Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

fritter på badeværelset

Startet af naja6400, 12. Maj 2009, kl. 15:17

naja6400

hej.
nu er jeg flyttet og mine to drenge er kommet på plads, de er nu ude på badeværelset ca 4,2kvm.
har bare lige nogle spørgsmål..  ;)
Kan de gå 1-2 dage derude med mad og vand selvf. da jeg skal på en vigtig tur.. og ikke kan få den passet??

nu anbragte jeg dem netop på badeværelset fordi de rusker tremmer heeelt vildt om natten, det hjalp da også,
bortset fra nu graver de under døren og bider i den så snart de vågner (kl 02 - 05 ) om morgenen og da jeg både har arb,
naboer og udd.. er det ikke sååå fedt at være vågen største del af natten  :S

Nogle råd ???

Namilla

Badeværelset er som regel et okay sted for ildere at være, men der er nogle ting du skal være opmærksom på:
Risten i gulvet, hvis ikke den er skruet fast, så kan de få den op, og smutte ned i afløbet...
Toilettet: Ildere kan godt åbne låget, så en børnesikring er en rigtig god ide!...der er også ildere der er forsvundet i afløbet af den vej...
Toiletbørste: Ildere er nogle svin, og synes som regel at en toiletbørste er guf...men de kan blive rigtig rigtig syge af det, så husk at fjerne den helt (altså uden for rummet)...
Rengøringsmiddel, shampoo osv: Skal også udenfor rummet... ildere kan i nogle tilfælde kravle op på toilettet og derfra hoppe videre til vasken (hvis de kan nå den)...

Specielt når du skal være væk i længere tid, så er det meget vigtigt at du sikrer rummet på alle måder...

Hvis du tager afsted den ene dag, og kommer hjem dagen efter, så ville jeg godt mene de kunne være alene, men hvis de skal have et helt døgn alene, så ville jeg synes at du skulle få nogen til at komme og kigge til dem... ildere er ikke gode til at spare på maden, så hvis de bare får en stor madskål, så kan det sagtens være spist dagen efter, og så kommer de til at sulte i et døgn... og hvad hvis de vælter vandskålen?
Det behøver jo ikke være flere timer, men bare der lige kommer en og tjekker at de har mad og vand, og at der ikke er sket dem noget...

naja6400

Citat fra: Namilla Dato 12. Maj 2009, kl. 15:47
Badeværelset er som regel et okay sted for ildere at være, men der er nogle ting du skal være opmærksom på:
Risten i gulvet, hvis ikke den er skruet fast, så kan de få den op, og smutte ned i afløbet...
Toilettet: Ildere kan godt åbne låget, så en børnesikring er en rigtig god ide!...der er også ildere der er forsvundet i afløbet af den vej...
Toiletbørste: Ildere er nogle svin, og synes som regel at en toiletbørste er guf...men de kan blive rigtig rigtig syge af det, så husk at fjerne den helt (altså uden for rummet)...
Rengøringsmiddel, shampoo osv: Skal også udenfor rummet... ildere kan i nogle tilfælde kravle op på toilettet og derfra hoppe videre til vasken (hvis de kan nå den)...

Specielt når du skal være væk i længere tid, så er det meget vigtigt at du sikrer rummet på alle måder...

Hvis du tager afsted den ene dag, og kommer hjem dagen efter, så ville jeg godt mene de kunne være alene, men hvis de skal have et helt døgn alene, så ville jeg synes at du skulle få nogen til at komme og kigge til dem... ildere er ikke gode til at spare på maden, så hvis de bare får en stor madskål, så kan det sagtens være spist dagen efter, og så kommer de til at sulte i et døgn... og hvad hvis de vælter vandskålen?
Det behøver jo ikke være flere timer, men bare der lige kommer en og tjekker at de har mad og vand, og at der ikke er sket dem noget...

det hele er sikret  ;) har trykket badeforheng op, sat deres bur oven på risten (bur hvor der er 3 madskåle 2 1l. drikkedunke) det står bare åbent så de kan frit gå ind og ud, der er bakken, som de ikke bruger fligtigt  :fnis:
wc børsten er fjernet samt alle andre produkter, så har de tæpper kattetræ og lidt legetøj der.. og toilettet er sikret med gaffa tape  :lol: det er bare mere om de kommer til at kede sig for meget, eller betyder det ikke så meget når de er to?

og hvad tror i man kan gøre ved krasen og biden i døren ?? det larmer ekstremt meget ...  :@

naja6400

Plus jeg enda låser deres dør når jeg går .. man ved aldrig med de dyr  :fnis:

lille_jill

Søger du for at køre dem døde nok i løbet af dagen?

naja6400

ja det tror jeg da , tager demtitmed ud i skoven og går en lang tur og når vi er hjemme leger jeg med dem, nå de ikke leger med hinanden  ;) det går det meste af tiden med ...

ludvig

jeg har også problemer med at mine kradser på døren om natten...desværre kan min ene klemme sig ud mellem tremmerne i deres bur, så de bor midlertidigt i gangen, hvor de midt om natten kan begynde at kradse noget så voldsomt...og så kan de være nok så trætte når de bliver lukket derud, plejer ikke at betyde noget...er bare mega irriterende når man skal tidligt op.

EANCAI

pas på med risten de kan åbne den og kravle derned, min den største har forsøgt mange gange. Og min kratter også vildt på døren hvis man er i bad, han er nemlig rigtig opmærksomheds krævene! :)

tzari

Mine går også helt amok med risten har løst det med snavsetøjs kurven oven på er den halvt fyldt kan de ikke rykke den :fnis: Prøv at lade ham ham komme med i bad mine tøser elsker at komme med(men huske INGEN sæbe kun vandet)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Puha.. Synes du skal være lidt forsigtig, hvis du tager ham med i bad.. Jeg synes nemlig selv det kunne være mega hyggeligt at Dobby lige kom med i bad og plaskede med vand, men det resulterede i en helt vildt ophidset/legesyg ilder og en yderst skambidt og blodig fod...! :fnis: Han kulle slet ikke styre sig, da jeg tændte for vandet, det var skide sjovt lige indtil han gik amok på min fod...! :X
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

tzari

 :lol: :fnis: :lol: :lol: Ok så gør det med andre end DOBBBY :P HEY han hyggede sig da gjorde han ikke  :dans:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Citat fra: tzari Dato  9. Juli 2009, kl. 22:58
:lol: :fnis: :lol: :lol: Ok så gør det med andre end DOBBBY :P HEY han hyggede sig da gjorde han ikke  :dans:

Jo han ELSKEDE det helt vildt, og vil meget gerne med i bad igen.. :lol: Men det er lidt sjovt, for han er ellers bange for vand, når det er i en balje ect. >:|
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

tzari

MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Peewit

Citat fra: tzari Dato  9. Juli 2009, kl. 23:02
Jeg ser ikke problemet  :P :fnis:  :S

Nej det er også bare mig der er pivet...! Hvem har dog også brug for at kunne gå..! :S
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Julie Stuhr

Chester har en forkærlighed for våde knæ  :fnis: