Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Hvor lang tid før VIF??

Startet af katja74, 8. Februar 2012, kl. 10:24

katja74

Jeg har kun været på udstilling èn gang før... så er lige et pa ting, jeg er i tvivl om *s*

Hvor tæt på VIF skal jeg:

- fjerne tandsten ?
- klippe klør ?
- lægge tæpper ind, vasket uden duft ?
- evt. give dem et bad ?

Er der andre ting jeg skal tænke på ??

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Det der er vigtigt inden en udstilling er:

Sørge for at de er vaccineret i tide.

Tandsten har mine ikke, da mine får hele foderdyr, men ellers så fjern det ihvertfald et par dage inden udstillingen, da deres tandkød så ikke er rødt. Hvis nu du kommer til at ramme deres tandkød.
Kløerne klipper jeg ca 2 uger inden udstillingen.
Hvis du vasket deres tæpper med vaskemiddel uden duft, så kan de godt være helt rene.
Jeg ville ikke vaske dem, da det ikke er nødvendigt.

Og så vil jeg tjekke dem for øremider. Men det gør jeg også selvom jeg ikke skal på udstilling.
Ann Hillerslev.

katja74

Citat fra: FerretParadise Dato  8. Februar 2012, kl. 10:30
Det der er vigtigt inden en udstilling er:

Sørge for at de er vaccineret i tide.

Tandsten har mine ikke, da mine får hele foderdyr, men ellers så fjern det ihvertfald et par dage inden udstillingen, da deres tandkød så ikke er rødt. Hvis nu du kommer til at ramme deres tandkød.
Kløerne klipper jeg ca 2 uger inden udstillingen.
Hvis du vasket deres tæpper med vaskemiddel uden duft, så kan de godt være helt rene.
Jeg ville ikke vaske dem, da det ikke er nødvendigt.

Og så vil jeg tjekke dem for øremider. Men det gør jeg også selvom jeg ikke skal på udstilling.

TUSIND tak ;)

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

mette11

Jeg gør ikke en skid ved mine  :P :P :P Jeg pakker bare deres ting ned, smider dem i en kasse og tager deres papirer med og så er vi klar! Ej det passer ikke helt, for jeg renser deres ører dagen inden og på dagen tager jeg lige det sidste, hvis der er mere. Men jeg klipper ikke deres negle, jeg vasker dem ikke, jeg fjerner ikke tandsten (engang imellem får jeg Julia til at gøre det, men jeg tør ikke selv og de har stort set ikke noget). Jeg har overvejet at give dem pedicure, da de ofte har jord under neglene (de går ude det meste af dagen og graver osv.)

Som Ann siger er det vigtigste at sørge for at de er vaccineret korrekt og huske dokumentationen for dette  ;)

katja74

Dokumentation for vaccine, er vel bare deres sundheds bog eller papir fra dyrlægen??
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

mette11


A_M_T >Team Unique Ferrets<

Jeg bader ikke mine!
Klør klipper jeg godt ned 2 uger inden, så når mine nemlig at vokse en god længde der ikke ser for nyklippede ud!
Tandsten fjerner jeg en mdr. Inden! Nettop for af deres tandkød kan nå at blive pænt igen!
Så renser jeg øre grundigt en uge inden, overfladisk aftenen inden og på dagen!

katja74

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Og ja øremidder tjekker jeg generelt bare jævnligt!

katja74

Når I selv tjekker for ørermider... hvordan gør I så ?

Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

FerretParadise

Jeg har et mikroskop, så det er ikke så svært.  ;)
Ann Hillerslev.

katja74

Citat fra: FerretParadise Dato  8. Februar 2012, kl. 11:52
Jeg har et mikroskop, så det er ikke så svært.  ;)

har jeg også... et eller andet sted oppe på loftet ;)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

Jeg bruger ikke mikroskop mere, for man kan faktisk se miderne med det blotte øje som bittesmå hvile pletter der bevæger sig på vatpinden på ørevoksen. Desuden ser de pisse klamme ud i mikroskop så jeg er ved at dø af chock.

CMS

Jeg klipper neglene "til" uges tid inden udstilling og renser ører aftenen inden samt på dagen :)

Men pyyyh - skal vi allerede have en tråd om, hvad vi skal nå inden VIF :P :P
Mange hilsner Christina

katja74

Citat fra: Anne Dato  8. Februar 2012, kl. 12:24
Jeg bruger ikke mikroskop mere, for man kan faktisk se miderne med det blotte øje som bittesmå hvile pletter der bevæger sig på vatpinden på ørevoksen. Desuden ser de pisse klamme ud i mikroskop så jeg er ved at dø af chock.

He he..... jeg syntes de ser super fede alien agtige ud ;)  :lol:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos