Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

karma er forsvundet

Startet af tzari, 15. December 2010, kl. 18:49

ilderhjemmet

for sa... hvor gør det ondt at læse  :(

Mange varme tanker til dig og RIP karma
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Helt ærligt kan jeg ikke forstår du vil ha de menensker straffet for at i har været så uheldige at lukke et af jeres dyr udenfor.

Jeg kan sagtens forstå i er kede af karmas skæbne.

Men det er stadig jeres egen skyld.

Jeg kunne forstå at du vilel ha gjort noget ved pågældene hund hvis den havde overfaldet dine ildere mens i gik tur. Men helt ærligt begynder jeg sku næsten at få ondt af de stakkels mennekser der ejer den hund. Nu skal de lige pludselig gøres til dårlige hundejere fordi i har været uopmærksomme og jeres ilder er stukket af og løbet ind i deres have!

Som Pia skriver så er det bad luck og jeg har virkelig ondt af at det skulle ende såddan. Men jeg syns du kræver det urimelige af de ejere.

Aner du overhovedt om det er et generalt problem at den hund bare farrer på hvem som helst der kommer forbi og ejerne er ligeglade... Jeg tror den hund har reageret fordi den har følt sig utryk ved at Ivan ha lugtet af et rovdyr som for den jo er truende. man kan sku ikke garderer sig imod alt som hundejer og hvis jeg skulel få min hund til at elsker alt levende på denne jord så ville det være umuligt.

Ejeren kan jo helelr ikek ha været ligeglade, de tog jo immervæk hunden op da de jo så åbenbart selv kunen aflæse at hunden var utryk og der kunne opstå et problem.
Så må man altså også lige gi folk en chance, og så erkende at skylden jo egentlig ligger hos en selv. Dermed ikek sagt i skal have skyldfølelse for at en ilder stikker af kunen jo ske for os alle sammen og er da også sket for mig. Jeg har bare været enormt heldig at finde mine dyr med det samme. Men det har KUN været held at de ikke er havnet i den forkerte have.

Julie

Give her a break...Hun har lige mistet et af sine dyr, og endda på en virkelig forfærdelig måde.. Jeg kan godt forstå Vivian er ude af den, og når man er så ked af det, er det nemt at give hunden skylden... Jeg synes I skal gemme diskussionen om hvorvidt det var hundens skyld eller ej til senere.. Just saying :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Julie Dato 18. December 2010, kl. 21:42
Give her a break...Hun har lige mistet et af sine dyr, og endda på en virkelig forfærdelig måde.. Jeg kan godt forstå Vivian er ude af den, og når man er så ked af det, er det nemt at give hunden skylden... Jeg synes I skal gemme diskussionen om hvorvidt det var hundens skyld eller ej til senere.. Just saying :)

Ganske rigtigt og det er forfærdeligt hvad der er sket... men fra at føle det er hunden og dens ejeres skyld til rent faktisk at mene det er jo ikke fair. Jeg kan godt frostå den hund aldrig blir deres bedste ven men derfor behøver man jo ikek at gøre livet surt for hundens ejere... Mon ikek de havde gjort alt hvad de kunen for at få hunden væk fra hende hvis de havde kunne. Så kan man jo ikek rigtig forlage mere...

Jeg regaere på det da jeg selv er både ilder og hunde ejer. jeg vilel blive mega ked af det hvis det samme skete for en af mine ildere men samtidig ville jeg blive ligeså ked af det hvis min hun fik fat i en kat ude i haven og ejernes så mente min hund var sindsyg og livsfarlig og at jeg ikke havde opdraget den ordentlig.

Julie

#64
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 18. December 2010, kl. 22:09
Citat fra: Julie Dato 18. December 2010, kl. 21:42
Give her a break...Hun har lige mistet et af sine dyr, og endda på en virkelig forfærdelig måde.. Jeg kan godt forstå Vivian er ude af den, og når man er så ked af det, er det nemt at give hunden skylden... Jeg synes I skal gemme diskussionen om hvorvidt det var hundens skyld eller ej til senere.. Just saying :)

Ganske rigtigt og det er forfærdeligt hvad der er sket... men fra at føle det er hunden og dens ejeres skyld til rent faktisk at mene det er jo ikke fair. Jeg kan godt frostå den hund aldrig blir deres bedste ven men derfor behøver man jo ikek at gøre livet surt for hundens ejere... Mon ikek de havde gjort alt hvad de kunen for at få hunden væk fra hende hvis de havde kunne. Så kan man jo ikek rigtig forlage mere...

