Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

karma er forsvundet

Startet af tzari, 15. December 2010, kl. 18:49

Anne

Jeg er fuldstændigt enig med Julie længere oppe, og så synes jeg ikke rigtigt man kan være bekendt at sige "det var jo din egen skyld" (som faktisk står flere steder i tråden), uanset hvilken sammenhæng det er sagt i for det kunne ske for os ALLE sammen, og helt ærligt så bebrejder man bare sig selv nok uden at andre også skal sidde og dunke en i hovedet. Da mette og jeg mistede dyr i en ulykke var alle meget forstående, pånær en eneste, og den ene kommentar gjorde så ondt at det fatter man ikke, man har bare ikke brug for at få rippet op i den skyldfølelse man allerede sidder med.

Jeg synes IKKE det er i orden hvis hunden virkelig ville bide ivan, uanset hvad han lugter af. jeg er enig i at det er et forfærdeligt uheld som hundeejerne nok ikke kunne have gjort noget ved, men jeg tror vi alle sammen ville føle modvilje og vrede hvis vi stod og fik at vide at deres hund havde dræbt vores elskede lille ilder, og manden så i øvrigt bare stod og var nærmest ligeglad. Hvis min ilder nu dræbte underboens hamster så ville jeg da også sige så meget undskyld som jeg overhovedet kunne, uanset om det var hans egen skyld at hamsteren kom herop. Så jeg synes altså ikke det er helt fair at i hundeejere går så meget i forsvarsposition, skete det for jer selv havde i jo nok tacklet det meget anderledes, og det er tit også reaktionen fra ejeren der betyder noget.

Jeg synes ikke rigtigt man kan forvente at Vivian bare lægger sine følelser på is og tænker det igennem rationelt, det skal nok komme i processen, men vrede er nu engang oftest en naturlig del af sorg og så kan alle vi andre jo sidde og være nok så fornuftige.

Nina_eliz

Citat fra: Stephanie Dato 19. December 2010, kl. 13:30
Citat fra: Nina_eliz Dato 19. December 2010, kl. 12:58

CitatMen vedkommende Kunne jo også se at hunden var usikker og tager den op så der ikek skete noget med Ivan. Så har de da også taget ansvar for hundens opførsel. Og det er jo helt urealistisk og træne sin hund til at være tryg ved menensker der lugter af ilder hvis man ikek selv har en ilder eller kender nogle der har det. jeg syns det er langt ude at kalde en såddan hund psykisk ustabil.
Så er min hund jo også psykisk ustabil nar han gør/knurrer af katte der går på den anden side af hans hegn og jeg en uansvarlig ejer fordi jeg ikek har sørget for at træne(man kan ikke trææne men det skal præges ind på hunden fra den er lille af) ham til at hunne li alle levende væsner på denne jord.

men hvis du ikek vil diskutere hunde på et ilderforum så står det dig jo frit for ikke a poste noget omkring hunde i det indlæg her.

som alle andre så har jeg rett til å si min mening! og jeg har min fulle rett til å si ifra på hva jeg gidder å diskutere og ikke! om du blir forbanna på meg, driter jeg virkelig i! :)
jeg har vært på mange forum tidligere og jeg er fulstendig klar over at jeg selv bestemmer om jeg poster eller ikke! så det trenger du virkelig ikke fortelle meg! ;)
om du er enig med meg eller ikke, det driter jeg også i! det forandrere ikke hva jeg mener uansett! jeg mener bare at man skal respektere at ikke alle er enig med alle bestendig. derfor bryr det ikke meg hva du mener. jeg er såpass gammel at jeg fint kan ha meninger uten at folk er enig med meg eller ikke.

hvordan din hund er, eller ikke.. bryr ikke meg. jeg har min hund, du har din. jeg kjenner ikke dyne dyr, og har heller ikke uttalt meg om hvordan dine dyr er. kos deg med din hund, så skal jeg kose meg med min!

så lenge jeg har kontroll på meg og mitt kan alle andre seile sin egen sjø!

jeg er hvertfall enig med vivian! og håper dette ordner seg på beste måte! du har min støtte vivian! :)  <3

Det er dig selv der havde meldt ud at du ikke vil diskutere hunde på et ilderforum... og alligevel gør du det.

