Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ynglings farve?

Startet af ArtisticReality, 7. Februar 2013, kl. 02:34

ArtisticReality

 
Ynglings Farve!
Så, nu er klokken mange og jeg sidder igen og stener ilder-video'er på youtube. Så er det at man kommer til at tænke på en masse (eller sådan er det for mig), og jeg vil gerne spørge folk hvad jeres ynglings pelsfarve er, og hvorfor synes i at netop den pelsfarve er episk?

Jeg kan godt begynde; jeg er helt vild med Silver. Jeg synes der er noget virkeligt elegant over de grå sting i ilderens pels, blandet med det hvide, det for bare dyret til at se så rent ud, på en måde som slet ikke er til at beskrive. Den ligger jo på samme niveau - hvis ikke over -  katten i skønhed! I hvert fald i min fortolkning :P Men på samme tid kan jeg også rigtig godt lide pastel farven fordi jeg synes at den 'go easy on the eyes' - den giver et indtryk af mildhed føler jeg.

Hvad med jer andre?  :dans:
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Shamua

#1
Ja jeg er ret underlig hvad det angår! Min absolutte ynglings farve for en ilder er albino, MEN kun hvis den er angora!

Når jeg ser en albino angora jeg ikke har set før, så får jeg kuldegysninger og min mave vender sig 117 gange inden i. Jeg ELSKER albino angora og jeg tror helst seriøst aldrig at jeg vil kunne leve uden sådan en igen!

Hvis man så skal over i korthårs ildere så er jeg til meget mørk vildtfarvet med tydelig flot maske! Og meget mørk pastel igen med tydelig maske! Jeg bliver helt medtaget og kan slet ikke fjerne blikket fra disse når jeg ser dem. En sådan ilder med store mørke flotte øjne der bare lige stirrer på en er noget jeg synes er helt fantastisk!  :-$ ....

Vh. Marianne

Barky

På førstepladsen er den helt klare vinder alm. Pastel.

Derefter kommer, Silver m. Tomte, alm vildtfarvet, chokolade solid, albino og sort til sidst.

Jeg er ikke så meget til for lyse pasteller og vildtfarvede, og heller ikke til de mørke pasteller og vildtfarvede. Samt de spraglede aftegn, kun tomte på silvere.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

ArtisticReality

Shamua: hahah! Hvor sødt!  :fnis: !

Jeg synes personligt at Albino's lidt minder mig om ildernes vampyrer xD (Er helt vildt Anne Rice-fan, so thats a compliment).

Angora's er også bedårende, jeg kan slet ikke holde øjnene fra dem! Men jeg synes de fleste har noget med deres næser? Det ser en smule underligt ud, men hvad... like my nose is perfect, anyway. Jeg har dog ikke set en albino angora(udover dit display billede), er de ikke svære at få fat i egentlig?

Barky: Pasteller er altså også kønne! Specielt som korthårede synes jeg. Nu så jeg jo min opdrætters pastel pige, og hun var bare så karismatisk, det lyder lidt underligt, men hun havde noget specielt. Jeg tror dog at hun var en lys pastel, men jeg er ikke helt sikker.

Tomte? (Hva er det?)
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Shamua

Citat fra: ArtisticReality Dato  7. Februar 2013, kl. 03:03
Shamua: hahah! Hvor sødt!  :fnis: !

Jeg synes personligt at Albino's lidt minder mig om ildernes vampyrer xD (Er helt vildt Anne Rice-fan, so thats a compliment).

Angora's er også bedårende, jeg kan slet ikke holde øjnene fra dem! Men jeg synes de fleste har noget med deres næser? Det ser en smule underligt ud, men hvad... like my nose is perfect, anyway. Jeg har dog ikke set en albino angora(udover dit display billede), er de ikke svære at få fat i egentlig?

Tomte? (Hva er det?)

Typisk for angoraen er at de har næsefold. Sjældent er de alvorlige, andre har pæne folder, nogle har ganske lidt og så er der de som har helt normale næser :)

Tomte er hvis ilderen har et hvid hagesmæk samt hvide poter :) (hagesmæk er stor plet på hals/bryst)

Vh. Marianne

ArtisticReality

Ahhh, nice. Det vidste jeg ikke.  :-$

Hedder de pletter som ildere har på næsen noget bestemt? ( nu jeg kom i tanke om det)
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Shamua

Ikke lige hvad jeg kender til af :P

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

Jeg kan ikke stå for de mørke pasteller og det vil altid være min yndlingsfarve.

Jeg synes silvere er smukke -og sært nok er de de eneste jeg kan lide i angora udgaven -desværre synes jeg ikke der er nogen silvere der lever op til den avlsetik jeg gerne ser bag min hvalp -og jeg vil derfor aldrig købe en. De er simpelthen bare ikke sunde nok.

Heldigvis er en smuk mørk vildtfarvet også en af mine favoritter.

Dyrenørden

Jeg elsker korthårs albinoer, og vildtfarvet i alle nuancer dog er jeg vild med en hel lys med meget mørk maske! Ligesom min Paya pige <3 som også er min første ilder

mette11

Jeg synes pasteller er så flotte - især dem med tydelig maske  <3 Vildtfarvede er også en favorit. Chokolade er jeg klart også til  - og sorte er jo også smukke  <3 DEW må jeg indrømme at jeg også finder rigtig flotte. Aftegn i div. afskygninger synes jeg også om ud fra et skønhedsmæssigt synspunkt. Jeg er så begyndt også at kunne se det smukke i albinoer - jeg har aldrig været glad for dem, men er nu begyndt at synes om dem også!

katjap

Vil lige hurtigt svare på det med pletter på næsen. Det du tænker på er nok pigment pletter. Nogle ildere har ikke helt lys eller helt mørk næse, så er den dækket i større eller mindre grad af pigment. Nogle ildere mister noget pigment i næsen når de bliver ældre og den ser derfor mere plettet ud.

Min favorit farve må være chokolade i angora udgaven. Jeg har en svaghed for angora så næsten elle farver er total lækre i mine øjne bare de er angora. Men chokolade eller mørk pastel er nok den jeg smelter mest over :)

FerretParadise

Min yndlingsfarve er:

Mørk vildtfarvet.
Men ud over den skal være mørk, så skal snuden være helt mørk, masken skal være tydelig, ilderen skal være vildttypet, altså smukt muskuløs, og jeg elsker store smukke hybrid øjne.

Dog vil jeg sige, at hvis jeg en dag skal købe en ilder som ikke skal bruges i avl, så vil jeg have en mørk pastel angora.  ;)
Ann Hillerslev.

lille_jill

Mørk pastel! Glæder mig så meget til sommer, når kræene får en mørkere farve og lidt maske :)

PiaLyng

Åhh synes det et svært spørgsmål :/..

For jeg synes alle farverne er ret fine :$..

CMS

ALBINO <3 - og alm - mørk pastel samt de mørke vildtfarvede er klart også højt på listen :)
Mange hilsner Christina