Jeg regaere på det da jeg selv er både ilder og hunde ejer. jeg vilel blive mega ked af det hvis det samme skete for en af mine ildere men samtidig ville jeg blive ligeså ked af det hvis min hun fik fat i en kat ude i haven og ejernes så mente min hund var sindsyg og livsfarlig og at jeg ikke havde opdraget den ordentlig.

Jeg er også hundeejer, og jeg har ikke sagt at jeg er enig i, at det er hundens skyld.. Jeg skriver bare, at når man er så oprørt som Vivian er, så synes jeg det er i orden for en stund at være så gal på hunden eller ejerne..Mon ikke Vivian ikke mener det så hårdt som hun giver udtryk for, fordi det bare er en del af hendes frustration? Hendes ilder er jo trods alt blevet slået ihjel af den hund.. Er det ikke lidt normalt at være pissed selvom det måske ikke er fair overfor den anden part? (her hunden eller ejerne) Jeg mener bare, at det er på sin plads at være ked af det på Vivians vegne, og så lade hende komme ud med sine frustrationer.. Så kan man altid diskutere hvis skyld det er, når hun har fået lov til at være ked af det og frustreret..   

Nina_eliz

Kondolerer så masse, synes dette var utrolig trist å lese...  :( utrolig trist å miste en av sine søte små på denne måten! de varmeste tanker sendes din vei!

men................... jeg kan ikke unngå å si min mening... jeg synes det er helt forferdelig at eier ikke kan ta litt ansvar.. jada, en hund har instinkter osv osv.. men jeg mener virkelig at eier bør uansett ta ansvar... hvis man har hun bør man sikre eiendommen sin.. og JA en ilder kan komme seg på de utroligste steder.. men allikvel.. hvis noen av mine hunder dreper katta til naboen, må jo vi som eiere av hunden ta ansvar uansett..

og slik jag har forstått det var hunden aggresiv mot vivian sin kjærste også.. JA jeg vet det kan ha luktet ilder av han, men allikevel.. man bør ha såpass med trening på sin hund at hunden ikke oppfører seg sånn.. gudene vet hva som hadde skjedd hvis det var et lite barn som luktet ilder.. det kunne virkelig ha gått galt.

ja det er vi som ildereiere som har ansvar når det kommer til at ildere ikke rømmer. men herregud, det har da vel skjedd så mange at det tror jeg virkerlig ikke man skal begynne å skrike om... så mange ildere som er på rømmen i løpet av året, er det mange som kunne ha havnet i samme situasjon.. og jeg tror at mange hadde tenkt det samme som vivian! tenk dere hvordan dere hadde følt det hvis dere hadde fått igjen ilderen deres på samme måte!!
jeg hadde ikke gitt meg før eier av hunde hadde tatt ansvar for hva hunden hadde gjort. det er det minste man kan gjøre..jeg synes eier av hunden bør være med å betale for eventuelle veterinærutgifter, og de bør ta hunden med på dresserkurs... 

hunder som oppfører seg sånn ser jeg på som ustabile og farlige.. hvertfall da de oppfører seg aggresive mot mennesker!

tror dere skal tenke dere om litt.. og tenke dere hva dere selv hadde følt det og prøv å tenk over hva deres egen reaksjon hadde vært.. jeg vil tro at dere hadde reagert på akkurat samme måte!

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Nina_eliz Dato 18. December 2010, kl. 23:52
Kondolerer så masse, synes dette var utrolig trist å lese...  :( utrolig trist å miste en av sine søte små på denne måten! de varmeste tanker sendes din vei!

men................... jeg kan ikke unngå å si min mening... jeg synes det er helt forferdelig at eier ikke kan ta litt ansvar.. jada, en hund har instinkter osv osv.. men jeg mener virkelig at eier bør uansett ta ansvar... hvis man har hun bør man sikre eiendommen sin.. og JA en ilder kan komme seg på de utroligste steder.. men allikvel.. hvis noen av mine hunder dreper katta til naboen, må jo vi som eiere av hunden ta ansvar uansett..

