Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

For meget tørret kød?

Startet af lille_jill, 17. August 2009, kl. 13:29

lille_jill

Man kan overdosere godbidder, men kan man også give for meget tørret kød?

Chucky gnasker næsten uafbrudt på tørret kød i hans vågne tid. Han får dårlig mave af 3 toasties, men kan spise en hel tørret lunge på 2 dage uden nogen forandring overhovedet. Men skal jeg tage noget af det fra ham? Han har et helt lager gemt diverse steder og så tøffer han selv rundt og tager som det passer ham.
..og tak til Penny for at have fået hans øjne op for kød  :dans:

Soelberg`s SUN ferret


jeg tror ikke at tørret lunge gør så meget skade i maven, mine spiser det også i rigelige mængder  :lol:.
Derimod kan de ikke helt tåle så meget tørret levet i maven, så får de hurtigt mørkt tyndt afførring, så det får de kun i begrænsede mængder af. Tørret kanin ører og tørret hønsefødder kan de også nemt tåle i maven.
De har jo selvfølgelig godt at at spise tørre kød, men de skal jo heller ikke have så meget at de ikke kan spise deres tørfoder. For de får vel ikke det de har brug for ved kun at spise tørret kød, vil jeg tro

Anne

tørret lever ville jeg helelr ikke overdosere. Det du ser i afføringen er jern og dte er egentlig ikke forid det gør så meget de få rmeget jern, men de skal ikke have for meget a vitamin som der findes meget af i lever.

Det vitigste er at de får drukket rigeligt når de spiser meget tørret kød, men ellers ville jeg ikke bekymre mig så længe det ikke er det eneste de spiser. Men det komer daogså an på hvor meget "meget" er