Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Faurholts Zamira, efter Lærke og Atlas

Startet af Line, 16. Marts 2010, kl. 21:09

Starshineferrets

HUH? Hmm, nej det där stämmer verkligen inte, med hänsyn till sjukdomar, så är det självklart båda föräldrarnas gener som spelar in, och avgör resultate. Bär te.x båda två ett recessivt anlag för en viss sjukdom, så riskerar tex 50 % av kullen att drabbas utav det här. Sedan finns det dem sjukdomarna som är polygenetiska, och styrs av fler än en gen, dem som är könsbundna och då sitter på X- kromosomen vilket innebär att hanar har större risk att utveckla defekten om det rör sig om ett recessivt anlag, eftersom de bara behöver ha en utav de recessiva generna, medans honorna fortfarande behöver ha två.

Katrine

Jeg troede faktisk at linien var lukket, da deres kuld bror jo var kryptokid?
Så troede jeg da man lukket linien? - Men kan godt være at jeg har misforstået noget
Ildere: Loppen & Bamse

Anne

Katrine: det der der desværre ingen love om, men du har da ret, der burde den nok have været lukket.

Amazing Ferret

Line - det lyder godt nok som en gang volapyk det opdrætter har fortalt dig. Ja tævens gener kan gå igennem hvis de er dominante, men jeg mener da begge gener gå igennem hos hvalpene

Line

Citat fra: Katrine Dato 18. Marts 2010, kl. 11:29
Jeg troede faktisk at linien var lukket, da deres kuld bror jo var kryptokid?
Så troede jeg da man lukket linien? - Men kan godt være at jeg har misforstået noget

Hej katrine, linien er ikke lukket... og det på trods af at Zamira er den tredje fra det kuld der rammes af noget. Heldigvis har Pernille taget fat i dem jeg kender der har noget af linien.
Som jeg forstod på Pernille, så havde de vidst ikke helt forstået alvoren i det, men de ville ringe til deres dyrlæge som så kunne tale med Lone om det... Så tror da nok at linien skal blive lukket nu. :)

NemoToft

Hej. Hvor er det en trist historie :(. Jeg håber i får en god sidste tid sammen og at du kan glædes hver dag du er sammen med Zamira. Jeg syntes det er flot du deler din hverdag med os. For det er så trist og hårdt at dele hus med et meget syg dyr. For hun er jo alvorlig syg, hvis hun har lymfom.
Min lille Nemo døde af lymfekræft sidste år. Nemo's historie  http://ferretopia.eu/index.php?topic=2055.0
Knus og tanker Dolly.

Line

#36
Nu har jeg haft kontaktet de her mennesker som har en del af Zamiras linie. De har hendes mor, og har haft en bror. Broren er død nu, men begge er avlet på. Under samtalen gav de udtryk for at de ville avle videre på den del af linien, selvom de selv har haft døde dyr, da dem der lever efter deres udsagn har det godt :( Der er ifølge dem endda en tæve efter broren der venter hvalpe lige nu...! Ydermere har de ikke haft kontaktet deres dyrlæge, som jeg fik at vide at de ville gøre. Da jeg talte med dem omkring lige præcis dette, sagde de at de ville kontakte dyrlægen, men at de ikke vidste hvornår det blev muligt, da det i følge deres dyrlæge ikke skulle være kræft det ene af dyrene er dødt af, selvom det står på deres hjemmeside.

FerretParadise

Hvor er det bare trist, at de ikke tager det alvorligt.
Det er jo dyrene der bliver taberne i dette her, og deres kommende hvalpekøbere.

Dette er jeg godt nok ked af at høre. :(
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Det giver jo ingen mening og gør mig virkelig arrig -.-

Line

Nej, det er slet ikke til at forstå. :( Så står der på hjemmesiden at en af hvalpene til Zamiras bror er død af kræft, men når man taler med dem siger de at det ikke var kræft, og at det er en fejl det på hjemmesiden. Ved efterhånden ikke hvad jeg skal tro på og hvad jeg skal forkaste  :X

FerretParadise

Det er bestemt ikke den eneste "fejl" på deres hjemmeside.
Jeg ser at de har en Camina hvalp, hvor de skriver, at det er usikkert om hun ska indgå i avl.

Usikkert????'

Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Troede ikke der måtte gå hvalpe videre til avl efter Camina, altså udover kryptokismen, så er der da kontrakt på at kun Pernille må avle på den linie indtil Camina lå i hmm mener det var andet led??....Og jeg kan da ikke forestille mig Pernille har fået en anden kontrakt med Shadow end Julia fik med Silas...så må der vel absolut heller ikke gå hvalpe ud til avl efter ham?

mette11

Nu ved jeg ikke hvem der er tale om, men ud fra hvad jeg kan læse på Pernilles side, så er ingen hvalpe efter Camina i avl...men derfor er det jo desværre ikke sikkert at folk respektere og overholder dette... >:|

Line

Mette: det ser desværre ud til at være rigtigt at der sidder en hvalp fra Camina hos dem.
Der ud over ville jeg ønske at jeg vidste hvad jeg skulle gøre for at forhindre andre hvalpekøbere i at komme i samme situation om mig :(

Peewit

Jeg har for ikke så længe siden tilbage leveret Dora til Pernille. Dora(Miss Dora) er hvalp af Camina, så hende har de i hvert fald, men om de har andre er jeg ikke klar over. Jeg håber ikke det er Dora, de har i sinde at avle videre på.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3