Tilmed virker du til at blive sur over at folk ikke er enig med dig/siger dig imod, det må jeg da ihvertfald konkluderer ud fra dit overdrevne brug af ! i dette indlæg, så din påstand om at du er ligeglad med andres meninger falder lidt til jorden igen.

Du skriver at du er voksen, men må indrømme at din besvarelse på folks indlæg, som jeg synes har holdt en pæn og sober tone, er temmelig barnlig.

ja, da mener du det! :) og det er helt greit for meg! :)

og nei.. jeg er virkelig ikke sur.. det skal nok mer til for å gjøre meg både sint og sur! :)

hvordan du tolker mine innlegg.. er opp til deg.. vi har rett til å ha våre egne meninger..! og ja.. når jeg sier at jeg ikke bryr meg.. så er det nok sant gitt!
om folk ikke er enig i det jeg skriver så betyr ikke det at jeg skifter mening av den grunn.. folk må gjerne mene det dem vil om det jeg skriver og om meg som person.. det er heklt greit for meg!

jeg er fullstendig klar over hva jeg har diskutret og ikke.. og jeg er fulstendig klar over hva jeg har sagt og ikke! alle kan ikke være enig, og alle kan ikke like alle.. og det er helt greit for meg!

om du ikke liker måten jeg skriver på, er også helt greit for meg.. ingen personer er like! :)

skal nok litt mer til for å vippe meg av pinnen.. har nok vært ute en vinternatt før gitt...

mette11

Med chance for at blive upopulær, men jeg synes helt ærligt at alt andet end "kondolerer" er meget malplaceret her!!! Stop for f... den diskussion om hunde!!! Vivians ilder er død og i diskuterer hundeopdragelse!! Det synes jeg virkelig ikke høre nogen steder hjemme!
Vivian skal sgu have lov til at hade samtlige hunde i denne verden på nuværende tidspunkt og hvis hun vil kalde ejeren for en idiot, så synes jeg hun skal have lov til at gøre det lige så tosset hun vil! Hun har mistet sin lille skat på en forfærdelig måde og alt andet end at skrive at man er ked af det, kondolerer osv. er uhensigtsmæssigt at gøre her! Jeg bliver helt ærligt gal over at folk vil diskutere sådan noget i en tråd der omhandlet noget så tragisk som død!! Opret en tråd og diskutere det hvis i vil det, men stop med at gøre det her! Det er efter min mening respektløst at fortsætte med at diskutere her!! Folk i sorg har lov til at være noget så urationelle som de overhovedet vil og har lov til at kalde alt og alle for grimme ting og det skal ikke diskuteres, men respekteres som det det er! Et udtryk for frustration og fortvivlelse! Og hvis man ikke kan sætte sig ind i det, så kan man i det mindste blande sig udenom!

Lena og Peter


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: mette11 Dato 19. December 2010, kl. 17:42
Med chance for at blive upopulær, men jeg synes helt ærligt at alt andet end "kondolerer" er meget malplaceret her!!! Stop for f... den diskussion om hunde!!! Vivians ilder er død og i diskuterer hundeopdragelse!! Det synes jeg virkelig ikke høre nogen steder hjemme!
Vivian skal sgu have lov til at hade samtlige hunde i denne verden på nuværende tidspunkt og hvis hun vil kalde ejeren for en idiot, så synes jeg hun skal have lov til at gøre det lige så tosset hun vil! Hun har mistet sin lille skat på en forfærdelig måde og alt andet end at skrive at man er ked af det, kondolerer osv. er uhensigtsmæssigt at gøre her! Jeg bliver helt ærligt gal over at folk vil diskutere sådan noget i en tråd der omhandlet noget så tragisk som død!! Opret en tråd og diskutere det hvis i vil det, men stop med at gøre det her! Det er efter min mening respektløst at fortsætte med at diskutere her!! Folk i sorg har lov til at være noget så urationelle som de overhovedet vil og har lov til at kalde alt og alle for grimme ting og det skal ikke diskuteres, men respekteres som det det er! Et udtryk for frustration og fortvivlelse! Og hvis man ikke kan sætte sig ind i det, så kan man i det mindste blande sig udenom!

