Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

tørfoder der ikke er på skeamaet

Startet af Pipvig, 30. September 2009, kl. 07:56

Pipvig

Hejsa...

Jeg har fundet noget tørfoder til ildere der ikke er på skemaet nede hos poppi, og umiddelbart ser det godt nok ud (jeg kan kun huske råprotein så det er den jeg går ud fra).
Hvad synes i?

Chudleys Frittefoder

råprotein 39%
råfedt 18%
træstof 2%
råaske 6%

Vitamin a 25,000 lu/kg
Vitamin 3D 1,750 lu/kg
Vitamin E 225 lu/kg
Kobbersulfat 15 mg/kg

Der står så ikke noget om bht og bha eller bh'er i det hele taget.

Det koster umiddelbart 65 kr kiloet så det er det samme som selective som er 130 kr pr 2 kg (her i byen ihvertfald) og jeg sparer så også transporten så hvis det er godt som jeg håber det er så vil jeg da skifte over.

Hilsener

Stine ;)

Starshineferrets

Råprotein säger egentligen ingenting om hur mycket kött/animalsikt protein fodret innehåller. så info om animaliskt proetin behövs för att kunna göra en bedöming...som det ser ut nu kan det lika gärna innehålla 37% vegetabiliskt protein, som en iller inte kan använda, och 1 % animalsikt protein. Sedan är det för dåligt med fett .. minst 20% och då ska större delken vara animaliskt fett.
sedan vet man ju inte vad som finns i fodret, utan innehålls förteckning, så kan ju lika gärna majs, vete etc stå som 1 el andra ingrediens :s 
personligen hade jag inte vågat mig på det, har även för mig att jag sett det fodret innan, och vill minnas att det är i stil med duo ferret etc :S

Pipvig

Oki jeg prøver at høre om flere detaljer... Det er nemlig det eneste der står på indholdsfortegnelsen. Jeg fik ham til at skrive den ud til mig.