Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dejlige fritte hunner søger nyt hjem

Startet af luluengbo, 4. Juli 2011, kl. 11:34

luluengbo

Vi står og søger et nyt blivende hjem til vores 2 fritte hunner. Vi blev forældre til en lille pige i februar, og nu er tiden der desværre ikke til dem længere.
Vi har virkelig overvejet alle muligheder for at kunne beholde dem, da de er super dejlige og skønne, men for deres skyld er vi nu nået til den konklusion at de vil kunne få det bedre hos en anden der har tiden til dem. Noget andet er de skræk historier man hører om fritter der bider børns fingre af!! Vi ville aldrig kunne tilgive os selv hvis der skete noget.

Det drejer sig om 2 steriliserede hunner, Ying og Yang. De er født d. 15 maj 2009.
Vi købte dem hos en dyrehandel, men de har aldrig fejlet noget, begge sunde og raske.
   
Ying: pastelfarvel og elsker at kravle rundt på os. Det bedste hun ved er at kravle rundt under et tæppe, eller op i buksebenet! Og så elsker hun bolde!! Hun er bakketrænet og bider aldrig (kun hvis man leger vildt med hende)
    Yang: mørk og fræk! Hun har krudt i rumpen og båtter meget. Hun elsker at have en bamse hun kan "tage livet af", og slæbe under sofaen. Hun er ligeledes bakketrænet men kan godt bide i leg.

se billeder på: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.108061787727.95452.565832727

De er begge et par krudtugler og det er simpelthen så synd de ikke får den motion og leg de har brug for.
De har fået fritte foder hele deres liv, Selective (mener jeg der hedder) og så killingefoder fra Royal canin. De er ikke meget for råt kød, men vil gerne have rejer.

Vi sælger dem kun samlet, og kun til blivende hjem. Vi vil gerne lave en kontrakt så vi er sikre på de ikke bliver solgt videre eller skilt ad. Hvis den rigtige person dukker op, er det ikke prisen der er afgørende, men bare de får det godt. De sælges med bur og lidt legetøj.

Vi kommer nok til at stortude den dag de bliver hentet  :'( , men vi må være ærlige og sige de kan få det bedre et andet sted.



Eliza

Ej sorry men håber virkelig ikke i troede på den historie der kørte om at en ilder havde bidt 7 fingre af et barn?? Den er så falsk som den overhovedet kan være og det er altså ikke noget en ilder normalt ville gøre (det er der jo så heller ikke nogen ilder der har gjort).

De kan selvfølgelig godt bide og jeg ville ikke sætte små børn og ildere sammen, men også lige så meget for ilderens skyld så den ikke kommer til skade pga et barn der ikke helt kan styre sine bevægelser endnu.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

luluengbo

Ved godt en fjer kan blive til 10 høns, men vi så et program i tv for ikke så længe siden med én der skulle have rekonstrueret sin næse efter den var blevet ædt af en tam fritte/ilder da hun var spæd. Så der er nogle sande historier, men det er ikke det der gjorde udslaget da vi blev enige om at skulle af med dem, det var at tiden ikke er til dem.

englefugl

det lyder som nogle dejlige ilder-piger :) håber at i finder et godt hjem til dem, og føler med jer ;) jeg ville rigtig gerne have taget imod dem, men jeg har desværre det antal ildere jeg må have. Ellers ville jeg rigtig gerne. hihi  :dans:

Eliza

Ej hvem siger den historie er sand?? jeg synes det lyder utrolig usandsynligt og i øvrigt må i da også kende jeres dyr og vide at de ikke er dræberdyr. Der er også historier om at de bider en i struben og suger blod. Eller de skulle blive blodtørstige hvis de fik det mindste stykke kød  :S En tam ilder der har mad og bliver passet ordentligt får jo intet ud af at spise næser eller fingre hos børn og så vil jeg tilføje hvad pokker er det for forældre der (hvis det var sandt) lader sådan noget ske. Vil mene at et barn skreg ved første bid, hvordan kan den så spise en hel næse? ej det er for langt ude..

Det er fint i har en masse grunde til at sælge jeres dyr, men det er bare lidt synd hvis i virkelig tror på sådan nogle historier.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Citatvi så et program i tv for ikke så længe siden med én der skulle have rekonstrueret sin næse efter den var blevet ædt af en tam fritte/ilder da hun var spæd.
Jeg så også det program og hun var seriøst skambidt i hele hovedet. Enten har det været en meget udsultet ilder som har været alene med hende meget længe inden forældrene reagerede, eller også er det noget andet der er sket.  ;) Personligt tror jeg ikke på at en ilder kan forårsage så stor skade, men jeg skal da være ærlig og indrømme at jeg ikke ved hvor stor skade en ilder kan gøre på en baby.

Jeg har selv to ildere og en baby (på 3 måneder) og nej de skal aldrig være sammen uden opsyn. Min ene ilder-pige har været henne og snuse til min baby og hun er seriøst ligeglad med hende, men den anden ilder vil jeg ikke turde lade komme tæt på min baby, for hun æder sgu en del gæster!  :S 

Men jeg kan godt forstå at i har svært ved at få tid til det hele og jeg håber at i finder et rigtig godt hjem til dem.

JonasLarsen

Hej! Er de solgt? Og hvad er jeres pris? Jeg kommer nemlig fra Odense, så der er jo lidt langt op til jer, så jeg ville høre jer ad, om i havde et tilbud? Jeg har tidligere haft en ilder som døde for en uge siden :-( så jeg vil super gerne have 2 ildere denne gang, da jeg var super glad for min gamle!

MVH Jonas Larsen

Anne

Jeg kan godt forstå at  man ikek kan få tid til både børn og ildere (selv om jeg ikke kunen se mig selv sælge mine). Men jeg synes da det er ekstremt trist at ilderejere tror på den slags. Selvfølgelig skal ildere ikke være alene med en baby, men det skal hunden eller katten heller ikke. Er man ansvarlige forældre så sker den slags altså ikke, og sker det, så er det forældrenes skyld, ikke ildernes.