Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Ollie er lidt tynd.

Startet af EANCAI, 11. Juli 2009, kl. 20:09

Bawa

Citat fra: Rofus Dato 13. September 2009, kl. 18:19
fedt :D
- det vidste jeg ikke. Det skal næsten prøves .. men sviner det ikke helt vildt?
jeg har ikke selv prøvet det, men det tror jeg :P
hvis du har et badekar kan du jo gøre det dér?
så kan musen ikke løbe op, og det er nemt at gøre rent bagefter ..

Stubba

I er bare fulde af gode idéer :D super, det må jeg hellere prøve.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

PiaLyng

det sviner ikke helt vildt :)
min felix vred naken om på musen og det var det :-).

Bawa

Citat fra: Rofus Dato 13. September 2009, kl. 18:29
I er bare fulde af gode idéer :D super, det må jeg hellere prøve.
det ville jeg i hvert fald have gjort  :D

Stubba

men når man er 13 uger og vejer 510g, er det så for meget eller for lidt?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Namilla

Han skal bare have det han kan spise... kan han spise en hel mus, uden at kaste op bagefter, så er det fint... Du kan jo sagtens fodre udelukkende med kød, hvis det er det du mener?
Og nej, det sviner ikke... som regel kan man næsten ikke se det bagefter, fordi de spiser det hele jo... men undgå måske lige at give dem det på et lyst gulvtæppe...
Husk at hvis du giver ham levende mus, så skal du være forberedt på at du måske kommer til at skulle slå musen ihjel! Det er ikke sikkert han kan finde ud af det selv, og så må du træde til...

Pipvig

Jeg plejer at give dem musen eller kyllingen i buret eller i køkkenet hvor de ikke umiddelbart har så mange steder at gemme dem og hvor det er nemt at se hvor der skal gøres rent. Mine spiser nemlig ikke indvoldene og der kan altså komme en smule blod på gulvet. Et godt råd fra Randi som her er givet videre.

tzari

Jeg ser ingen formål med at stresse musen unødigt og risikere en lang og stressende jagt. Musen er jo også et levende væsen med følelser. tag da musen og afliv dem og giv ham den lige bagefter så den stadig er varm. Jeg foretrækker selv at købe dem frosset og så tø dem op og give dem så ved jeg dyret er humant aflivet.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

Citat fra: tzari Dato 14. September 2009, kl. 12:34
Jeg ser ingen formål med at stresse musen unødigt og risikere en lang og stressende jagt. Musen er jo også et levende væsen med følelser. tag da musen og afliv dem og giv ham den lige bagefter så den stadig er varm. Jeg foretrækker selv at købe dem frosset og så tø dem op og give dem så ved jeg dyret er humant aflivet.
jeg har det på samme måde. men hun spurgte jo til levende mus :)

Namilla

Det er ikke alle ildere der synes at optøede mus er spændende... og det er ikke alle mennesker der kan aflive en mus hurtigt nok til, at dette ikke også er synd! Jeg har nok aflivet på den gode side af 500 mus og rotter gennem tiden, men stadig fik mine ildere mus levende, da de faktisk kunne gøre det hurtigere end jeg kunne!
Men det er da rigtigt, at man skal være obs på, om ilderen kan finde ud af det, og man skal være villig til at træde til og gøre det selv...