og slik jag har forstått det var hunden aggresiv mot vivian sin kjærste også.. JA jeg vet det kan ha luktet ilder av han, men allikevel.. man bør ha såpass med trening på sin hund at hunden ikke oppfører seg sånn.. gudene vet hva som hadde skjedd hvis det var et lite barn som luktet ilder.. det kunne virkelig ha gått galt.

ja det er vi som ildereiere som har ansvar når det kommer til at ildere ikke rømmer. men herregud, det har da vel skjedd så mange at det tror jeg virkerlig ikke man skal begynne å skrike om... så mange ildere som er på rømmen i løpet av året, er det mange som kunne ha havnet i samme situasjon.. og jeg tror at mange hadde tenkt det samme som vivian! tenk dere hvordan dere hadde følt det hvis dere hadde fått igjen ilderen deres på samme måte!!
jeg hadde ikke gitt meg før eier av hunde hadde tatt ansvar for hva hunden hadde gjort. det er det minste man kan gjøre..jeg synes eier av hunden bør være med å betale for eventuelle veterinærutgifter, og de bør ta hunden med på dresserkurs... 

hunder som oppfører seg sånn ser jeg på som ustabile og farlige.. hvertfall da de oppfører seg aggresive mot mennesker!

tror dere skal tenke dere om litt.. og tenke dere hva dere selv hadde følt det og prøv å tenk over hva deres egen reaksjon hadde vært.. jeg vil tro at dere hadde reagert på akkurat samme måte!

Har du selv hund? for så burde du vide man ikek kan træne sig ud af alt. jeg går selv til træning med min hund da jeg mener det er vigigt jeg har styr på sin hund og det er en pligt som hundeejer. Men der lærer hunden ikek at omgås ildere f. eks.. Og Som god hunde ejer kan jeg ikke se at ens ansvar er andet end at hegne sin have ind så hunden ikek kan genere andre på den anden side af hegnet. og at man holder sin hund i snor hvis den er utilregnelig uden.

Hvordan vil du lige ha at de skal træne deres hund til at være tryk ved ilderlugt? Tror det er ret umuligt for alm menensker + at det ikke enagn er sikekrt hundens ejere har kendt til at ildere holdes som kælrdyr og kunne være et problem at de en dag skulle møde et menneske ser lugtede af det. Man kan altså ikke forberede sig på alt.

Jeg kan godt forstå Vivian regaer som hun gør og at hun hader den hund for hvad den har gjort. Havde jeg nok selv gjort som du også siger. Men min fornuft vilel fortælle mig at der intet var at gøre og at det var min egen fejl at det var sket som det var. Og såddan lyder det altså ikek til at vivan tænker. Hun har jo allerede handlet og ringet til DKK osv. Det lyder som om hun mener det alvorligt.



Amazing Ferret

Desværre er det sådan tit at hvis man er i sorg eller vred, så får andre skylden  :(

Jeg er helt enig med A_M_T i dette. Nogen ting kan man altså bare ikke få ud af en hund

Stephanie

Citat fra: Nina_eliz Dato 18. December 2010, kl. 23:52
Kondolerer så masse, synes dette var utrolig trist å lese...  :( utrolig trist å miste en av sine søte små på denne måten! de varmeste tanker sendes din vei!

men................... jeg kan ikke unngå å si min mening... jeg synes det er helt forferdelig at eier ikke kan ta litt ansvar.. jada, en hund har instinkter osv osv.. men jeg mener virkelig at eier bør uansett ta ansvar... hvis man har hun bør man sikre eiendommen sin.. og JA en ilder kan komme seg på de utroligste steder.. men allikvel.. hvis noen av mine hunder dreper katta til naboen, må jo vi som eiere av hunden ta ansvar uansett..

og slik jag har forstått det var hunden aggresiv mot vivian sin kjærste også.. JA jeg vet det kan ha luktet ilder av han, men allikevel.. man bør ha såpass med trening på sin hund at hunden ikke oppfører seg sånn.. gudene vet hva som hadde skjedd hvis det var et lite barn som luktet ilder.. det kunne virkelig ha gått galt.

