Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Fluger

Startet af Black Diamond, 8. August 2009, kl. 18:31

Black Diamond

Nu har jeg lige brug for at høre jer andre, har i problemer med fluger? Jeg har vinduet åbent på dyrenes værelse ,da hvalpen bor der inde. de klatter på gulvene hver nat men jeg fjerner det altdi når jeg står op. Men i morges da jeg gik ind til dem var der nok de første 30 fluger inde i deres værelse. Jeg har ellers skiftet bakker og foder på dem i lang tid hver dag. Men det var bare for ækelt. Da jeg tømte den ene bakke i dag var den fuld af flugelarver :X Jeg fik ordnet dem alle sammen og fik kogt dem og kommet nyt sand i. Men jeg syndes bare ikke jeg kan komme af med de fluger. De er i hele huset og de ødelægger min søvn og de genere mig enormt. Jeg barfer jo også så jeg skal virkelig passe på med kødet. Jeg vil bare ikke at dyrne skal blive syge af deres mad. Syndes virkelig det er for klamt det her..

Har i også problemer med fluger? Hvad kan man gøre for at komme af med dem. Jeg Jeg syndes virkelig jeg har prøvet alt nu.

Katrine

Jeg tror generelt der er mange fluer i år, vi havde mange først på sommeren og der kommer også et par ind når vinduerne står åbent nu.
Men dog ikke så vildt som du beskriver, jeg ved ikke rigtigt hvad man kan gøre andet end at klaske dem.
Ildere: Loppen & Bamse

Soelberg`s SUN ferret



jeg hænger sådan nogle klister dimser. De er ret effektive  :ja:

Namilla

Fluestrimler eller en fluefanger (en sodavandsflaske med fx rødvin i bunden...fluerne kan komme ned, men de kan ikke rigtig komme op igen...) eller en elektisk fluesmækker... sådan en har vi rigtig meget glæde af...(så er det ligefrem sjovt at jagte fluer!) og man kan fange dem i luften...
Er det virkelig slemt, så kan du købe en dåse Ardap hos dyrhandleren...du skal nok spørge efter det, da det som regel står skjult... og så sprøjte de steder hvor fluerne normalt sætter sig...men ikke så dyrene kan komme i kontakt med det... det virker det stads...

tzari

Ellers får du en veninde på besøg og slår fluer ihjel på tid hvem kan ordne flest  :lol: :fnis:  (total sjovt tidsfordriv) Men kan glæde dig med de der svirre fluer vist skulle forsvinde inden for nogle uger mener de kloge aviser  :fnis:

Ellers er fluepapir og zappere vejen frem som de andre også siger  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

her er der ikke særlig mange fluer .. heldigvis!
der findes da ikke noget mere irriterende når man skal sove, end sådan en lorte flue der lige SKAL lande på ens øre!!  :@

Black Diamond

Det er også først i den her uge det er blevet så slemt.. Jeg har ikke haft problemer før nu. Og jeg gør faktisk mere ud af rengøring nu end jeg gjorde før jeg fik hvalpene :X

Starshineferrets

Jag har oxå problem med flugor när det är varmt. Men i år har jag börjat att ge mina illrar mat (barf) en gång om dagen, och då på kvällen. Vilket har minskat flugproblemet något enormt. Vad gäller lådorna, så använder jag träpellets, som suger upp kisset väldigt bra, alltså blir det inte blött eller fuktigt som flugorna gillar att lägga ägg i. dessutom tömmer jag demm dagligen

I övrigt städar jag ordentligt varje dag, och försöker att inte ha saker framme som drar till sig flugor.

Vad gäller illrar som blir dåliga av flugor i maten så är det inget problem. Larver och flugägg i maten är snarare en bonus för illrar ;) Extra proteiner helt enkelt. I naturen så äter illrar utan problem kött som har larver och annat gott i sig . Så flugorna är ett problem för oss. inte djuren.

tzari

Nå ser ud til de allerede er på retur i fredags havde vi fluer OVERALT på arbejdet idag har jeg set 2 :dans:. Har heldigvis været forskånet for fluer i mit hjem.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner