Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hvilke fisk ?

Startet af Lea, 4. Februar 2010, kl. 17:49

Sølvsten

Her er en liste over fisk http://www.fugleognatur.dk/art.asp?mode=liste&id=5

Så hvis der er nogle fisk de ikke kan tåle kan dem der ved det jo lige skrive det. Det er vist nemmere end at skrive alle fisk på en liste. Eller hvad?

Lea

Citat fra: Leo, rufus og Vera Dato  5. Februar 2010, kl. 12:46
Her er en liste over fisk http://www.fugleognatur.dk/art.asp?mode=liste&id=5

Så hvis der er nogle fisk de ikke kan tåle kan dem der ved det jo lige skrive det. Det er vist nemmere end at skrive alle fisk på en liste. Eller hvad?

Altså ved godt hvilke fisk der findes osv..

det er hvilke fisk ildere ihverfald godt må få uden det er skadeligt for dem og som de kan tåle
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

AlisVolatPropiis

Citat fra: Starshineferrets Dato  4. Februar 2010, kl. 19:52
Du kan i princip give hvilken slags fisk du vil.
. Men hvis ildern ikke skall leve udelukkende på de her fisker, eller i hvertfald spise riktigt meget af det, er det faktiskt ikke farligt at give de her fisk.

Citat fra: Starshineferrets Dato  4. Februar 2010, kl. 19:59
hvis du kun skal give ham fisk en gang imellem kan du give ham hvilken fisk som helst, bare den er rå og ikke har for store ben. jeg plejer fx at give mine lax en gang imellem, hvilket de elsker ;) Giver også hele sild og anden småfisk.
altså ALLE fisk du selv ville æde i små mængder....folk har svaret og jeg tror virkelig ikke på nogen gider sidde og lave dig en liste over alle spiselige fisk, bare fordi du ikke vil godtage et svar der ikke er i listeform.
Og er du i tvivl om andet...så kan du jo evt google hvilke fisk der har store ben?! eller bare undlade at give hele fisk?!

Lea

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  5. Februar 2010, kl. 13:43
Citat fra: Starshineferrets Dato  4. Februar 2010, kl. 19:52
Du kan i princip give hvilken slags fisk du vil.
. Men hvis ildern ikke skall leve udelukkende på de her fisker, eller i hvertfald spise riktigt meget af det, er det faktiskt ikke farligt at give de her fisk.

Citat fra: Starshineferrets Dato  4. Februar 2010, kl. 19:59
hvis du kun skal give ham fisk en gang imellem kan du give ham hvilken fisk som helst, bare den er rå og ikke har for store ben. jeg plejer fx at give mine lax en gang imellem, hvilket de elsker ;) Giver også hele sild og anden småfisk.
altså ALLE fisk du selv ville æde i små mængder....folk har svaret og jeg tror virkelig ikke på nogen gider sidde og lave dig en liste over alle spiselige fisk, bare fordi du ikke vil godtage et svar der ikke er i listeform.
Og er du i tvivl om andet...så kan du jo evt google hvilke fisk der har store ben?! eller bare undlade at give hele fisk?!


Jeg spørger pænt om der er nogle som evt kunne skrive hvilke fisk og hvis du ikke har lyst til det så lad være.. (:

Som jeg skriver har jeg skam hørt på hvad folk har skrevet og har taget det til mig .. men ja Jeg spørger pænt om der er nogle som evt kunne skrive hvilke fisk og hvis du ikke har lyst til det så lad være..
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Line

Jeg kan ikke lige huske hvad mit supermarked sælger, men ved at de har rejser og laks.

Ellers er der her en side til en random fiskemand, over forskellige fisk man kan købe på forskellige årstider:
http://www.fiskemanden.com/kend+din+fisk

Lea

Citat fra: Line Dato  5. Februar 2010, kl. 13:54
Jeg kan ikke lige huske hvad mit supermarked sælger, men ved at de har rejser og laks.

Ellers er der her en side til en random fiskemand, over forskellige fisk man kan købe på forskellige årstider:
http://www.fiskemanden.com/kend+din+fisk

Tak Line (:
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Sølvsten

Jamen Lea du har jo også fået en liste. Sarah har skrevet at de kan tåle alle slags fisk i små mængder og at man skal holde sig fra fisk med store ben. Så kan du gå ind på en fisk på listen jeg har henvist til og vælge en fisk. Så kan du goggle fiskens navn og finde ud af om der er store ben i.