ja det er vi som ildereiere som har ansvar når det kommer til at ildere ikke rømmer. men herregud, det har da vel skjedd så mange at det tror jeg virkerlig ikke man skal begynne å skrike om... så mange ildere som er på rømmen i løpet av året, er det mange som kunne ha havnet i samme situasjon.. og jeg tror at mange hadde tenkt det samme som vivian! tenk dere hvordan dere hadde følt det hvis dere hadde fått igjen ilderen deres på samme måte!!
jeg hadde ikke gitt meg før eier av hunde hadde tatt ansvar for hva hunden hadde gjort. det er det minste man kan gjøre..jeg synes eier av hunden bør være med å betale for eventuelle veterinærutgifter, og de bør ta hunden med på dresserkurs... 

hunder som oppfører seg sånn ser jeg på som ustabile og farlige.. hvertfall da de oppfører seg aggresive mot mennesker!

tror dere skal tenke dere om litt.. og tenke dere hva dere selv hadde følt det og prøv å tenk over hva deres egen reaksjon hadde vært.. jeg vil tro at dere hadde reagert på akkurat samme måte!

Jeg synes det er frygteligt det der er sket her. Ingen skulle have lov at opleve det her, og jeg kan godt forstå at Vivian i sin sorg har behov for at "slå" ud efter ejere af hund og synes det er fint nok at hun kan skrive og rase ud her på forum og jeg synes hun skal fortsætte med at gøre det lige så længe hun har behov for det.

Men at kræve at de skal betale noget synes jeg er at gå for langt.  Jeg har svært ved at se at ejerne har gjort noget galt. De har pligt til at sikre deres have så deres hund ikke kan løbe ud, men ikke til at ilder/dyre sikre deres have så fremmede dyr ikke kan komme ind. Dog ville jeg selv hvis jeg havde den hund skærme havelågen af så hunden ikke kan komme helt derhen hvis den har en tendens til at virke truende på andre folk, og hvis nu der kommer folk forbi som ikke har lært hvad der er privat område og ikke er, og derfor stikker hånden ind til hunden (her tænker jeg børn, da voksne forhåbentlig har lært at man ikke går ind i andres haver eller stikker hånden ind til andre folks hunde når hunden er på eget territorie)

Dog synes jeg godt at hundeejerne kunne have forsøgt at finde ejer til ilderen, selvom man ikke ved alverdens om ildere så kan man sgu google sig til meget og hurtigt fundet ud af at den slags dyr skam bliver holdt som kæledyr, ville hundeejerne ikke også have foretrukket at de havde fået besked hvis det var deres hund der var kommet til skade eller var død, istedet for bare at komme i en skraldespand og så ikke gøre mere ved det.

Vivian, jeg beklager virkeligt at du må igennem det her, jeg oplevede tydeligt på VIF hvor glad og stolt du var af Karma. Selvom det ikke er den slutning jeg havde håbet på, så har du dog fået vished på hvad der er sket, selvom det nok næppe hjælper meget lige nu :(

Cille

Kondolere.

Der ingen der skyld i det...og hvis der findes nogens "skyld" er det ejer af ilder...det vores ansvar.
Så trøst dig med at du ved hvad der sket... uvisheden er værre

Jeg har selv mistet en ilder der løb væk...som måske er ædt af nabo-gadens hunde.
Men aldrig om jeg ville give ham skylden...det var hans ejendom hun løb over på, og hans hunde er jagt hunde.
Eneste ting jeg bad om,var at hvis han fandt rester ville jeg gerne vide det.... men desværre.
Det er nu snart 6 år siden og jeg glor stadig efter den ilder...selvom jeg godt ved at uanset hvad så er den nok død nu.

Og så en lille ting mere... terrier har tit mere i kæften...dvs mange af dem er "små" og ikke "kamp-dygtige" som andre racer.(de bygget til jagt, og det smidighed/snilde de skal bruge til det)
Dermed prøver de med lyd at virke farlig...til trods for de måske er skide bange.
Så kender du ikke hunden, eller selv virker lidt skummel/lugter anderledes så har de det med at "virke farlige" , og uanset hvordan i vender og drejer det...det var hundens territorium

Man kan jo vende den om og sige...hvad nu hvis det havde været en kanin, og ilderen havde dræbt den....mon så ikke også de var blevet sure fordi du ikke passe på din ilder.

