Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

ilder fundet i silkeborg. med halsbånd

Startet af mo-cheri, 1. Maj 2011, kl. 21:36

Dyrenørden

Eliza: Ja så beholder jeg den hvis den kan enes med Paya. Men håber da ejer dukker op ville helst vente med ilder nr. 2 til efter sommerferien. Men vil ikke kunne bære at den skulle være ved mig og så ud i endnu et nyt hjem så det bedre den bare bliver ved mig

lille_thor

Hvis ejeren ikke dukker op kender jeg også en der gerne ville have den :)
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Dyrenørden

Hehe. Så ved jeg det hvis jeg nu ikke vil beholde hende af en eller anden årsag :)

Dyrenørden

God Nyhed! Hende som havde fundet ilderen var dyrepasser og arbejder på et eller andet hobby landbrug/besøgslandbrug hun har taget ilderen med derud og den vil nu komme til at fungere som klappe dyr for børn og de ville finde en makker til hende hvis ikke ejer dukker op :) Hun går i en stor voliere og hygger sig :)

cibatuchsi

klappedyr for børn??
håber da de ved hvad det er for et dyr de har med at gøre.
For det er ikke ligefrem et dyr der vil finde sig i en masse børnefingre foran ansigtet.
Og selvom man er dyrepasser behøver man ikk vide en dyt om ilderen, desværre.

men håber de ved hva de gør :)

Dyrenørden

Hun lød som on hun havde forstand på ildere. Jeg tror på hun er i gode hænder :)

Eliza

Jeg synes også det lyder meget usandsynligt at det er godt for ilderen. Tog hun den så med hjem hver dag så den får selskab og bliver aktiveret? Det er nok langt de færreste ildere der vil finde sig i at blive klappet af en masse børn og hvor godt kender hun egentlig ilderen. Jeg tænker også at det nok ikke er det letteste at finde en anden der også vil finde sig i en masse børn..

Desværre synes jeg der er en tildens til at mange der er uddannede som dyrepasser mener at de har forstand på ildere, men det plejer ikke altid være sandt og hvorfor skulle de også det, ildere er jo ikke ligefrem en del af uddannelsen.
Jeg ved selvfølgelig ikke noget om hende her, kan kun gætte ud fra de ting der er oplyst indtil nu.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Nej ilderen skulle bo i en kæmpe voliere ude på den gård. Ved ikke hvor meget den bliver klappet for det går jo nok galt på et tidspunkt. Der er jo nok en masse formidling. Jeg kan ikke gøre mere men ejeren kan jo stadig nå at dukke op. Hun sagde den var rigtig sød og kæle og så havde den jo halsbånd på så den må være savnet

Eliza

Synes det er synd den skal sidde alene i et bur, for det lyder til den har været vandt til at få en masse opmærksomhed.. håber ejeren bliver fundet..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Eliza: Ja det er lidt synd men de finder en makker til hende hvis ejer ikke dukker op :)

Bawa

Citat fra: Eliza Dato 10. Maj 2011, kl. 21:16
Jeg synes også det lyder meget usandsynligt at det er godt for ilderen. Tog hun den så med hjem hver dag så den får selskab og bliver aktiveret? Det er nok langt de færreste ildere der vil finde sig i at blive klappet af en masse børn og hvor godt kender hun egentlig ilderen. Jeg tænker også at det nok ikke er det letteste at finde en anden der også vil finde sig i en masse børn..

Desværre synes jeg der er en tildens til at mange der er uddannede som dyrepasser mener at de har forstand på ildere, men det plejer ikke altid være sandt og hvorfor skulle de også det, ildere er jo ikke ligefrem en del af uddannelsen.
Jeg ved selvfølgelig ikke noget om hende her, kan kun gætte ud fra de ting der er oplyst indtil nu.
Hvis hun har taget dyrepasser uddannelsen i Kolding så har de altså ildere på skolen.
Ja, jeg ved godt det måske er off topic, men ville bare lige sige det :)

Sølvsten

Alt andet lige er det da bedre at den er i et stort voliere end i et lille bur.

Jeg synes det er fint det du har gjort dyrenørd.

Dyrenørden

Bawa: jeg har lige afsluttet mit 4 hovedforløb dernede og i alle de gange jeg har været på skole dernede har der ikke været nogen ildere og jeg har ingen undervisning fået om ildere

Bawa

Citat fra: Dyrenørden Dato 11. Maj 2011, kl. 14:49
Bawa: jeg har lige afsluttet mit 4 hovedforløb dernede og i alle de gange jeg har været på skole dernede har der ikke været nogen ildere og jeg har ingen undervisning fået om ildere
Det var da underligt, for min bedste veninde gik på skolen dernede sidste år (eller er det to år siden?) - og der havde de altså ildere.
Men det er jo også lige meget, da det ikke er det denne her diskussion omhandler :)

Dyrenørden

Bawa: Nej det er det ikke men hun må have taget fejl for min kæreste har arbejdet der inde for samme tidsrum og der har ikke været ildere. Kan hun have taget fejl af surikaterne?