Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

hjælp! han æder mig ud at huset!

Startet af Stubba, 24. Oktober 2009, kl. 13:36

Black Diamond

Jeg vil anbefale dig som de andre at du køber noget kvalitet foder og så fodre med barf, Når jeg giver en kylling til mine så spiser de ikke lige så meget tørkost resten af dagen. Men ja hvalpe ÆDER.. Mine 5 hvalpe har spis hvad ser svare til ca 30 kg på de 3 månder jeg har haft dem. Det er helt vildt, men de skal jo vokse sig store og havde vinterpels og alt det der, så det er vigtigt man giver dem fri mulighed til at spise alt det de kan hele dagen. Nu er det en han du har, men de tæver jeg har og har haft fra hvalpe har alle sammen været oppe omkrin 1000g det første år de har boet her. Fiona var oppe på 1300g da det var værdst. Men da hun blev voksen og her i sommer så fik hun normal krop igen. Nu er hun på normale 600g.. Hun er en lille pige så det passer fint til hende.

Starshineferrets

Mängdmässigt så äter en iller som fårBarf mindre än en som äter torrfoder. Det är mer näring i Barf (då menar jag rätt sammansatt barf), och det mesta av det de får i sig kan de bryta ner och använda. I torrfoder är det en stor mängd kolhydrater, växtprotein, växtfibrer etc och en iller kan faktiskt i princip inte smälta något som kommer från växtriket. Alltså behöver de äta betydligt mer av torrfodret för att få i sig samma näringsmängd som de får av en lika stor portion kött.

Här hemma har jag 11 illrar, alla äter barf. Det går ca 1 kg kött och ben per dygn. Hade jag gett dem torrfoder hade det gått det dubbla.