Sket er sket og det skide trist

LordDoom

Det er virkelig en rigtig trist historie det her. Vi kondolerer mange gang herfra. Maria har tænkt et lille lys for Karma nu.
Men som de andre siger, så kan du måske varme dig over du i det mindste ved hvad der skete med hende. For at gå med uveiden hed er næsten ikke til at holde ud. Slet ikke i denne kulde vi oplever lige for tiden. Vi taler vist af erfaring her  :X

Jeg tror også i andre skal lade Vivian være pt.. Kan personligt godt se i har ret i hvad i siger. Men i Vivans tilfælde så har det nok mere at gøre med smerten og vræden over at hendes lille elskling er taget så pludselig fra hende af en hund. Måden det skete på og synet af hende, og alt den frygt hun har gået med indtil nu, bliver jo udløst i det her. Det må havde været et ufatteligt chok for hende. Som hun må leve med nu.
Havde det været William der var blevet overfaldet af en hund, tror jeg også vi ville havde en tildens til at blive vrede på ejer såvel som hunden. Selvom hunden gjorde som en hund nu engang gør. Og nej, man kan ikke give hunden skylden på den måde. Tror bare lige nu Vivian har brug for at give hunden skylden. Uanset hvor useriøst det virker på nogen.
Har man en i nær familie der dør af en sygdom - som kræft. kan man også hade den sygdom og give den skyld for alt verdens ondskab. Selvom sygdommen gør det den gør. Måske man ikke kan samligne det. Men pt syndes jeg bare vi skal give Vivian en pause til at slikke sine sår- som man siger. For den smerte hun må sidde inde med må være helt  forfærtelig.
Og før eller sener kan man måske selv, se det logiske i at hunde.. især som en dansk/svenst gård hund, som jeg ud fra hvad jeg har hørt, har dræbt en ilder før.. Gjorde som den gjorde. Det ligger til dem. Og det er ikke noget den gør for at være ond. Men for Vivian lige nu. Ville jeg ønske vi bare kunne holde et par dages pause- så hun lige kan komme sig over det. At skulle diskoterer det her, tror jeg bestemt bare giver mere salt i såret end ellers.


Amelia W.R <3 - Kiss me Boy (Haku)<3 og Cleopatra Aysiha <3
Fiona Krystal & William i tankerne

Nina_eliz

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 19. December 2010, kl. 00:14
Citat fra: Nina_eliz Dato 18. December 2010, kl. 23:52
Kondolerer så masse, synes dette var utrolig trist å lese...  :( utrolig trist å miste en av sine søte små på denne måten! de varmeste tanker sendes din vei!

men................... jeg kan ikke unngå å si min mening... jeg synes det er helt forferdelig at eier ikke kan ta litt ansvar.. jada, en hund har instinkter osv osv.. men jeg mener virkelig at eier bør uansett ta ansvar... hvis man har hun bør man sikre eiendommen sin.. og JA en ilder kan komme seg på de utroligste steder.. men allikvel.. hvis noen av mine hunder dreper katta til naboen, må jo vi som eiere av hunden ta ansvar uansett..

og slik jag har forstått det var hunden aggresiv mot vivian sin kjærste også.. JA jeg vet det kan ha luktet ilder av han, men allikevel.. man bør ha såpass med trening på sin hund at hunden ikke oppfører seg sånn.. gudene vet hva som hadde skjedd hvis det var et lite barn som luktet ilder.. det kunne virkelig ha gått galt.

ja det er vi som ildereiere som har ansvar når det kommer til at ildere ikke rømmer. men herregud, det har da vel skjedd så mange at det tror jeg virkerlig ikke man skal begynne å skrike om... så mange ildere som er på rømmen i løpet av året, er det mange som kunne ha havnet i samme situasjon.. og jeg tror at mange hadde tenkt det samme som vivian! tenk dere hvordan dere hadde følt det hvis dere hadde fått igjen ilderen deres på samme måte!!
jeg hadde ikke gitt meg før eier av hunde hadde tatt ansvar for hva hunden hadde gjort. det er det minste man kan gjøre..jeg synes eier av hunden bør være med å betale for eventuelle veterinærutgifter, og de bør ta hunden med på dresserkurs... 

hunder som oppfører seg sånn ser jeg på som ustabile og farlige.. hvertfall da de oppfører seg aggresive mot mennesker!

tror dere skal tenke dere om litt.. og tenke dere hva dere selv hadde følt det og prøv å tenk over hva deres egen reaksjon hadde vært.. jeg vil tro at dere hadde reagert på akkurat samme måte!

