe katte og ildere uden varsel og gjorde det konsekvent fordi det lå i dens natur og derfor var heeelt ok.


Groft sagt er det jo også jeres egen skyld hun er stukket af.
Så verken de elelr deres hund har gjort noget forkert...

Men så skal ddu jo nok bare holde dig fra at ha en hund hvis du ikke kan accepterer deres naturlige instinkter og ikek se forskel på god opdragelse og naturlig adfærd.
Var det ikek dig der sagde til mig at det f.eks var helt ok en hund flippede helt ammok når den fik et ben og det var helt okay den vogtede det for det var naturligt for den? Hvor du mente jeg var helt galt på den fordi jeg havde lært min hund at det var ok man sad ved siden af  ham, nussede ham, rørte lidt ved benet mens han spiste det. Som jeg har lært ham fordi jeg ikek vil ha han kom til at gøre et lilel barn fortræd hvis de kom til at tage det fra ham eller der generelt bare var mad i billedet og jeg ikke gad at ha en hund der blev aflivet fordi han havde bidt et barn eller lign på grund af dårlig adfærd? Hvis jeg kan undgå det ved at præge ham til at stole på at menensker ikek er konkurent til hans mad.

Så er det da lidt dobbelmoralsk at du syntes den pågældende hund er dårligt opdraget osv når den sårn set opfører sig som en hund vilel gøre hvis der trænger et fremmed rovdyr ind på dens teritorium!?

Det er da ikek optimalt at ha en hund der er overvagtsom men det er naturligt og når der kommer nogle der lugter af fremmjed rovdyr så er det ikek alle hunde der er trykke ved det.

Jeg er stadig meget ked af det på dine vegne at i skal miste hende på denne måde, det er jo frygteligt. Og jeg kan udemærket godt forstå du er meget ked af det  men jeg sys bare ikke at du kan tillade dig at beskylde hunde og ejer såddan.

Amazing Ferret

Jeg er virkelig ked af at du har mistet Karma :( Ingen dyr fortjener at dø på den måde

Men som andre skriver så kan du ikke give andre skylden. Alle hunde har et instinkt og jeg tror seriøst ikke man kan fjerne det instinkt 100% fra en hund.
Min d hund var opdraget sammen med katte, men når hun så en fremmed kat, så glemte hun alt om det hun havde lært og hun lystrede bestemt ikke.

Og en anden ting er at Karma jo har nogenlunde den vilde farve som en ilder har og så kan folk jo ligesom ikke vide om den er tam eller vild

tzari

#55
Så har jeg snakket med dkk: hvis et barn går ind i en fremmed have og hunden bider barnets tøj istykker så dækker hundens forsikring, Hvis en tyv bryder ind og hunden bider: kan tyv få erstatning..Så han synes jeg skal snakke med deres jurister.
Sjovt folk ikke kan fatte jeg ikke bebrejder hunden men ejerne, men sådan er det jo bare.


Han synes heller ikke det er ok hunden står og knurre og er truende i en grad overfor mennesker at ejer tager hunden op...
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie

Det er jeg virkelig ked af at høre.. Kondolerer :(

Amazing Ferret

Jamen du kan da ikke bebrejde ejerne for at deres hund har instinkter?

Så skulle de også give dig skylden for at din ilder kom ind i deres have :S

PiaLyng

Jeg kondolere mange gange. Og det gør mig ondt at hun skulle dø på den måde.
Men det er bedre du ved hvad der skete end at gå i uvished.

Men det med hunden du skriver kan jeg ikke følge dig i.
Som en ilder har hunde jo også instinker og at den dræbte din ilder er jo bare bad luck.
Det ligger til hunden. og det næsten uanset hvilke racer du skaffer dig.
Min hund bor med katte - men kan nu også li en god kattejagt hvis de er på hans grund.

Lea

Kondolerer det var da forfærdeligt. :(
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3