Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

hjælp! han æder mig ud at huset!

Startet af Stubba, 24. Oktober 2009, kl. 13:36

Stubba

Hmm.. jeg har jo fået mailo for en lille månedstids siden og han spiser simpelthen SÅ meget. Den forrige ejer havde givet ham hundefoder (for det var billigere? tsk.) men nu hvor han får ilderfoder herhjemme kan han sleeet ikke styre det. Rofus og Mailo er i hver deres bur .. men hver morgen har han spist alt sin mad og render ind i rofus' bur for at spise alt hans..

er det muligt at få noget tørfoder som mætter mere?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Amazing Ferret

Hvis han er en hvalp er det helt normalt at de spiser meget. De skal jo bruge en masse energi når de vokser

Stubba

jamen rofus - den anden jeg har - spiser ikke engang halvt så meget som mailo gør? (og han er kun 1mdr ældre?)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Amazing Ferret

Der er også forskel på hvor meget mine hvalpe spsier hver i sær - men det er altså helt normalt at de spiser så meget  :)

AlisVolatPropiis

Du kan give et kvalitetsfoder, som giver ham mere nærring, men det vil nok ikke "mætte" meget mere, for kulhydraterne som der tit er meget af i dårligt foder, fylder jo også. Men så får du da bedre samvittighed. :P

Hvalpe æder helt afsindigt. Det skal de, de bruger sindsygt meget energi -det kan især ses hvis man har ældre dyr.

Hvis du mener det er helt hen i vejret, så prøv at tage ham til dyrlægen, det kan jo være han har orm. Men jeg tvivler. De æder bare.....mine også :P

PiaLyng

Jeg fik mine første hvalpe i år - da jeg startede med nogen gamle jaser :). Og kunne tydeligt se at en forskel på hvor meget de spiser :). Mine to hvalpe spiser godt - den ene levede i luksus hos sin opdrætter Amazing Ferret - hvor den anden fik noget ilderfoder, whiskas vådkost og noget andet kattemad. -Jeg vil mene de spiser lige meget :) -Men er ikke sikker da de bor i samme bur :$. fede bliver de sq nok

Stubba

Jamen mailo der er altså stor og tyk .. selvom han er ude og rende render han bare ikke lige så meget som rofus ..

her er et billede af dem.
Mailo vejer ca. 1500g hvorimod rofus vejer 800g. (og rofus er ældst)


Rofus til venstre og Mailo til højre.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

og jeg prøver virkelig at aktivere ham :b
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

PiaLyng

Jeg har en hvalp på 3-4 måneder. Han vejer omkring 1kg
Så har jeg en herre på 4 år som vejer omkring de 900 gram :)

Der nogen ildere som er født til at være små - og andre er født til at være gigantiske :).
-Men er nogen af dem kastereret?

Stubba

jep. rofus .. den ældste. (han er 6mdr .. ca - han blev kastreret tidligt for han havde en infektion i pungen .. og sådan.)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Stubba

ham der vejer mindst.

men det var også bare om man kunne give noget foder som mætter mere? han får tørfoder.. men mætter kød mere?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

PiaLyng

Det kan jeg ikke rigtig svare på - desværre :)
Foder selv med tørfoder - og kun daggamle kyllinger som en snack :)

AlisVolatPropiis

De spiser mængdemæssigt mere kød end tørfoder....

Desuden så har det helt sikkert hæmmet Rofus's vækst at han er blevet kastreret og du skal virkelig være obs på følgerne af for tidlig kastrering....Og han bliver nok aldrig rigtig så stor som han kunne have blevet.

For mig ser han ikke tyk ud, han er en stor dreng i forhold til Rofus -men det er kun at forvente.
Mine hvalpe på næsten 6 måneder vejer henholdsvist ca. 1600 og 1900g....og det er normalt, den ene er ikke så stor -og ser lidt tyk ud, men det er vinter og normalt. -det er ham på 1600, han er sort og vokser derfor langsommere, Den anden er på ingen måde fed, bare en stor dreng :)

De skal have lov  til at æde det de kan og vil, så må du enten aktivere mere, men her i vintertiden hvor de skal opbygge vinterhuld og fordi han er i voksealderen, så vil det ikke hjælpe udover han spiser mere. tror jeg.

Stubba

selvfølgelig .. det er rigtigt. det er vinter og det har jo selvfølgelig også noget at skulle have sagt.
men han får også alt det mad han kan spise .. det er bare vildt synes vi, når vi var vant til rofus' mængder :b

jamen jeg ved godt med det med at blive for tidligt kastreret .. så det er jeg obs på :)
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

AlisVolatPropiis

Det er bare at fodre :) og lade naturen gå sin gang....nogle dyr spiser bare mere end andre, og især hvalpe.  Jeg vil tro mine fire tilsammen æder ca 5 deciliter foder i døgnet. Og da jeg kun havde de to gamle var det kun ca 1½-2....