Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Manse og Nessie søger nyt hjem

Startet af Rillopigen, 23. November 2010, kl. 23:53

Rillopigen

Vores kære fritter Manse og Nessie bliver desværre nødt til at finde et nyt hjem.
Vi har tidligere haft dem oprettet herinde for at finde nyt hjem, men der kom nogle ting i vejen..
Anyways, så søger vi altså nu et nyt hjem til dem..

De er omkring 1½ år og er begge neutraliserede og blev vaccineret for 2 måneder siden, med Febrivac.
Vi har et Ferplast furet XL bur som evt. kan følge med, ellers skal det alligevel sælges, dog er det kun de 2 plader som originalt hører til som er med, da vi ikke har resten.

Vi søger en erfaren fritte ejer da de virkelig trænger til en der kan vise dem hvem der bestemmer. Vi fik dem som hvalpe mens jeg var gravid, og jeg var derfor lidt tilbageholden da jeg var nervøs for a blive bidt hvis der nu skulle ske mig noget, af hensyn til mit barn. Og på det seneste har vi altså ikke rigtig haft tiden til dem..
De er kærlige og elsker at give et møs og lege, men kan altså godt finde på at nappe, primært i leg.

Manse er ikke særlig god til det med bakken, han gør det for det meste når vi er tilstede, men når vi ikke er der gør han det ved siden af når han kan se sit snit til det. Da vi som sagt ikke har haft så meget tid til dem på det seneste har vi derfor ikke fået stillet ham på bakken, men af tidligere erfaring ved vi at han sagtens kan lære det med tålmodighed. Nessie går altid på bakken, lige meget om det er inde i buret eller udenfor buret.

Vi har ofte gået tur med dem i sele, så der hører også seler med til dem, og en neglesaks hvis den ønskes med.

Manse:

Han er et kærligt "dumt" dyr som virkelig er mors basse :P Han elsker at drille, og alt man kan komme ind i og få fat på det er ikke i fred for Manse.. Manse elsker at gå tur, og sne og alt skal bare undersøges..
Han vejer lige omkring 1500g, og har den kæreste lyserøde næse.

Nessie:

Nessie er den lidt mere kloge af de to. Hun er den som finder ud af at åbne buret så man er nødt til at sætte hængelåse på :P Hun er en bestemt lille dame som helst ikke gider kulde.. Hun gider ikke lange ture, er langsom til at komme ud af døren, men kan tilgengæld finde hjem i top hastighed..
Nessie vejer omkring 1 kg

De er uden stamtavle så vidt vi ved, og vi ved heller ikke med forældrene, men dette kan undersøges hvis det ønskes da avler er en af vore venner.
Er fra privat avl.

Da de er søskende og altid har været sammen skal det forblive sådan..

Mvh. Marie og Mads

Eftersom billederne var lidt for store er der her link til FB galleri:
http://www.facebook.com/album.php?aid=13294&id=710594386&l=052fab1ac1