Har du selv hund? for så burde du vide man ikek kan træne sig ud af alt. jeg går selv til træning med min hund da jeg mener det er vigigt jeg har styr på sin hund og det er en pligt som hundeejer. Men der lærer hunden ikek at omgås ildere f. eks.. Og Som god hunde ejer kan jeg ikke se at ens ansvar er andet end at hegne sin have ind så hunden ikek kan genere andre på den anden side af hegnet. og at man holder sin hund i snor hvis den er utilregnelig uden.

Hvordan vil du lige ha at de skal træne deres hund til at være tryk ved ilderlugt? Tror det er ret umuligt for alm menensker + at det ikke enagn er sikekrt hundens ejere har kendt til at ildere holdes som kælrdyr og kunne være et problem at de en dag skulle møde et menneske ser lugtede af det. Man kan altså ikke forberede sig på alt.

Jeg kan godt forstå Vivian regaer som hun gør og at hun hader den hund for hvad den har gjort. Havde jeg nok selv gjort som du også siger. Men min fornuft vilel fortælle mig at der intet var at gøre og at det var min egen fejl at det var sket som det var. Og såddan lyder det altså ikek til at vivan tænker. Hun har jo allerede handlet og ringet til DKK osv. Det lyder som om hun mener det alvorligt.


ja jeg har hund.. og ja jeg er ikke dum.. jeg vet at man ikke kan tene sin hund til å ikke reagere på enkelte ting. men man kan ha såpass didiplin på sin hund at man kan rope den til seg. jeg er ganske så sikkker på at denne hunde eieren kjenner hunden sin. og vet at den kan oppføre seg aggresivt i enkelte situasjoner. dermed så mener jeg at man da bør ha dresserjus slik atman kan unngå at hund står i fare for å gå til angrep på evntuelt andre mennesker. dere får diskutere så mye dere vil. men jeg gidder ikke sitte på et ilderforum og  diskutere hund... jeg er ganske så sikke på at hvus noen andre hadde havnet i samme situasjon så hadde dere reagert på akkurat samme måte. så lenge mennesker vil ha diverse dyr som kjeledyr, må man ta ansvar. i dette tiklfellet virker det som hunden er psykisk ustabil.. dermed bør eier ta ansvar for det hunden gjør.


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Nina_eliz Dato 19. December 2010, kl. 11:27
Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 19. December 2010, kl. 00:14
Citat fra: Nina_eliz Dato 18. December 2010, kl. 23:52
Kondolerer så masse, synes dette var utrolig trist å lese...  :( utrolig trist å miste en av sine søte små på denne måten! de varmeste tanker sendes din vei!

men................... jeg kan ikke unngå å si min mening... jeg synes det er helt forferdelig at eier ikke kan ta litt ansvar.. jada, en hund har instinkter osv osv.. men jeg mener virkelig at eier bør uansett ta ansvar... hvis man har hun bør man sikre eiendommen sin.. og JA en ilder kan komme seg på de utroligste steder.. men allikvel.. hvis noen av mine hunder dreper katta til naboen, må jo vi som eiere av hunden ta ansvar uansett..

og slik jag har forstått det var hunden aggresiv mot vivian sin kjærste også.. JA jeg vet det kan ha luktet ilder av han, men allikevel.. man bør ha såpass med trening på sin hund at hunden ikke oppfører seg sånn.. gudene vet hva som hadde skjedd hvis det var et lite barn som luktet ilder.. det kunne virkelig ha gått galt.

ja det er vi som ildereiere som har ansvar når det kommer til at ildere ikke rømmer. men herregud, det har da vel skjedd så mange at det tror jeg virkerlig ikke man skal begynne å skrike om... så mange ildere som er på rømmen i løpet av året, er det mange som kunne ha havnet i samme situasjon.. og jeg tror at mange hadde tenkt det samme som vivian! tenk dere hvordan dere hadde følt det hvis dere hadde fått igjen ilderen deres på samme måte!!
jeg hadde ikke gitt meg før eier av hunde hadde tatt ansvar for hva hunden hadde gjort. det er det minste man kan gjøre..jeg synes eier av hunden bør være med å betale for eventuelle veterinærutgifter, og de bør ta hunden med på dresserkurs... 

hunder som oppfører seg sånn ser jeg på som ustabile og farlige.. hvertfall da de oppfører seg aggresive mot mennesker!

tror dere skal tenke dere om litt.. og tenke dere hva dere selv hadde følt det og prøv å tenk over hva deres egen reaksjon hadde vært.. jeg vil tro at dere hadde reagert på akkurat samme måte!

