Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Mink søger kærligt hjem

Startet af Pythia, 5. November 2010, kl. 23:15

jean08

Har prøvet at søge efter de der regler, men kan intet finde om det.

Eliza

Den skal jo have mulighed for at bade/svømme og det er nok ikke super let at i en lejlighed  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Stephanie


Pythia

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad kravene er, men han skal i hvert fald have mulighed for at svømme, og adgang til frisk mad/vand, og jeg mener også at han skal aktiveres dagligt. Hvis der er nogle der har mod på at tilbyde ham det, så vil jeg være glad. Alternativt må vi indlevere ham til dyrenes beskyttelse til aflivning :-( Men det er selvfølgelig bedre for ham end et dårligt liv :-(

SilverDragon

prøv evt. at kontakte nogle zoologiske have eller andet som har mink, hvis der ikke er nogle der melder sig

Mewz

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Søger ilder (Blaster)

Som det står i bekendtgørelsen er mink ikke omfattet af lov om hold af særlige dyr. :)

Stephanie

Citat fra: SaraAnsbjerg Dato  9. November 2010, kl. 06:33
Som det står i bekendtgørelsen er mink ikke omfattet af lov om hold af særlige dyr. :)

Nej, men den er omfattet af særligt hold (bilag 2)

Mewz

#23
Citat fra: SaraAnsbjerg Dato  9. November 2010, kl. 06:33
Som det står i bekendtgørelsen er mink ikke omfattet af lov om hold af særlige dyr. :)

Som Stephanie siger, ombefattes de af Bilag 2.

"Dyrearter, som det er tilladt at holde under de i bekendtgørelsen nævnte betingelser (dyrearter, som kan skabe frygt eller er vanskelige at holde på en dyreværnsmæssigt forsvarlig måde) - ikke udtømmende"
Rovdyr:
Næsebjørne ( Nasua spp.), vaskebjørne ( Procyon spp.) og mårhunde ( Nyctereutes procyonides ), ørkenræv ( Fennecus zerda ), genette ( Genetta genetta ) og domesticerede former af mink ( Mustela vison ).


Som det fremgår af bekendtgørelsen;
§ 8. Dyreanlæg skal i størrelse og indretning tilgodese dyrenes behov for bevægelse og naturlig udfoldelse.

§ 10. Holdes dyr i udendørs dyreanlæg, skal dyrene have adgang til læskure eller bygninger, hvor alle dyr samtidig kan søge hvile.

Stk. 2. I udendørs anlæg, der er placeret direkte på jorden, skal jordbunden være drænet, så den ikke bliver mudret i hele sin udstrækning under normale vejrforhold.

Stk. 3. Indeholder udendørs dyreanlæg gravende dyr, skal hele anlægget have et nedgravet net eller på anden måde være sikret, så dyrene ikke kan grave sig ud.

Stk. 4. Adgang til udendørs volierer skal ske gennem sluse eller andet rum.

§ 11. Elektriske installationer i dyreanlæg skal være afskærmet eller placeret således, at de er utilgængelige for dyrene.

§ 12. Dyreanlæg skal være indrettet således, at hvert dyr har mulighed for en uforstyrret og naturlig indtagelse af foder og frisk vand.

§ 13. Klimaet i et dyreanlæg skal være tilpasset den enkelte dyrearts behov. Ventilation i dyreanlæg skal være tilstrækkelig og må ikke medføre unødig træk.

---

Naturlige udfoldelser og behov må vel blandt andet dække over mulighed for udendørs ophold, med samt adgang til vand.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Oy

Kan mink egentlig sammen med ildere? Sindssyg smuk mink!

Oy

Og ville muligvis godt have mulighed for at tilbyde den hjem, hvor den kunne komme både udendørs og indendørs. Har ikke lige et svømmekar, men det kan jo etableres. Men går an på hvordan de fungér med ildere - Og skal også lige overveje det ordentlig først selvf. =)

Anne

jeg ved i hvert fald at nogle nordmænd har haft ildere og mink sammen

KariN

Citat fra: Oy Dato 19. November 2010, kl. 19:18
Kan mink egentlig sammen med ildere? Sindssyg smuk mink!

Om de kan sammen tør jeg ikke svare på, da jeg ikke aner det,

Men jeg ville være ret påpasselig med det, er ret sikker på at en mink der bliver gal, kan gøre en del skade på en ilder
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

englefugl

Vi har mulighed for at give ham et hjem hvis OY ikke vil have ham og hvis der ikke er andre muligheder :) så sig endelig til hvis der ikke er andre muligheder for ham, for så vil vi meget gerne tage imod ham :D sådan et smukt dyr ville være synd at aflive  <3

Barky

Citat fra: KariN Dato 19. November 2010, kl. 21:27
Citat fra: Oy Dato 19. November 2010, kl. 19:18
Kan mink egentlig sammen med ildere? Sindssyg smuk mink!

Om de kan sammen tør jeg ikke svare på, da jeg ikke aner det,

Men jeg ville være ret påpasselig med det, er ret sikker på at en mink der bliver gal, kan gøre en del skade på en ilder

Det er 50/50 om de kan gå med ildere. Ingela og Chris fra Norge havde en smuk hunmink Lilo boende med en pastel tæve, som mente at hun var minkens mor. Det fandt Lilo sig gladeligt i så vidt jeg kan huske.
Men det kan også gå den anden vej. Det er jo dyr. Der er ingen garantier.
Bla bla bla.... Hilsen Julia