Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Faurholts Zamira, efter Lærke og Atlas

Startet af Line, 16. Marts 2010, kl. 21:09

KariN

Citat fra: Line Dato 16. Marts 2010, kl. 23:43
Det er bare så sødt af dig karina.. Mange tak.. Skal nok sige til hvis jeg får brug for en snak en dag - det e rjo ikke ligefrem nemt

Nej det er det bestemt ikke, specielt ikke når hun ikke er ældre end hun er, men ja du siger bare til :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Julie

Det er jeg godt nok ked af at høre. Jeg håber du har hende i mange år endnu

Sølvsten

Åh for pokker Line, sikke noget værre møg. Jeg håber det bedste for Zamira og dig.

Det med at du ikke vil lægge billeder ud af hende fordi du er bange for reaktioner fra folk skal du glemme. Du har gjort så meget for hende for at hun skal tage på i vægt.

Masser af tanker fra mig!

Julbert

Ej puha, det lyder godt nok ikke sjovt.. Som alle andre, så håber jeg selvfølgelig også du får lov at beholde hende lang tid endnu, og at den lille pige også har det godt så længe hun er her.
Vil krydse fingre for jer... det er bestemt ikke en rar situation at stå i, for nogen af jer.
Og ja, det med billeder hvor hun måske ser tynd ud, læg dem ud hvis du gerne vil - der er jo en god grund til hun ser ud som hun gør og du har gjort alt hvad du kunne for at hjælpe, så sådan er det jo bare.

Kærlige båt her fra!

AlisVolatPropiis

Kæreste sødeste Line...
Jeg kan virkelig slet ikke beskrive hvor ondt det gjorde mig da jeg læste det, og selv nu ved jeg bare ikke hvad jeg skal sige eller skrive...jeg føler mig magtesløs for i virkeligheden ville jeg bare gerne kunne fjerne den sygdom :(
Jeg håber som alle andre at Zamira kommer til at leve længe endnu..og mine tanker er hos jer begge

Line

I er bare så søde alle sammen... Det er så dejligt at få lidt opbakning nu hvor det er så hårdt.

jeg har i dag talt frem og tilbage med både KVL, Lone og Pernille. Pernille har sagt at hun godt vil finde ud af noget erstatning til mig, og så er det blevet besluttet at alt fra Zamiras linie bliver lukket, da hun ikke er den første der rammes i så tidlig en alder. Jeg er rigtig glad for Pernilles beslutning, da det betyder at der ikke kommer til at sidde andre ude i verden i den svære position jeg er i nu.

Anne

Det synes jeg også lyder rigtigt fornuftigt af Pernille! Det er dejligt at hun tager sit ansvar seriøst :)

mette11

Hvor er det bare rædsomt...så unge dyr skal sgu ikke være syge... :( :( Har desværre også selv prøvet det og det er virkelig ikke sjovt...det er aldrig sjovt når ens dyr er syge, men det er ekstra svært når der er tale om unge dyr...
Føler virkelig med dig og ville ønske at der var noget jeg/vi kunne gøre...

lussingen

Stakkels dig og Zamira!!! Jeg håber I får mange gode stunder sammen fremover. Du har i hvert fald gjort alt hvad du kunne for at finde ud af hvad din pige fejlede. Jeg bliver ligeså ked af det som de andre over, at vi stadig oplever at vores dyr bliver syge i så tidlig en alder. Forbandede kræft :(
Vores tanker er hos dig og din pige <3
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Anne

Ej og så har jeg slet ikke skrevet at jeg føler rigtigt meget med dig Line! Vi snakkede på msn, så derfor havde jeg slet ikke overvejet at det ikke stod i tråden. Men jeg er selvfølgeliug frygtelig ked af det på dine vegne, og jeg ved hvor meget du har gjort og fortsat gør for Zamira. Du skal ikke være bange for at lægge billeder ud, du har jo bestemt dit på det rene.

Line

Ja, det er rart at Pernille hun har taget det til sig. Talte med Lone om lige præcis dette, og hun ringede så og snakkede med hende om det. Lone har bare været der for mig og i sær Zamira hele vejen igennem, og ud over jeres støtte har det været virkelig dejligt at hun har hjulpet mig så meget. Jeg er super glad for at have hende som dyrlæge.

Jeg synes bare det er så virkelig kedeligt som noget kan være at det her ligger i en ellers bred linie. Nogle af dyrene er der jo blevet lavet mange kuld på. Men selvom det jo går ud over Zamira lige nu, så må og kan jeg kun håbe på for andre der er beslægtede at det har været sammensætningen af de to dyr der har været dårlig. Synes det er så tarveligt at man ikke engang kan vide sig sikker når man bruger mange penge på et dyr med stamtavle. :( Men må da sige at det er dejligt at Pernille vil give mig pengene tilbage. Hun har endda tilbudt mig en anden hvalp, hvis jeg skulle få lyst til det.

Line

Ihh, nu må i altså lige hjælpe mig...
Jeg talte med opdrætter i dag, og hun sagde at når man parrede to dyr sammen så var det altid tævens gener der slog igennem. Derfor ville det altid være tæven man skulle se på hvis man fx. ønskede en speciel farve eller temperament, og det er derfor ifl. opdrætter sten sikkert at at det her kom fra moren... Men det har jeg aldrig hørt om? Kan der på nogen mulig måde være hold i dette på den ene eller anden måde?  :S

Anne

#27
Det har jeg godt nok aldrig hørt! Jeg ville ret sikkert mene at BÅDE hannens og tævens gener spiller lige meget ind. Klart der er nogle defekter der kan sidde på et X eller Y kromosom, men det er jo noget helt andet. Nu er jeg jo så ikke ekspert, men det lyder mærkeligt.

Hvis det kun var tævens gener der gik videre, så kunne man jo bare tage hvilken som helst han, for så ville det jo være ligemegte, og så ville man få små kloner af tæven...

Cille

Line du ved hvad jeg føler om det her og vi har jo snakket sammen om det...det er så trist og Zamira er jo min lille darling også...så det bare øvvv

Til det du spørger om kan jeg kun sige.....Øhhh nå.
Ja så har jeg da lært noget nyt :fnis:
Damn jeg så har snittet en krypto han når hans gener ikke går vidre :S

Tror det må være fejludmelding for det er da noget værre sludder.
I nogen tilfælde kan et dyr dominere gener,men det ikke køn bestemt,men selve gen-massen.
Skulle det være tæven,så vil jeg godt vide hvorfor Malvia der var standard med hybrid i,lavede pastel hvalpe sidste år(farmand var pastel) :S

Så nej.... det er et miks af gener fra begge og indimellem styrer en af dem mere end den anden

Line

Jeg mente heller ikke at jeg havde hørt noget sådan før... Men man kan jo aldrig vide sig sikker på hvad de kloge finder på af ting og sager :P
Men må da håbe at det er Lærkes gener der så har tricket det, for Atlas har jo unævneligt lavet noget flere kuld end hun har...
Jeg synes efterhånden at jeg har fået proppet så meget information ind i hovedet de sidste 2 dage at jeg snart ikke kan finde hovede og hale i hvad der er blevet sagt af hvem, hvornår og i hvilken sammenhæng. Tror lige jeg skal have totalt styr på hvad der sker i forhold til linien, for den er jo spredt ud hos forskellige... Men det må opdrætter jo vide..