Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Er de ikke i løb??

Startet af tosse-ilderen, 27. Marts 2010, kl. 21:27

tosse-ilderen


Hej...

Jeg er lidt rundt på gulvet, jeg har været så heldig og få mine to elsket tæver hjem efter vi har fortrudt at vi solgte dem,
Har fået afvide at de skulle være steriliseret men nu er jeg godt nok i tvivl !! De er hævet helt op, er helt åbne og de væsker
som de skal.
Så nu er mit spørgsmål kan de virkelig godt hæve helt op når de siges at være stereliseret??

Her er der lige et billede af dem hver.





Håber i kan svare mig på det??

Hilsen Sussi

Amazing Ferret

Hmmm hvis de er snittet så burde de ikke gå i løb, men der kan jo rent faktisk være glemt noget i dem da de blev snittet. Det kan også være binyrekræft, men det lyder underligt hvis begge tøser har det på samme tid. Så mit bud er at de IKKE er blevet snittet

Shamua

jo sådan ser det ud når de er i løb..

Vh. Marianne

tzari

Hvis dyrlægen har glemt en bid i dem kan de godt gå i løb. Men hvad er oddset for han har overset noget på begge tøser  :P Tror dem du købte fra har "pyntet" på sandheden. Eneste måde at finde ud af det på er at få dem åbnet  :) (eller skannet og se hvad der er derinde)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

Det er ret usandslygt de begge har binyrekræft...
Jeg tror enten køber har løjet om steriliseringen eller at dyrlægen er rigtig dårlig og ikke ahr fået det hele med på nogen af tæverne. Det første er mest sandsynligt.

tzari

Kan også være han KUN fjernede æggelederne og ikke livmoderen. Den praksis bruger nogle dyrlæger jo
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

AlisVolatPropiis

I så fald har vedkommende fandme en kikset dårlig ilderdyrlæge...jeg ville få dem skannet...

Katrine

Har du papirene fra dyrlægen?
For ellers så tror jeg ikke at de er blevet snittet, de er i hvert fald, som de andre sider, i løb.
Ildere: Loppen & Bamse

tosse-ilderen

kan slet slet ikke ane noget snit på dem overhovdet, så tvivler lidt på at de hr været under kniven.

Men vil nu også syntes det er meget meget underligt hvis de skulle gå hen og få binyrekræft lige nøjagtig på samme tid, også lige i løbs tiden.
Har en pastel tæve der lige er blevetparret op, hun har vel godt kunne trække dem i løb hvis de ikke er snittet??

Amazing Ferret


Anne

ja de kan godt trække hinanden i løb.

tosse-ilderen

Citat fra: tosse-ilderen Dato 27. Marts 2010, kl. 21:41
kan slet slet ikke ane noget snit på dem overhovdet, så tvivler lidt på at de hr været under kniven.

Men vil nu også syntes det er meget meget underligt hvis de skulle gå hen og få binyrekræft lige nøjagtig på samme tid, også lige i løbs tiden.
Har en pastel tæve der lige er blevetparret op, hun har vel godt kunne trække dem i løb hvis de ikke er snittet??

Nej det har jeg ikke for det siges at de er væk, så har intet bevis på det.

Amazing Ferret

#12
Jeg er ked af at sige, men jeg tror personen har taget røven på dig. Jeg ville gå til egen dyrlæge og få ham/hende til at snitte dem og få et bevis på at de var fertile

tosse-ilderen

Men er helt vildt glad hvis de ikke er snittet for har anmodet om hvis jeg skulle have dem hjem igen at de ikke skulle snittes,
For kunne godt tænke mig og indføre dem i mit avl.

tosse-ilderen

Men de må komme til scanning i løbet af ugen og få tjekket at de er fertile, så har jeg alt på den sikre side.