Helt ærligt havde jeg også foretrukket kun at kondolerer, men jeg vil ikke sidde med øjnene lukket når det jo sårn set også kan gå ud over uskyldige hundeejere som efter Vivians mening er uansvarlige og som hun efter min klare mening stiller urimelige krav til i forhold til hundehold.
Jeg kan sagtens forstå hvis man i øjebklikket er så ked af det at man bare er vred og har lyst til at skyde skylden på hunden og dens ejere og tilmed får et dårligt syn på hunde generelt. Men man må jo også ha en hvis fornuft der inderst inde fortæller en at det selvf. er okay at føle såddan men at man kan ikke handle på det. og udfra hvad jeg kan læse mener Vivian det seriøst og har jo som jeg tidligere har skrevet allerede handlet på det og ringet til DKK og vil også ringe til deres jurister. Så det lyder til at hun vil gøre alvor af sin mening omkring hunden og dens ejerer...

Derfor reagere jeg på det.

Men jeg syns da også at tråden burde deles så emnet blir diskuteret generelt og så stakkels Karma kan beholde sin egen tråd.


Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Jeg er rigtig ked af at læse at det skulle gå sådan..

Kondolerer mange gange :(
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Sølvsten

Hvil i fred Karma og mange tanker til dig Vivian

Mustela

kondolere mange gange med dit tab, og så på så frygtelig en måde  :(

Jeg håber trods alt at du få tid til at bearbejde din sorg og vrede, før du gør noget overilet. Det er skide trist at Karma skulle stikke af, og så møde en hund på sin rute, der handlede efter dens naturlige instinkter. Det vil jo aldrig være muligt at hegne en have ind således, at andre små dyr ikke kan komme ind. Og derfor håber jeg du en dag kan se at det bestemt ikke er hverken hunden eller hundens ejer der skal stilles til ansvar for det skete.
Og mht hunden adfærd, så gør den intet galt i at knurre af din ven 1. den beskytter sin ejer. 2. han lugter af ilder, og Karma har nok gjort sit for at forsvare sig, og dermed forbinder hunden, din ven, med noget evt. negativt den lige har mødt.

Og du har fået en afklaring, som er trist, men trods alt en afklaring.

R.I.P Karma, og mange varme tanker til dig Vivian  :(

 

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Avataren1

Alle jer hunde elskere. I er kraftedme ligeså dumme som det møgdyr af en hund. Hunde burde ikke eksistere. de er det værste afskum af et dyr overhovedet kan være. Den hund som aflivede karma. skal brændes og tortureres inden den skal dø. ejeren fotjener samme behandling siden han bare smed karma i skraldespanden. I er sgu da for dumme hvis i bare med 1 eneste ord prøver at forsvare den lorte hund. Hvis i virkelig syntes den fortjener at blive forsvaret. fortjener i ikke at eje dyr. I er simpelthen for syge i hovedet herinde, hvad fanden tænker i på hjerneløse kyllinger. Jeg føler for de dyr der er i jeres forvaring. det er så synd for dem at have ejere som jer. totalt spild af verdens befolkning.

hunde skal udryddes , lorte kræ..

