Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Er igang med at lave ducksoup. Nogle fif?

Startet af NannaMB, 24. November 2009, kl. 17:17

NannaMB

Første gang jeg laver  ducksoup til Ego da jeg mener han skal tage lidt på og forkæles lidt.
Er igang med at koge en halv kylling lige nu.

Nogle der har nogle råd og fif.?

Black Diamond

øh, det er en god idé at komme olie i ved jeg  :) Altså i det når det er færdigt

NannaMB

Hvad for noget olie?
Må jo spørge lidt dumt :) når man ikke har prøvet det før.

Anne

#3
Jeg laver det sådan at jeg først koger kyllingen uden noget andet i end kylling og vand.
Når det har kogt længe og kyllingen er helt mør tager jeg det op og piller alle blendelige dele fra og putter ned i vandet igen. Er din blender god så put alle de små knogler i også. De flest enogler undtagen lårbenet kan blendes, nogle skal bare brækkes lidt i styker først.
Lad det evt koge lidt mere så der ikke er alt for meget vand i, lad være med at smide noget vand ud, kog det ned så der ikke går noget fedt eller vitaminer til spilde.

Jeg putter aldri olie i før når jeg skal servere det, men jeg putter engang imellem et par æg i. Både blomme og hvide må komme i når dte koges for så nedbrydes det som ikke er så godt i hviden (der finds noget i hviden som nedbryder b vitaminerne i blommen).

Nå men så smidr du bare noget tørfoder i. Hvis det er føste gang de smager det så put en del i, så er der større sandsynlighed for de kan lide det. Lad det stå et godt stykke tid og hvile sådan at tørfoderet bløder lidt op.
Blend det rigtigt grundigt og længe til det er helt "glat" og uden klumper (små stykker på størrelse med sandkort er ok men ik større).

Jeg fryser mit i isterningeposer så jeg altid kan knække et par stykker af.

jeg putter så olie i når jeg serverer det, det kan være lakseolie, ferretone eller bare lidt olivenolie. Man kan også putte en rå æggeblome i når man serverer.

NannaMB

Ja den bette nye har lige spist hele Ego's potion. :) så det kan ihvertfald spises.

Black Diamond

Du er heldig.. Min gider ikke røre det med en finger :-$

Shamua

Citat fra: Anne Dato 24. November 2009, kl. 17:53
Jeg laver det sådan at jeg først koger kyllingen uden noget andet i end kylling og vand.
Når det har kogt længe og kyllingen er helt mør tager jeg det op og piller alle blendelige dele fra og putter ned i vandet igen. Er din blender god så put alle de små knogler i også. De flest enogler undtagen lårbenet kan blendes, nogle skal bare brækkes lidt i styker først.
Lad det evt koge lidt mere så der ikke er alt for meget vand i, lad være med at smide noget vand ud, kog det ned så der ikke går noget fedt eller vitaminer til spilde.

Jeg putter aldri olie i før når jeg skal servere det, men jeg putter engang imellem et par æg i. Både blomme og hvide må komme i når dte koges for så nedbrydes det som ikke er så godt i hviden (der finds noget i hviden som nedbryder b vitaminerne i blommen).

Nå men så smidr du bare noget tørfoder i. Hvis det er føste gang de smager det så put en del i, så er der større sandsynlighed for de kan lide det. Lad det stå et godt stykke tid og hvile sådan at tørfoderet bløder lidt op.
Blend det rigtigt grundigt og længe til det er helt "glat" og uden klumper (små stykker på størrelse med sandkort er ok men ik større).

Jeg fryser mit i isterningeposer så jeg altid kan knække et par stykker af.

jeg putter så olie i når jeg serverer det, det kan være lakseolie, ferretone eller bare lidt olivenolie. Man kan også putte en rå æggeblome i når man serverer.

Tak for opskriften :)

Vh. Marianne

Anne


Namilla

Bare et lille tip: Har man en trykkoger, så går kogningen væsentligt hurtigere i sådan en...

Lena og Peter

Lige et spørgsmål da vi lige har lave vores første gang duck suppe.

Hvilken konsistens skal den have inden man fryser den?

Stef89

Mit var meget suppeagtigt inden jeg frøs det ned:)

Lena og Peter