Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

diegivende i løb

Startet af tzari, 17. Juni 2010, kl. 21:20

tzari

Fire er åbentbart ikke tilfreds med 4 hvalpe  :X Hun tyder på hun er på vej i løb igen. Håber det er falsk alarm men hvis det ikke er hvad gør man så. Løser det hurtigst muligt eller ser tiden an.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

FerretParadise

Jeg ville bestemt ikke give en p-sprøjte, da det kan stoppe mælkeproduktionen.
Ann Hillerslev.

tzari

jeg tænkte v-hob. P-sprøjter bruger jeg kun hvis jeg virkelig er tvunget til det (altså livmoder betændelse,fejlsteriliseret eller lign hvor parring er dum)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

FerretParadise

Jeg ville ihvertfald se tiden lidt an, og håbe på, at det er falsk alarm.
Der sker jo heller ikke noget ved at trække hende lidt, til hvalpene er noget ældre.
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

jeg ville nok se tiden lidt an og se om hun ikke bare faker det.  for 3 "parringer" for en pige på under 1 år syntes jeg er lige lovligt meget. men self hvis hun er i løb og det er eneste mulighed bliver man jo nød til det:(
men håber blot hun faker for hendes og din skyld

tzari

Citat fra: cibatuchsi Dato 17. Juni 2010, kl. 21:29
jeg ville nok se tiden lidt an og se om hun ikke bare faker det.  for 3 "parringer" for en pige på under 1 år syntes jeg er lige lovligt meget. men self hvis hun er i løb og det er eneste mulighed bliver man jo nød til det:(
men håber blot hun faker for hendes og din skyld

Hvordan kommer du frem til 3 parringer. Ingen han gad hende i december, det var falsk alarm da jeg troede hun måske var luskeparret men hun var bare gået ud af løb selv ;) Desuden er hun snart 1 år ikke at det har noget med sagen at gøre.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

#6
Det er vistr relativt normalt. Hanne har snakket om det før og jeg tror også Julias maleika måske gik i løb?

Jeg ved egentlig ikke havd man normalt gør ved det, men jeg ville uanset trække det nogle uger for at det ikke skuylle påvirke hvalpene. Måske går hun ud af løb selv, det synes jeg før jeg har hørt om i den slags tilfælde. men lad os få nogle af dem der har prøvet det på banen!

cibatuchsi

^^ det er hvad der blev sagt dengang. og så vidt jeg ved går tæverne ikk selv ud af løb, så en af dem må jo ha parret hende tom op.
men nok om det. skrev ikke indlægget for at skulle diskuter, men for at svare på dit indlæg

tzari

Citat fra: cibatuchsi Dato 17. Juni 2010, kl. 22:22
^^ det er hvad der blev sagt dengang. og så vidt jeg ved går tæverne ikk selv ud af løb, så en af dem må jo ha parret hende tom op.
men nok om det. skrev ikke indlægget for at skulle diskuter, men for at svare på dit indlæg
Jo nogle tæver går ud af løb af sig selv hvis det ikke er sæson for dem at være i løb. Men kan virkelig ikke se hvad det har med sagen at gøre. Set i bagspejl tror jeg de 2 måske hvalpe vi var bange var i hende var en "hævet" livmoder. Kan så nævnte den specifikke dyrlæge ikke er på min dyrlæge liste mere af oplagde grunde. Hun var den gang IKKE tyk, havde IKKE mælk, havde ikke smidt noget som helst hår. Ja så faktisk  slet ikke gravid ud pånær de 2 knuder der set i bagspejlet nok var en hævet livmoder ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

#9
Citat fra: cibatuchsi Dato 17. Juni 2010, kl. 22:22
^^ det er hvad der blev sagt dengang. og så vidt jeg ved går tæverne ikk selv ud af løb, så en af dem må jo ha parret hende tom op.
men nok om det. skrev ikke indlægget for at skulle diskuter, men for at svare på dit indlæg

Där har du faktiskt fel,  honor kan visst själva går ur löp. Antingen helt ur löp eller enbart "fysiskt" alltså att vulvan faller, men hormonellt sett är dem fortfarande i löp. Detta utan parning eller någon annan hormonell behandling

cibatuchsi

jeg skriver kun hvad jeg har fået afvide. og som sagt er var det ikk for at diskuter eller noget.

Anne

Altså som sagt snakkede jeg med hanne om det for 100 år siden og jeg husker ikke helt hvorfor. men det var noget med at hvis de ikke fik så mange hvalpe så kunne de nemt gå i løb igen med det samme. og jeg tror altså nok hun sagde at de engang imellem (måske oftest) selv gik ud igen. Men det må hanne jo hellre lige selv skrive.

I hvert fald så skulle det ikke være noget helt unormalt eller noget der er resultatet af flere parringter. en ilder kan vel heller ikke gå både falsk drægtig og drægtig på samme tid.

Starshineferrets

Anne: ja det stämmer... mycket små kullar  gör många gånger så att honan går i löp igen...och då vanligtvis gå ur löp av sig själv efter en tid.

Ferretmania

Har lavet lidt research i nogle bøger jeg har og har fundet følgende om emnet :

".........On occasion,the female will return to estrus 2 to 3 weeks after the first litter is born.Apparently 5 is the critical number of corpea lutea or suckling young required to prevent lactational estrus.If lactational estrus does occur it is recommended that the ferret be bred at this estrus,thus diminishing estrogen´s inhibitory effect on lactation. "

kilde : Biology and diseases of the ferret skrevet af James G.Fox


"...........If a jill gives birth to a small number of kits,i.e. four or fewer,then she is likely to return to oestrus about two to three weeks after the birth of the litter.If the jill does come back into season,she should be mated immidiately; If she is not,the raised levels of oestrogen in the jill will inhibit lactation(i.e.milk production),thus causing potential fatal problems for the kits in the litter and even the mother......"

Kilde : Ferret Breeding skrevet af James McKay

Jeg ville holde øje med om hun går mere i løb de nærmeste dage ,evt. kontakte en ilderkyndig dyrlæge for råd .Samtidig ville jeg så holde øje med om hvalpene får nok at spise og trives .En god ide er at holde øje med om hendes "yver" falder i størrelse.





Barky

Som Anne skriver gik Maleika i løb sidste år efter at hun havde fået hvalpe. Jeg trak hende lidt og gav hende en P-sprøjte. Så gik hun ud af løb igen...
Jeg tror dog at hvalpene var en lille smule ældre end dine er nu.
Men der var også kun 3 hvalpe i kuldet.
Bla bla bla.... Hilsen Julia