Har du selv hund? for så burde du vide man ikek kan træne sig ud af alt. jeg går selv til træning med min hund da jeg mener det er vigigt jeg har styr på sin hund og det er en pligt som hundeejer. Men der lærer hunden ikek at omgås ildere f. eks.. Og Som god hunde ejer kan jeg ikke se at ens ansvar er andet end at hegne sin have ind så hunden ikek kan genere andre på den anden side af hegnet. og at man holder sin hund i snor hvis den er utilregnelig uden.

Hvordan vil du lige ha at de skal træne deres hund til at være tryk ved ilderlugt? Tror det er ret umuligt for alm menensker + at det ikke enagn er sikekrt hundens ejere har kendt til at ildere holdes som kælrdyr og kunne være et problem at de en dag skulle møde et menneske ser lugtede af det. Man kan altså ikke forberede sig på alt.

Jeg kan godt forstå Vivian regaer som hun gør og at hun hader den hund for hvad den har gjort. Havde jeg nok selv gjort som du også siger. Men min fornuft vilel fortælle mig at der intet var at gøre og at det var min egen fejl at det var sket som det var. Og såddan lyder det altså ikek til at vivan tænker. Hun har jo allerede handlet og ringet til DKK osv. Det lyder som om hun mener det alvorligt.


ja jeg har hund.. og ja jeg er ikke dum.. jeg vet at man ikke kan tene sin hund til å ikke reagere på enkelte ting. men man kan ha såpass didiplin på sin hund at man kan rope den til seg. jeg er ganske så sikkker på at denne hunde eieren kjenner hunden sin. og vet at den kan oppføre seg aggresivt i enkelte situasjoner. dermed så mener jeg at man da bør ha dresserjus slik atman kan unngå at hund står i fare for å gå til angrep på evntuelt andre mennesker. dere får diskutere så mye dere vil. men jeg gidder ikke sitte på et ilderforum og  diskutere hund... jeg er ganske så sikke på at hvus noen andre hadde havnet i samme situasjon så hadde dere reagert på akkurat samme måte. så lenge mennesker vil ha diverse dyr som kjeledyr, må man ta ansvar. i dette tiklfellet virker det som hunden er psykisk ustabil.. dermed bør eier ta ansvar for det hunden gjør.



Men vedkommende Kunne jo også se at hunden var usikker og tager den op så der ikek skete noget med Ivan. Så har de da også taget ansvar for hundens opførsel. Og det er jo helt urealistisk og træne sin hund til at være tryg ved menensker der lugter af ilder hvis man ikek selv har en ilder eller kender nogle der har det. jeg syns det er langt ude at kalde en såddan hund psykisk ustabil.
Så er min hund jo også psykisk ustabil nar han gør/knurrer af katte der går på den anden side af hans hegn og jeg en uansvarlig ejer fordi jeg ikek har sørget for at træne(man kan ikke trææne men det skal præges ind på hunden fra den er lille af) ham til at hunne li alle levende væsner på denne jord.

men hvis du ikek vil diskutere hunde på et ilderforum så står det dig jo frit for ikke a poste noget omkring hunde i det indlæg her.