FerretParadise

Citat fra: Avataren1 Dato 21. December 2010, kl. 16:43
Alle jer hunde elskere. I er kraftedme ligeså dumme som det møgdyr af en hund. Hunde burde ikke eksistere. de er det værste afskum af et dyr overhovedet kan være. Den hund som aflivede karma. skal brændes og tortureres inden den skal dø. ejeren fotjener samme behandling siden han bare smed karma i skraldespanden. I er sgu da for dumme hvis i bare med 1 eneste ord prøver at forsvare den lorte hund. Hvis i virkelig syntes den fortjener at blive forsvaret. fortjener i ikke at eje dyr. I er simpelthen for syge i hovedet herinde, hvad fanden tænker i på hjerneløse kyllinger. Jeg føler for de dyr der er i jeres forvaring. det er så synd for dem at have ejere som jer. totalt spild af verdens befolkning.

hunde skal udryddes , lorte kræ..
Tænk jeg synes ikke du kan tillade dig at skrive sådan til os andre herinde.
Ann Hillerslev.

Avataren1

Citat fra: FerretParadise Dato 21. December 2010, kl. 16:53
Citat fra: Avataren1 Dato 21. December 2010, kl. 16:43
Alle jer hunde elskere. I er kraftedme ligeså dumme som det møgdyr af en hund. Hunde burde ikke eksistere. de er det værste afskum af et dyr overhovedet kan være. Den hund som aflivede karma. skal brændes og tortureres inden den skal dø. ejeren fotjener samme behandling siden han bare smed karma i skraldespanden. I er sgu da for dumme hvis i bare med 1 eneste ord prøver at forsvare den lorte hund. Hvis i virkelig syntes den fortjener at blive forsvaret. fortjener i ikke at eje dyr. I er simpelthen for syge i hovedet herinde, hvad fanden tænker i på hjerneløse kyllinger. Jeg føler for de dyr der er i jeres forvaring. det er så synd for dem at have ejere som jer. totalt spild af verdens befolkning.

hunde skal udryddes , lorte kræ..
Tænk jeg synes ikke du kan tillade dig at skrive sådan til os andre herinde.

tænk det gjorde jeg nu engang alligevel.

Lena og Peter

Citat fra: FerretParadise Dato 21. December 2010, kl. 16:53
Tænk jeg synes ikke du kan tillade dig at skrive sådan til os andre herinde.

Jeg kan kun give dig ret... Men tro nu at vedkommende er uden for terapeutisk rækkevidde, så det hjælper nok ikke noget at skrive til vedkommende.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Avataren1 Dato 21. December 2010, kl. 16:43
Alle jer hunde elskere. I er kraftedme ligeså dumme som det møgdyr af en hund. Hunde burde ikke eksistere. de er det værste afskum af et dyr overhovedet kan være. Den hund som aflivede karma. skal brændes og tortureres inden den skal dø. ejeren fotjener samme behandling siden han bare smed karma i skraldespanden. I er sgu da for dumme hvis i bare med 1 eneste ord prøver at forsvare den lorte hund. Hvis i virkelig syntes den fortjener at blive forsvaret. fortjener i ikke at eje dyr. I er simpelthen for syge i hovedet herinde, hvad fanden tænker i på hjerneløse kyllinger. Jeg føler for de dyr der er i jeres forvaring. det er så synd for dem at have ejere som jer. totalt spild af verdens befolkning.

hunde skal udryddes , lorte kræ..

What!?
Hvad fanden sker der for dig... Er du blevet skambidt af en hund som lille eller hvorfor fanden har du så ondt i livet over hunde?!

Jeg er sku både en hundeelsker og ILDERELSKER! Men man må sku se realiteterne i øjnene...

Man kan vel kalde dig hunderacist så.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: ilderbanden Dato 21. December 2010, kl. 17:08
Citat fra: FerretParadise Dato 21. December 2010, kl. 16:53
Tænk jeg synes ikke du kan tillade dig at skrive sådan til os andre herinde.

Jeg kan kun give dig ret... Men tro nu at vedkommende er uden for terapeutisk rækkevidde, så det hjælper nok ikke noget at skrive til vedkommende.

Ja og så er han sjovt nok hvalpekøber hos vivian og har søster til Karma så måske den også ligger lidt der...