Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Tun? Kød?

Startet af Stubba, 5. Oktober 2009, kl. 19:17

Stubba

Jeg er bare så bange for at købe det forkerte kød, når jeg skal til at købe sådan noget nu her.

Jeg vil rigtig gerne have de skal have tørret kød, men er der noget de ikke må få? i vores dyrhandel her, har de tørret kylling til hunde .. det kan vel ikke være sådan noget? (kan det?) .. og der var også tørret lever m.m.

Jeg føler mig så dum på dette område, så håber I kan hjælpe mig lidt :)

Derudover læste jeg et sted, at de godt kunne lide tun. Må de gerne få det også?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Når det er tørret må de stort set få alt. De skal ikke have for meget oksefedt og ikke for meget lever.
Mine har før fået lidt rå tun, men det havde været i fryseren tilstrækkelig lang tid for at være sikker på der ikke var parasitter i (det var noget jeg selv brugte til sushi så det var god kvalitet).

jeg laver selv mit tørrede kød. Lavede noget i går med kalvehjerte, kylling og laks.

Stubba

hvad med det der tun i vand? .. det kan man ikke bruge? eller? ..

jeg overvejer at købe .. ehm..

http://www.mghund.dk/oksehovedhud___250g-p-1734.html?cPath=81_47_301

så det må de godt få?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

lille_jill

Det fra linket må de gerne få. Du kan også købe fra zooplus. Det er meget billigt.

Anne

Det ser fint nok ud, det kan du godt.

Der er nogle der giver tun i vand og jeg tror også det er i orden, men der er tungmetaller i tun og det bliver ikke mindre af at have været i dåse så mine har kun fået det i frisk tilstand. Men jeg ville nu synes det var ok at give lidt tun fra dåse engang imellem, så længe det ikke ahr ligget i dåsen efter dne er åbnet.

Stubba

selvfølgelig ikke :)
- det var også bare for at prøve det. Og de får det lige fra det bliver åbnet. Men det vil jeg gøre et forsøg med i aften så :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Pipvig

Mine får oksekød engang imellem. Jeg har et kæmpe kødben liggende til dem (som var spændende da de hilste på det nu er det kedeligt igen) men størrelsesforholdet ser ret grotesk ud når min lille dame slæber rundt med det. *gg*
Udover det får de mus og kyllinger.


Stubba

Haha! :D
prøv at ta' et billede af det :)

- men er det bare alm. oksekød fra brugsen af? :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Anne

Du kan sagtens give almndeligt oksekød fra brugsen Også kylling, lam osv. Men med okse så skal du helst vælge noget uden for meget fedt da oksefedt har nogle stoffer i sig som kan skade ilderens nyre. Men det er kun i store mængder så bare du tænker en smule over det er det fint.

tzari

Hvad er det for et stof?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne

det er carina der har skrevet det, der står noget om det inde på ilderforum i ilderinfo, carinas foderartikel.