Nina_eliz


CitatMen vedkommende Kunne jo også se at hunden var usikker og tager den op så der ikek skete noget med Ivan. Så har de da også taget ansvar for hundens opførsel. Og det er jo helt urealistisk og træne sin hund til at være tryg ved menensker der lugter af ilder hvis man ikek selv har en ilder eller kender nogle der har det. jeg syns det er langt ude at kalde en såddan hund psykisk ustabil.
Så er min hund jo også psykisk ustabil nar han gør/knurrer af katte der går på den anden side af hans hegn og jeg en uansvarlig ejer fordi jeg ikek har sørget for at træne(man kan ikke trææne men det skal præges ind på hunden fra den er lille af) ham til at hunne li alle levende væsner på denne jord.

men hvis du ikek vil diskutere hunde på et ilderforum så står det dig jo frit for ikke a poste noget omkring hunde i det indlæg her.

som alle andre så har jeg rett til å si min mening! og jeg har min fulle rett til å si ifra på hva jeg gidder å diskutere og ikke! om du blir forbanna på meg, driter jeg virkelig i! :)
jeg har vært på mange forum tidligere og jeg er fulstendig klar over at jeg selv bestemmer om jeg poster eller ikke! så det trenger du virkelig ikke fortelle meg! ;)
om du er enig med meg eller ikke, det driter jeg også i! det forandrere ikke hva jeg mener uansett! jeg mener bare at man skal respektere at ikke alle er enig med alle bestendig. derfor bryr det ikke meg hva du mener. jeg er såpass gammel at jeg fint kan ha meninger uten at folk er enig med meg eller ikke.

hvordan din hund er, eller ikke.. bryr ikke meg. jeg har min hund, du har din. jeg kjenner ikke dyne dyr, og har heller ikke uttalt meg om hvordan dine dyr er. kos deg med din hund, så skal jeg kose meg med min!

så lenge jeg har kontroll på meg og mitt kan alle andre seile sin egen sjø!

jeg er hvertfall enig med vivian! og håper dette ordner seg på beste måte! du har min støtte vivian! :)  <3


Stephanie

Citat fra: Nina_eliz Dato 19. December 2010, kl. 12:58

CitatMen vedkommende Kunne jo også se at hunden var usikker og tager den op så der ikek skete noget med Ivan. Så har de da også taget ansvar for hundens opførsel. Og det er jo helt urealistisk og træne sin hund til at være tryg ved menensker der lugter af ilder hvis man ikek selv har en ilder eller kender nogle der har det. jeg syns det er langt ude at kalde en såddan hund psykisk ustabil.
Så er min hund jo også psykisk ustabil nar han gør/knurrer af katte der går på den anden side af hans hegn og jeg en uansvarlig ejer fordi jeg ikek har sørget for at træne(man kan ikke trææne men det skal præges ind på hunden fra den er lille af) ham til at hunne li alle levende væsner på denne jord.

men hvis du ikek vil diskutere hunde på et ilderforum så står det dig jo frit for ikke a poste noget omkring hunde i det indlæg her.

som alle andre så har jeg rett til å si min mening! og jeg har min fulle rett til å si ifra på hva jeg gidder å diskutere og ikke! om du blir forbanna på meg, driter jeg virkelig i! :)
jeg har vært på mange forum tidligere og jeg er fulstendig klar over at jeg selv bestemmer om jeg poster eller ikke! så det trenger du virkelig ikke fortelle meg! ;)
om du er enig med meg eller ikke, det driter jeg også i! det forandrere ikke hva jeg mener uansett! jeg mener bare at man skal respektere at ikke alle er enig med alle bestendig. derfor bryr det ikke meg hva du mener. jeg er såpass gammel at jeg fint kan ha meninger uten at folk er enig med meg eller ikke.

hvordan din hund er, eller ikke.. bryr ikke meg. jeg har min hund, du har din. jeg kjenner ikke dyne dyr, og har heller ikke uttalt meg om hvordan dine dyr er. kos deg med din hund, så skal jeg kose meg med min!

så lenge jeg har kontroll på meg og mitt kan alle andre seile sin egen sjø!

jeg er hvertfall enig med vivian! og håper dette ordner seg på beste måte! du har min støtte vivian! :)  <3

Det er dig selv der havde meldt ud at du ikke vil diskutere hunde på et ilderforum... og alligevel gør du det.

Tilmed virker du til at blive sur over at folk ikke er enig med dig/siger dig imod, det må jeg da ihvertfald konkluderer ud fra dit overdrevne brug af ! i dette indlæg, så din påstand om at du er ligeglad med andres meninger falder lidt til jorden igen.

Du skriver at du er voksen, men må indrømme at din besvarelse på folks indlæg, som jeg synes har holdt en pæn og sober tone, er temmelig barnlig.