Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ollie er lidt tynd.

Startet af EANCAI, 11. Juli 2009, kl. 20:09

EANCAI

Nu har jeg hørt at killingevåd foder, er dårlkigt for ildere. Så hvad skal vi så give vores ildere da Cai elsker lidt lækkert og Ollie er for tynd? Har i noget som feder og som også er lækkert?  :S

PiaLyng

doucksoup (staves?) har jeg hørt skulle være godt :D

EANCAI

ved du hvad det er , ?
Jeg har ikke helt fundet ud af det xD

Julie

ducksoup er kylling, vand og tørkost - blendet sammen.. jeg har aldrig selv lavet det, så jeg kan ikke lige sige dig hvordan det skal mixes sammen, men det er vist noget med at kyllingen skal koges og pilles, blandet noget af ilderens normale tørfoder i, og blender det hele til sidst..det er rigtig godt til ildere der er syge eller har brugt for noget fedt på kroppen, og så kan man fryse det med i isterningeposer, så man kan tage et par stykker op når der er behov for det.. de fleste ildere skulle eftersigende være ret vilde med det

EANCAI

OKay det lyder godt nok som en god idé :) , vi må hellere se at få nogle gode råd til det med ildere da dem vi har fået før åben bart var noget værrebæ !

Amazing Ferret

http://amazingferret.jimdo.com/ilderinfo/ilder-opskrifter/

Her står hvordan man kan lave ducksoup - den kan laves på mange forskellige måder

EANCAI


lille_jill

Kan også varmt anbefale ducksoup. Når i laver det, så frys en masse små portioner ned. Der kommer virkeligt meget ud af det, når man bruger en hel kylling.

Namilla

Udover ducksoup, så er æggeblommer (max 1 pr. ilder pr. uge) og lakseolie rigtig godt...
Mus og daggamle kyllinger er også super sundt for dem...

EANCAI

jeg vil brøge med æggeblommer og olie, men jeg er ikke så meget for mus og det  :o

Namilla

Det er heller ikke nødvendigt, men det er noget af det sundeste ilderne kan få... det kommer så tæt på deres naturlige kost, som det næsten er muligt...
Du kan jo købe frosne mus, hvis det er fordi du ikke vil give dem levende... så skal de bare tøes op inden du giver dem til ilderne...

EANCAI

ja det var en god ide, de har jo godt af at være naturlige :)

Stubba

må man gerne give dem levende mus? ..
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Bawa


Stubba

fedt :D
- det vidste jeg ikke. Det skal næsten prøves .. men sviner det ikke helt vildt?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!