Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Svin

Startet af Mustela, 16. December 2009, kl. 21:05

Mustela

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvad folks mening er omkring fodring med svinekød?
Der er nogle der mener det kan være forbundet med tuberkulose. Har hørt muslimer udtale sig omking en parasit der er fundet i svin, og derfor en af grundene til mange muslimer ikk spiser svinekød.
Jeg bruger det selv nogle gange, både pga det høje fedtindhold, men os fordi de elsker det. -især flæskekød og svinehjerter..
Hvad er jeres mening/holdning til brug af svinekød til ildere??

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Malene

Er der ikke noget med at svin ikke er så godt for ildere? Jeg ved dog ikke lige hvorfor det skulle være det :fnis:
Jeg har aldrig givet mine svinekød, men det er fordi jeg går meget op i at de kun skal have mindre dyr. De har dog smagt på okse og rensdyr (uden succes) :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Raiden

Vi spis ække svinøkø, narj?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

hmm min mor siger at svinekød indholder meget syre og hvis man spiser meget af det(mennesker) så samler det sig i leddende og man har større tendens til at få gigt og andre ledproblemer!
Ved ikke om det passer og om det gælder for ildere osse!! Ville aldri fodre mine dyr med det da der er så mange andre alternativer som man ved er gode for dem. og kan heller ikke selv ret godt lide svinekød sååå!

alvin

Vi har heller ikke prøvet at give vores svine kød. De for lam, kalv, okse, kalkun, kalve-okse hjærter for det miste.

www.fraekkefritter.dk

Starshineferrets

jag ger mina illrar svinkött. Risken som finns i svinkött är Trikiner, en parasit. men i sverige så testats allt kött mot det, alltså har vi det inte. så här rä det helt safe att ge.

FerretParadise

Mine hvalp både i år og sidste år fik også svinekød.
Jeg købte det ovre ved slagteren, og da de var helt små, fik jeg slagteren til at hakke det, med brusk og det hele. Specielt mit C kuld var glade for det. Hvalpene i år ville meget hellere have mus, kyllinger, og barf fra barf butikken. Det fra slagteren kunne jeg smide ud igen.
Ann Hillerslev.

Mustela

Mange tak for svarene. Er glad for at høre jeg ikke er den eneste der bruger svin til mine ildere. Umiddelbart tror jeg ikke der er nogen risiko, da det svinekød jeg bruger, også købes hos slagteren, som Ann og skriver. Så det er tiltænkt mennesker...

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Anne

Jeg har brugt det før og er heller ikke bleg for at give dem e styke råt hvis vi selv får svinekød. Men vi spiser næsten ikke svinekød herhjemme og ligesom malene så er det kød jeg køber til dyrene noget jeg vælger ud fra størrelse. De får alt mellem mus og and.
De får så gerne lov at få noget af vores kød (før det bliver krydret og stegt) så derfor får de også lidt okse engang imellem og en meget sjælden gang imellem lam eller svin.